Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Olympus E-3 / Test

Avtor:Matjaž Intihar
12.03.2008 14:34
Stran:

Kakovost slike (od 1600ISO)

Šum, šum, joj šum! Toliko je govora o tej tehnični lastnosti pri tej kameri v negativnem smislu, da ga je treba podrobneje oceniti. Kot berem na forumu e-Fotografija tudi večina preizkusov kamere Olympus E-3 daje v elementu kakovosti fotografije zajete v visoki občutljivosti podpovprečno oceno.

Ja res je, tudi sam potrjujem. Olympus E-3 ima šum. Saj bi bilo res neverjetno, če ga pri visoki občutljivosti ne bi bilo. Toda, kaj nam ta beseda sploh pomeni in pokaže? Spletnim tehničnim fotografom to, da ko vidijo v povečavi 1:1 pike ali kako drugače nedoločeno izpisane detajle, da ima kamera »šum« in je za njih zato neuporabna pri uporabi visoke občutljivosti 1600, 3200ISO. Toda Olympus E-3 je v tem elementu 2X odlična.

Kako, se je avtor tega zapisa zmotil, zatipkal in namesto »grozna« dodal nemogočo besedo odlična? Ne nisem se. Le slike ne ocenjujem po 1:1 povečavi na zaslonu ampak tisti videni na papirju.

Če grem po vrsti. Zakaj prvič odlična. Zato ker z izklopljeno funkcijo NR (Noise Reduction) v domeni šuma kaj lahko dosežemo neko primernost z zrnom filma. Fotografi, ki smo vajeni videti na papirni povečavi zrno in smo si ga v ČB izrazni fotografiji celo želeli, z Olympus E-3 spet prihajamo na svoj račun.

Drugič pa zato, ker sam tudi pri uporabi 3200ISO n z izklopljenim NR, šuma (pik) sploh ne vidim. Ne nisem brez očal, nimam dioptrije, nisem ne v kameri in ne v programu obdeloval šuma, ampak gledam povečano sliko na fotolaboratorijskem papirju v velikosti 30x45cm. Če jo kdo v povečavi 1:1 na zaslonu in tako ocenjuje kamero iz pogleda kakovosti slike, naj jo. Vsem tem ocenjevalcem dam tudi prav. Le prosim naj se kar tako na splošno ostali vesoljni svet, z njihovim drugačnim pogledom na sliko ne prepričuje kakšen grozen šum ima E-3.

Sam sem naredil kar nekaj posnetkov s 3200ISO pod različnimi pogoji in ob pogledu slike na zaslonu onemel in si rekel, teorija tipal in signalov ima še svojo podlago. Šum na zaslonu v 1:1 povečavi je zelo izrazit.


Osnovni motiv. 1600ISO.


1600ISO, izrez 1:1, brez NR.


1600ISO, izrez 1:1, brez NR.


Osnovni motiv. 3200ISO.


3200ISO, izrez 1:1, brez NR.


3200ISO, izrez 1:1, brez NR. Pri 3200ISO so na zaslonu opazne napake zapisa posledica šuma. Vendar pa kamera še vedno obdrži obilo podatkov in tonskega zapisa. Na papirju se tudi v povečavi 30x45cm slika za te razmere obnese odlično.


100ISO.


1250ISO.


3200ISO. Opazna je sprememba v tonskem zapisu. Po izkušnjah pa menim, da Olympus E-3 obdrži kopico detajlov in tonskih vrednosti tudi pri visoki občutljivosti. V mesecu aprilu bom preizkusil vse kamere razreda DSLR na našem trgu. Takrat bom tudi lažje ocenil na kateri kakovostni stopnici je kamera E-3. Iz pogleda slike na papirju že vem, da zelo visoko.

 
1/1250sek., f/2.8, ISO 1600, 160mm


1/1250sek., f/2.8, ISO 1600, 90mm


1/500sek., f/2.2, ISO 1600, 150mm


1/1600sek., f/5.0, ISO 1600, 150mm


1/200sek., f/11, ISO 1600, 12mm


1/640sek., f/11, ISO 3200, 60mm


1/30sek., f/16, ISO 1600, 12mm


1/60sek., f/2.8, ISO 1600, 12mm


1/100sek., f/3.5, ISO 3200, 12mm


1/15sek., f/4.0, ISO 3200, 60mm


1/200sek., f/5.0, ISO 3200, 60mm


1/30sek., f/3.4, ISO 1600, 24mm, bliskavica FL-50.


1/60sek., f/3.5, ISO 1600, 12mm, bliskavica FL-50.


1/50sek., f/5.6, ISO 1600, 60mm, bliskavica FL-50.


1/125sek., f/8.0, ISO 1600, 60mm, bliskavica FL-50.


1/50sek., f/5.6, ISO 1600, 25mm, bliskavica FL-50.


1/60sek., f/8.0, ISO 1600, 24mm, bliskavica FL-50. Že izraz na licu da vedeti, da se pričakuje posnetek, ki pa ga dve, tri sekunde ni bilo. Kamera mi ni in ni izostrila. Prav v slabih svetlobnih pogojih in delu z bliskavico ima Olympus največ težav in tudi rezervo za dodatne izboljšave.


1/15sek., f/3.1, ISO 1600, 17mm.


1/8sek., f/3.2, ISO 1600, 16mm. Slika na papirju v velikosti 30x45cm je brez sledu šuma in izredno barvita.


1/250sek., f/5.0, ISO 3200, 60mm.


1/13sek., f/3.2, ISO 2500, 12mm.


Izrez 1:1. Kamera ima na zaslonu kar opazen šum. Vendar nam Olympus E-3 brez funkcije NR ohrani tudi najdrobnejše detajle. Opazimo zaris še tako drobne žice.


Izrez 1:1. Izrez pokaže, da je bil čas predolg in je stresen. Vendar tudi tu, kjer je bila stavba zadovoljivo osvetljena kljub visoki občutljivosti dobimo dobre in dokaj zasičene tonske vrednosti. Slika na papirju neverjetno dobro barvna zaživi. Menim, da je E-3 v pogledu ohranitve detajlov in zasičenosti tonov pri visoki občutljivosti med boljšimi.


Izrez 1:1. Zopet močno izražen šum. Če tako gledate in ocenjujete kakovost slike, prav. Sam si jo ogledam na povečavi na papirju. In slika o kakovosti in oceni kamere je lahko hitro povsem drugačna.


Spodnji posnetki so še iz predprodukcijske kamere in opisana mnenja iz prvega preizkusa olympus E-3. Pri vseh fotografijah, kjer je svetlobe malo in je veliko temnih površin že pridemo do izrazito opaženih napak pri strukturiranju slike. Vendar, delujemo pri ISO 3200, kar vsak fotograf ne potrebuje prav pogosto. Če primerjam iz izkušenj in preizkusa kamer na trgu ta hip lahko rečem, da imajo opazno kakovostnejšo sliko pri ISO 3200 samo Nikon D3 in Canon EOS 1D MkIII, 5D in 40D. Vsaka od njih pa ima neke svoje druge slabosti naproti E-3. Je to cena, teža, velikost, zaslon, prah... pa je povsem odvisno od tega kaj vam pri vašem načinu fotografiranja najbolje služi. Danes sem podobnega mnenja. Le da sem po slikah videnih v povečavah na papirju že malo v dvomih, kako se zgoraj naštete v ohranitvi detajlov, ostrine in zasičenosti tonskih vrednosti obnesejo. Odgovor bom dobil in ga podal že aprila, ko bom medsebojno preizkušal kamere, ki so dobavljive v naših trgovinah.


ISO 3200. V notranjih prostorih velikih stavb s slabo osvetlitvijo brez uporabe visokega ISO ne gre. Še vedno pa je vidna množica detajlov.


ISO 3200 in samo 1/5 sekunde. Vrednost IS v kameri se takoj izkaže za zelo uporabno.


ISO 3200 izrez 1:1 iz zgornje fotografije. Kljub popravljanju slike s programom v kameri pa so majhni detajli ohranjeni. Menim, da se v kasnejših preizkusih Olympus E-3 tudi v pogledu šuma ne bo izkazal za slabega.


ISO 3200. Bodimo še tako kritični slika ob podatkih pove, da kamera ima nekaj več. Fotografirano z 1/8 sekunde.


ISO 3200 izrez 1:1 iz zgornje fotografije. detalji so še vedno lepo zapisani. V povečavi pa je opazen rahel premik kamere ob proženju.


ISO 3200. Pri ekspoziciji 0.3 sekunde in 60mm goriščnice pa razumljivo stežka umirimo kamero.


ISO 3200.


ISO 3200, 1/13sekunde. Kljub izrazitemu šumu pa sem s fotografijo zadovoljen. IS je pomagal, da posnetek ni stresen kljub premikanju in guganju ladje na kateri sem stal.


ISO 3200, 1/8 sekunde.

Fotografija na papirju
Za predstavitev kamere Olympus E-3 sem udeležencem fototečaja izbral nekaj »šumečih« slik in odšel v fotolaboratorij. Sprva sem tudi sam zaradi rezultata na zaslonu dal slike povečati samo v velikost 20x30cm. Na podlagi izkušenj (tudi kot predavatelj na Canon EOS Akademiji pokažem rezultat pri 3200ISO s kamero EOS 20D v velikosti A4) sem vedel, da šum še ne bo izrazit. In ni bil. Oziroma kot predvideno, niti videti ga ni bilo. Zato sem z zanimanjem izdelal slike še v velikosti 30x45cm. Skoraj neverjetno, toda ob pregledu teh fotografij sem si dejal, da bom moral naredil en preizkus z danes glede šuma zelo hvaljeno Nikon D3. Toliko detajlov, ostrine, ohranjene tonske zasičene vrednosti kot mi jo je dala E-3 pri 3200ISO se prav ne spomnim če sem na papirju že videl. Torej, poglejte sliko tudi iz drugačne, predvsem uporabniške smeri in videli boste nekaj drugega. Seveda, če si tak ogled slike sploh želite. Profesionalni fotograf bo to kakovost slike, kjer je obdržana množica detajlov, ostrina in barvitost znal ceniti, saj mora sliko narediti za prikaz v medijih. Tam pa ne velja 1:1 povečava na zaslonu, ampak slika na zaslonu v normalni velikosti ali na papirju. In tudi v A3 formatu bo še vedno dobra. Tudi izrazni fotograf je lahko zadovoljen. Na razstavnem formatu do velikosti 30x45cm je šuma rešen, če pa želi tistega videnega na ekranu lahko le tega tudi potencira in dobi želeni efekt.


Posnetek fotografij izdelanih v formatu 30x45cm iz datotek zajetih pri 1600 ali 3200ISO.


Posnetek fotografij izdelanih v formatu 30x45cm.


Posnetek fotografij izdelanih v formatu 30x45cm.

In navadite se namesto šuma, pik na zaslonu gledati koliko ostrine, detajlov in zasičenih tonskih vrednosti ostane, ko uporabljamo visoko občutljivost. To je za resno fotografsko delo mnogo bolj pomembno. Tehničnim fotografom pa v njihovo zadovoljstvo in prav zapišem. Res je, šum na ekranu v 1:1 povečavi je grozen, izrazit…

Zdaj pa ga še vi poglejte na papirju v povečavi!

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com