Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.cyberstudio.si
>

Nikon - Nikkor AF-S 16-35mm f/4 G ED VR (FX) – Test

Avtor:Matjaž Intihar
19.06.2010 10:07
Stran:

Kakovost slike

Ni dileme. Objektiv Nikkor AF-S 16-35mm f/4 G ED VR (FX) je optično zelo dober. Kljub temu, da ima veliko število leč (17), njihova kakovost izniči veliko njihovih napak. Vemo, vsaka leča odpravlja napako prejšnje. Več jih je, več je možnih napak, več svetlobe se izgubi med njimi, saj je leča gosta snov, ki absorbira del svetlobe. Toda Nikon je v nove objektive namenjene kameram polnega formata vgradil obilo kakovosti in tudi Nikkor AF-S 16-35mm f/4 G ED VR (FX) to kaže.
Ob pregledu posnetkov hitro opazimo, da je ostrina pri srednjih zaslonkah odlična, popačenja pri 16mm niso velika, barvno je objektiv dobro uravnotežen, zelo malo je svetlobnih odbojev in tudi z FX kamero se da, sicer bolj omejeno delovati pri 16mm (107 stopinj) s polarizacijskim filtrom. Seveda za pravilen efekt s poznavanjem uporabe filtra (Vse o polarizacijskih filtrih in njihovi uporabi - članek). S tem objektivom je prijetno delovati in predvsem nad njegovo kakovostjo se z vednjem o ekstremnih 16mm ni pritoževati. VR funckija pa samo še pomaga pri kakšni desetinski daljšem času osvetlitve. Čeprav, za tehnično najboljši posnetek je najboljši objektiv še vedno tisti s stativom.
V nadaljevanju članka (na naslednji strani) sledi tudi primerjava z objektivom Nikkor 24-70mm f/2.8, kot primerjava kakovosti objektiva pri različnih zaslonkah s kamero Nikon D3x in D300s.

Fotografije so posnete s kamero Nikon D3x


16mm, 1/250sek., f/8, ISO 200, polarizacijski filter 


26mm, 1/400sek., f/10, ISO 1000, EV +0.33, polarizacijski filter


35mm, 1/500sek., f/11, ISO 200, EV -1


16mm, 1/250sek., f/20, ISO 1000, EV -0.33


16mm, 1/40sek., f/7.1, ISO 400, EV -0.67, polarizacijski filter


35mm, 1/40sek., f/7.1, ISO 640, EV -0.67, polarizacijski filter


19mm, 1/320sek., f/5.6, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter


18mm, 1/400sek., f/5.6, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter


16mm, 1/80sek., f/13, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter


16mm, 1/60sek., f/13, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter


24mm, 1/160sek., f/10, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter


35mm, 1/1250sek., f/4, ISO 200


16mm. Za tako ekstremno goriščnico in kot zajema 107 stopinj, sodčkasto popačenje (barrel distortion) sploh ni preveč izrazito. Ta objektiv so namenili za klasične posnetke in ne arhitekturo, kjer se želi večja linearnost - ravne linije (članek o ekstremno širokokotnih objektivih).


16mm, 1/60sek., f/10, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter. Pri 16mm je popačenost prednjih delov motiva izražena.


35mm, 1/60sek., f/10, ISO 200, EV -0.67, polarizacijski filter. Portret raje ujemite pri daljši goriščnici. 35mm s tem objektivom že zagotavlja minimalno popačenje.


16mm, 1/400sek., f/11, ISO 200, EV -1. Novi Nikon objektivi z nano (N) tehnologijo nanosa zaščitnega in protirefleksijskega sloja imajo res malo svetlobnih odbojev med lečami. Zaslonka z devetimi lamelami poskrbi za široko razpršen direktni izvor močne svetlobe in okrogle razpršne kroge.


16mm. Objektiv ima resnično odličen zaščitni sloj za odboje svetlobe med lečimi in s tem napako vidnih krogov močnoge izvora svetlobe.


16mm. Samo povsem ob robovih se močneje opazi popačenje. Vsekakor še vedno dovolj univerzalen objektiv. 

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com