Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Miran Stergulec - Tedenski komentar 8

10.06.2013 15:58

Tedenski komentarji vseh avtorjev (vstopi)...

Ko sem se konec vročega avgusta 2010 z uporabniškim imenom »miranars« prijavil na fotografski portal e-fotografija, še nisem vedel, kako bo vplivalo name sodelovanje s fotografi, ki so ustvarili fotografski portal, tistimi, ki so šele začenjali in tudi z že dodobra uveljavljenimi ustvarjalci. Svobodno komentiranje in komuniciranje me je pritegnilo. Odziv na moje objavljene fotografije je gnal moj ustvarjalni zanos naprej k doslej še neraziskanim temam, ki so že dolgo pridušene čakale na impulz. Odnos med nami uporabniki galerije sem gradil kot učenec in kot učitelj in seveda tudi kot tekmec. Ta simbioza se je izkazala kot pozitivna ustvarjalnost.

Odkar pomnim je umetnost del mene. Glasba, slikarstvo, fotografija, poezija, proza...Bila so obdobja, ko je katera smer prevladovala, ostale pa so bile v stanju hibernacije. Sedaj sem v obdobju glasbe in fotografije. Pri ustvarjanju glasbe in fotografije uporabljam analogno in digitalno opremo. Najraje uporabljam različne in nepredvidljive kreativne tehnike, ki dajejo unikatne rezultate. Moja umetniška dela niso popolna, čeprav se trudim, da bi bila.

Deset tednov bom pisal komentarje in z vsemi delil mnoga vprašanja. Kaj je fotografija? Kje so meje ustvarjalnosti, če sploh so? Kaj na fotografiji je ključnega pomena, da v nas aktivira estetski in umetniški užitek? Kakšni so motivi, ki se me na kakršen koli način dotikajo, me nagovarjajo in razgaljajo avtorjev ustvarjalni navdih, katerega lahko delim z njim?

Miran Stergulec

 


 

Kompozicija

Kontura, ton, barva, vzorec, tekstura in oblika so elementi kompozicije, ki potrebujejo globino in perspektivo, da v fotografiji zaživijo kot umetniško delo. Vse elemente fotograf razporeja in sestavlja tako, da dobi med njimi skladnost in želen efekt. Obstajajo pravila kakšna naj bo dobra fotografija. Vendar na koncu obvelja najvažnejši vidik kompozicije, ki se izraža z avtorjevim  tehničnim znanjem in njegovo umetniško  zrelostjo s katero odloča v kolikšni meri bo upošteval pravila, oziroma za koliko bo odstopal od pravil in kako bo s pomočjo svojega kreativnega pristopa ustvaril unikatno umetniško delo.

Avtor: alexus
Naziv: Veter v laseh

Sedel je v kopalnici, kjer  je imel narejeno temnico. V svojih mladostnih letih je tukaj razvijal filme in fotografije, na katerih je občudoval svojo nastajajočo družino in številne prijatelje. Sedaj je bila temnica njegovo zatočišče. Brskal je po arhivu in zagledal eno od svojih najlepših fotografij. Spomnil se je poznega popoldneva. Bila sta  na sprehodu na bližnjem travniku. Ona je trgala cvetlice, mu jih kazala in ga spraševala po njenih imenih. Skupaj sta okušala sok iz listov kislice in opazovala bogomolko, ki je prežala na plen. To je bil srečen del njegovega življenja. Čez čas se je vse spremenilo. Dolge dneve je prebil v pisarni. Po končani službi je zavil še s prijatelji. Nekega dne je opazil, da je njegova hčer kar naenkrat odrasla in da že lep čas nista spregovorila poštene besede. Rutinsko je segel z roko v omaro, kjer je imel spravljene kemikalije za razvijanje. Iz ozadja je vzel  steklenico, odvil zamašek, jo naslonil na ustnici in potegnil dolg požirek. Sadjevec se mu je razlezel po drobu in njegov učinek ga je vrnil v otopelo pozabo.

Avtor: gregasom
Naziv: Relax

Bil je zadnji dan njegove službe. Štirideset  let je bil čuvaj na inštitutu, kjer so testirali nova zdravila za zdravljenje bolezni ljudi. Skoraj vsaki dan je šel mimo njegove kletke. Večkrat ga je našel dobesedno na tleh, uničenega, zdelanega in bolnega od  kemikalij, ki so mu jih vbrizgali. Takrat mu je pripovedoval o svojih otrocih, o sejanju pomladanskega graha, o svoji ženi in njenih okusnih večerjah, o svojem bratu, s katerim sta bila že dolgo sprta in sta pred kratkim sklenila spravo. Zadnja leta si je želel, da bi z Yuyujem sklenil prijateljstvo. Predstavljal si je, kako bi stopil k njemu v kletko, ga objel in se mu opravičil v imenu človeštva.  Vendar mu vcepljen strah tega dejanja ni dovoljeval.  Na poti domov se še ni zavedal, kako zelo bo pogrešal svojega edinega poslušalca.

Avtor: agubic
Naziv: Dan živih

Tekel je v skupini. Slišal je njihovo sunkovito dihanje in ritem korakov. V pljučih ga je peklo in senci mu je prebadala ostra bolečina. Bili so na pol poti, ko je začutil utrujenost. Najraje bi odnehal. Prijatelj mu je svetoval, naj v trenutku obupa preusmeri svoje kolebajoče misli drugam. Spomnil se je svojega življenja, ki je bilo eno samo garanje, odrekanje in hitenje za nečim, kar je bilo neulovljivo. Vedno je imel premalo časa za sebe, vedno je bil vsem na razpolago in vso svojo življenjsko energijo je vložil v izgradnjo hiše. Spomnil se je kuverte, ki jo je s strahom odpiral in nato otopelo strmel v  vsebino natisnjenega izvida. Takrat se je odločil. Napočil je njegov čas. Zadnji del poti je pretekel v transu kot čista energija, ki se je borila proti tujim celicam, ki so mu razžirale dušo in telo.

 


 

Ravnotežje in skladnost

Da bi bila fotografija uspešna in prijetna za dojemanje,  praviloma potrebuje središčno točko, katera usmerja pogled in v kateri sta združena red in ravnotežje motiva. Za doseganje skladnosti se poslužujemo pravila tretjin, ki so ga razvili slikarji, da bi vnesli ravnotežje v svoje umetnine.

 

Avtor: oxford
Naziv: Escape to the future – BW

Okoli hiše, v kateri so že skoraj vsi spali, se je ovijal mrak. Le on je še bedel in poslušal utripanje svojega vznemirjenega srca. Zdelo se mu je, da se njegovo pritajeno dihanje sliši kot orkan. Tudi čas se je po polžje vlekel. V tišini je zlezel izpod odeje, na sebe navlekel hlače in majico in skozi okno neslišno zdrsnil ven. Pod zvezdnatim nebom je globoko zadihal in njegovo prešerno srce mu je igralo, ko je stekel  svojemu prvemu zmenku na proti.

 

Avtor: ivka
Naziv: Dotik

Najraje se je igrala s sencami. Nenehno je čakala dneve brez oblakov, ko se je večerno sonce zveličavno naselilo v njen prostor in se sprehodilo po stenah. Stegnila je roko in pomigala s prsti, da bi obudila svoje edine prijatelje s katerimi je poplesavala po stenah svoje samotne celice.

Avtor: ditrich
Naziv: Moj princ

Bilo je najlepše poletje. Zbirala sta prazne polžje hišice in občudovala njihovo prosojnost, ko sta jih obračala proti soncu. Na rečni gladini sta opazovala svoja odseva, kako so jima blagi valovi združevali hrepeneče ustnice. S travnimi bilkami sta drug drugega nežno božala po telesu in uživala v nasladi. Neko jutro je prišel zamišljen k njunemu drevesu in rekel: »Konec avgusta se selimo v Avstralijo. Oče je dobil mesto v operi.«  Takrat še ni vedela, da je bilo to njuno zadnje poletje.

 


 

Iluzija gibanja

Načeloma velja pravilo, da je fotografija ostra, statična in ne stresena. Kadar to pravilo radikalno kršimo, dobimo skupek tehnik, ki so fotografom v prid in s katerimi lahko izrazimo občutek gibanja, hitrost in minevanje časa. Kot nekakšna vmesna faza med statično fotografijo in dinamičnim filmom.

 

Avtor: -ZaGoR-
Naziv: the winner

Letenje z nadzvočno hitrostjo, tik nad tlemi, ne obstaja nič drugega, samo človek in žival, ujeta v simbiozi, postala sta eno telo, ki ga žene hlepenje po zmagi in slavi. Kot posameznika v takšni obliki ne obstajata. Sanje, ki sem jih pogosto sanjal v otroštvu in z minevajočimi leti vedno redkeje.

 

Avtor: yurko
Naziv: Metulj

Tišina je ključnega pomena, dih mi zastane, pojavi se misel: »Ali lahko tako obstane?« Oko sledi frfotanju transparentnih kril okrog njenega spokojnega izraza. Navidezna lahkota gibanja, ki je pridobljena s trdim treningom. V tem položaju je sama sebi zadostna, vendar potrebuje gledalca, ki zna v navideznih perutih najti hrepenenje po letenju in lebdenju. Da ni duh iz sanj, jo izdaja samo lastna senca.

 

Avtor: elfot
Naziv: Black arrow

Stroj in jaz. Z desnim podplatom prilepljen na pedal plina, čutim brbotanje v uplinjaču, dlani negujeta volan, kot instrument, ki reagira in se odziva kakor hočem, visoko oktanska energija ostaja zadaj, zrak je od hitrosti hladen in diši po ozonu, vsrkava me navidezna točka hitrostnega tunela.

 


 

Kontura in izrazna moč silhuete

Ob jutranji zarji in ob sončnem zahodu se na nebu rišejo čudoviti dvodimenzionalni abstraktni vzorci in obrisi še prej znane okolice, ki je s sončnim zatonom dobila čarobno podobo. Drevesa in rastline se pretvorijo v čipkaste podobe, živalske silhuete nas navdajajo s prvinskimi občutki in profili obrazov ljudi bolj izražajo njihov karakter, kot pri polni svetlobi.
Kot kompozicijski stil se uporablja popolna in delna silhueta, ki je izredno močno izrazno sredstvo, saj z enostavnimi podrobnostmi prikazuje karakter podobe. Kontura ali obris je eden od najpomembnejših slikarskih elementov fotografije, ker nam takoj pokaže obliko predmeta po kateri je razpoznaven in s katero ga lahko identificiramo.

 

Avtor: bofot
Naziv: Na plaži....

Prijetno evforično utrujenost je čutiti ob pogledu na silhueto in njeno senco. Do sedaj je trenirala sama. Na vrhovih penečih valov je izvajala obrate in vijuge, padala v vodo in se znova in znova vzpenjala na desko. Nastopil je čas, da kljub utrujenosti pokaže svojo novo znanje skupini, ki se zarisuje v meglici oddaljene plaže. Čeprav bo morje polizalo njene stopinje, se bo ona pridružila skupini, ki ji bo dala identiteto.

 

Avtor: Nini
Naziv: Čuvaj Megle

...Krokar! Poznam njegov obris, vsi ga poznamo. Ali je prinašalec, glasnik, česa že? Kam bo zavil, na ravnost ali proti meni? Sicer je pot do mene meglena in negotova, ampak nikoli ne veš. Pravijo, da Krokar ve, kaj mu je početi! Torej, če zavije proti meni ali hoče nekaj kar imam, nekaj njegovega? Imam nagon kakor on. Zima se bliža, vonjam jo v daljavi.
Uh, spet te sanje! Dvignem telo in pogledam ven. Ledeno me spreleti po tilniku! Ali je mogoče?
...Krokar! Poznam njegov obris, vsi ga poznamo....

 

Avtor: strogozaupno
Naziv: chains

Na prvi pogled čutim utesnjenost ujetega junaka. Veriga, kot simbol priklenjenosti njegovo stisko še poudarja. Vendar je govorica razprtih dlani močnejša. Spominja me na prve sledi človeka, na jamske poslikave, ki so jih naši predniki slikarji v davnini namenili sebi in vsem, ki so jih opazili. Spominja me na pozlačeno ploščico, ki pluje po vesolju v plovilu Pioneer 10. Obris odprte dlani je nedvoumno in jasno sporočilo: »To sem jaz ČLOVEK!«

 


 

Ton in njegov izrazni pomen

Ton fotografije je lestvica sivih odtenkov med črno in belo »barvo«. Predstavlja odnos med svetlobo, senco in temo in se spreminja odvisno od smeri in moči osvetlitve.
Ton je v veliki meri pogojen s količino svetlobe in kotom pod katerim pada na objekt. Pri idealni ekspoziciji bi vsaka fotografija imela celotno lestvico sivih tonov. Vendar so rezultati boljši kadar kršimo pravilo in fotografijo pre osvetlimo ali pod osvetlimo. Odvisno od čustvenega naboja, ki ga s fotografijo hočemo izrazit. Temni toni večinoma poudarjajo skrivnostni in preteči karakter motivov. S svetlimi toni poudarjamo razpoloženje prostosti in občutek svobode. V praksi uporabljamo terminologijo »High key« in »Low key« ali visok in nizek kontrast. 

 

Avtor: freddo
Naziv: Walking on the edge

Na robu življenja, upanja, ustvarjalnosti in poguma se dogaja pričujoča pripoved. Skrivnostna moč svetlobe in pridušen ton dodata liku še pogumnejšo noto. Še bolj po robu bo šel, šel bo do skrajnih meja, od koder mu ni vrnitve v ustaljene in lagodne tire bivanja. Rob je izziv! Rob je meja med biti ali ne biti! Preizkušnja, ki je vredna poguma znova in znova!

 

Avtor: Mate
Naziv: Petek

Misli ima poravnane s stolpci, grafikoni, diagrami, procenti in številkami. Koliko stebrov je za njim, koliko korakov je med stebri, koliko sekund je do zadnjega stebra? Poti ni videti konca! Dnevi si sledijo drug za drugim. Kateri dan je danes? Petek, dan za ...! Končno je prišel dan, peti dan po vrsti, dan za ...! Danes si bo privoščil! Popolnoma sam. Ne potrebuje nikogar. Ona je na tečaju za srečno in polnovredno življenje, otroka sta na študiju v tujini. Sam s sabo! Srce mu veselo zaigra! V trafiki bo nabavil skunk, na mreži bo našel zapeljive lepotice in za na vrh tuborg, dva ali tri. Namuznil se je lastnemu urejenemu življenju. Koliko vdihov in izdihov, koliko utripov z ničemer vznemirjenega srca? Z lahkoto bo vzdržal mnoga desetletja do zaslužene starosti!

 

Avtor: dare-t
Naziv: Melanholija v belem ...

Vsako leto čaka na prihod megle. Pojavi se nenadoma, brez napovedi in velikega pompa. Dolino napolni s tišino in takrat ptice prenehajo s petjem in ščebetanjem. Sedi pri oknu, napenja oči in takrat jo zagleda. To je najlepša hiša kar jih je videl. Velika češnja rase ne daleč vstran in na njeni veji je bila ujeta gugalnica za njuna otroka. Za majhnimi okni se ob vročem štedilniku vrti dekle, ki jo je nekoč ljubil tako močno, kot sedaj ljubi prihod meglic. Ona je znala pripravit najboljšo ječmenovo kavo v dolini.

Tukaj ni sam. Vsak ima svoje okno s pogledom na spomine.

 


 

Barve in njihovi odtenki

Barva in ton sta medsebojno tesno povezana. Oblikam v prostoru dajeta trdnost in občutek materije. Delujeta na naša čustva in v nekaterih kombinacijah prijata, v drugih ne. Sta ambasadorja okolice, razpoloženja in atmosfere. Dojemamo ju v skladu z našimi pridobljenimi izkušnjami.
Skladnost kompozicije na fotografiji lahko dosežemo z uporabo mnogih odtenkov iste barve. Prav tako lahko uravnoteženo skladnost dosežemo z uporabo komplementarnih barv, ki si v spektralnem krogu barv stojijo nasproti. V praksi ni poenotenih pravil o uporabi barvnih kombinacij. Tudi uporaba nasičenih ali nenasičenih barv je stvar okusa ustvarjalca in njegovega razvitega estetskega občutka. Vsekakor je možnost uporabe različnih nasičenosti barv fotografom v prid, kar se lahko izkoristi za prikaz zasanjanih in umirjenih motivov ali vihravih in barvno udarnih kompozicij.

 

Avtor: Robert Hutinski
Naziv: Rdeča žoga

Spomin jo je vodil ne daleč nazaj, nazaj v čas soparnega poletja, ko je skrivoma opazovala igralce na obeh straneh mreže. Na gladki in napeti koži so se jim bleščale kapljice znoja. Pri tleh je po zraku pršela bledo rumenkasta mivka. Glasni izdihi so polnili koprenasto tišino med topimi udarci utrjenih prstov po napeti Rdeči žogi. Opazila ga je! Bil je za spoznanje višji od ostalih. Temni kodrasti lasje so mu skorajda zakrivali obrvi in poudarjali svetel in odločen pogled. Bil je podoben njemu! Videvala ga je v mamini družbi, ko je listala po albumu fotografij iz njenih študentskih let. Na fotografiji sta se široko smejala in objeta gledala proti njej. Mama ji je rekla: »To je bila brezpogojna ljubezen!« Ni bila prepričana ali razume njene besede.
Po tekmi je še dolgo gledala za njim.

 

Avtor: los
Naziv: Mysterious World

Pot je bila naporna! Cijazili so se v nedogled! Neznosna puhteča vročina zunaj ga je pregnala v senco skalne zajede. Sem je prišel zaradi nje in zaradi govoric, katerim je komajda verjel. Govorilo se je, da kanjon odgovarja vsakemu, ki postavi vprašanje. Dolge mesece je razmišljal kakšno vprašanje naj zastavi? Do tega trenutka ni prišel do resnega zaključka. In sedaj je tukaj! Blagodejen hlad in lahen vetrc ga je ohlajal in mu kazal tla pod nogami. Naredil je nekaj korakov v notranjost in zagledal prečudovite barvne nianse. Opazil je obrise in temne sence, zazdelo se mu je da v konturah vidi sebe in svoje najdražje. Ustavil se je. Sedaj je vedel!
»Kdo smo mi?« je zakričal!
Kanjon je bil odločen in je odgovoril: »Mi, mi, mi...«

 

Avtor: [SID]
Naziv: Relaxing

Konec delovnih ur. Sedaj lahko odvrže narejen nasmeh. Snemali so njen otroško prelep obraz in dekliško skladno telo. Nova reklama za čudovito polt in gladko kožo.
Dopoldne je še nekako šlo. Proti poldnevu jo je vedno bolj mrcvarila misel na dim, ki si ga je tako želela in ki bi se mu v teh dneh stežka odrekla. V času službe ne sme! Prijateljica ji je sporočila , da je preprosto nehala. Tudi ona bi zlahka nehala, a noče, saj en dim ali dva na dan si pa res lahko privošči! Popoldne je bila že neobvladljivo besna. Režiserju, ki je dlakocepil, bi z lahkoto pregriznila aorto. Sama v sobi ni vedela, da se je v laičnih krogih govorilo o odvisnosti in da so izobraženi strokovnjaki o tej temi na žalost dolga leta molčali.
Žarko sonce se je polagoma premikalo na drugo stran in dolge sence so ji prinesle olajšanje.

 


 

Prepoznavanje vzorcev

Pomemben sestavni del fotografije je vzorec. Sestavljanje določenih komponent fotografijo naredi lepšo in poudari slikarske elemente. Ponavljanje motiva v vzorcu deluje za pogled pomirjajoče. Okoli nas je polno vzorcev. Nekatere opazimo takoj, do nekaterih se težje prebijemo s pogledom. Delimo jih na umetne, ki jih je ustvaril človek in naravne vzorce, ki jih najdemo v naravi. Umetni se nahajajo v neposredni bližini naših urbanih bivališč, na fasadah hiš, v vrstnem redu oken, na stopniščih, na tlakovanih tleh, v sadju in zelenjavi na tržnici, v oblačilih na obešalnikih in podobno. Naravne vzorce najdemo v naravnem okolju med cvetjem, v gozdu med debli in listjem, na oblačnem nebu, na peščeni obali, na skalnatih gmotah,v jatah ptic in čredah živali ali v vedenju določene skupine ljudi ali posameznika.
Kadar fotografiramo vzorce je pomembno izbrati optimalen kot perspektive in vpad svetlobe. Pri tridimenzionalnih vzorcih se poslužujemo nizke bočne svetlobe, s katero poudarimo globino. Tako nastanejo sence, ki so pomemben kreativen fotografski element. Kjer globina ni pomemben del kompozicije izberemo razpršeno svetlobo, da poudarimo dvodimenzionalen vzorec.
Cilj ustvarjalne fotografije je, da z njo razlagamo vizualno doživljanje okolice. Zato vzorce premišljeno izbiramo in ko jim dajemo pomen, jih lažje interpretiramo v določene zgodbe.

 

Avtor: Fiki
Naziv: Usoden trenutek

Še sedaj, po toliko letih, se je spominjal vseh podrobnosti iz njunega zadnjega srečanja. Nemo sta sedela za mizo. Njen pogled je topo prečesaval komaj viden vzorec na prtu. On je gledal proti njej, vendar je ni jasno zaznaval. Pogled so mu zameglile njene, kot britev ostre besede. »Noseča sem«, je tiho in odločno spregovorila! Njegov gib je zastal. Dihal je pritajeno plitko in neenakomerno utripal z vekami. Tisti trenutek se ni zavedal pomena njenih izrečenih besed in ni dojemal pomena odgovornosti, ki bi jo moral nositi, če bi šel z njo naprej skozi skupno življenje. Po mnogih letih samskega življenja, se je začel zavedati, da njegov grob ne bo nihče obiskoval.

 

Avtor: Vivace
Naziv: Gossip?

Od daleč sta pripotovala v mesto umetnosti, mode in dekadence. Bila sta absolventa. Ona na akademiji za likovno umetnost, on na fakulteti za arhitekturo. Veliko sta se družila. Razpravljala o temah umetnosti in arhitekture. Včasih sta si skuhala večerjo v njegovem najetem stanovanju. Ob hrani popila nekaj več vina, kot je običajno v navadi. Takrat sta se upala poljubit in ljubit. Naslednji dan je bila noč potisnjena v skrivne kotičke njunega skupnega štiriletnega spomina.
Na stopnišču je imel svoj monolog. Vrelo je iz njega! Govoril je o študiju, prijateljih, načrtih za prihodnost. Ni prišla do besede in tudi našla se ni v njegovih besedah, čeprav je na tihem upala, da jo bo na tem mestu zasnubil.

 

Avtor: balala
Naziv: Saved For Web

Ležal je v rosni travi in poskušal umiriti sopeče dihanje in bitje neznosno glasnega srca. Roke so se mu pritajeno tresle. Skorajda ni mogel verjeti, da je po tolikih letih zagledal prizor, ki ga je skrbno negoval v svoji fantaziji. Vse, do zadnje podrobnosti je imel zamišljeno. Predstavljal si je pajka, ki je pletel mrežo, na kateri so bile kot drobni biseri ujete rosne kapljice. Vzorec ga je popolnoma obsedel. Leta in leta je zgodaj vstajal in ga je iskal. Sedaj je vedel, da je na pravem mestu. Prizor pred njim se je do potankosti ujemal z njegovo vizijo. Pogledal je skozi iskalo, da bi ujel idealno svetlobo in perspektivo. Od ganjenosti je imel solzne oči. Vedel je, da se ne bo mogel upreti svojim čustvom in da bo moral v trenutku soočenja z motivom vedeti nastavitve za kamero na pamet. Naredil je nekaj posnetkov, si obrisal oči in zadovoljen odšel proti domu.

 


 

Tekstura in njena vloga

Kot fotografski element, je tekstura pomemben del dobre fotografije. Tekstura daje fotografiji iluzijo tridimenzionalnega videza in v nas vzbuja željo po dotikanju in tipanju le te. Pri makro fotografiji postane močno povečana znana površina predmetov neprepoznavna in nas vodi do abstraktnega izražanja. Pri portretni fotografiji nam ostra stranska svetloba razkrije lastnosti kože in poudarja osebnost portreta. Na ta način lahko izrazimo minljivost življenja in minevanje časa.

 

Avtor: hawkins
Naziv: Matko...

Zagledal se je po posestvu. Nekdaj, v strokovno sadjarskem slogu oblikovane jablane, so sedaj podivjano štrlele proti nebu in dajale skromen pridelek. Vrata na ograji so se povesila do tal in odprta vabila redke mimoidoče. Tudi poštar se že dolgo ni ustavil pri njemu. V spominu je videl svojo ljubljeno kako obdeluje vrt in obeša perilo, videl je sebe kako cepi drva in koplje vodnjak, videl je njune otroke, kako brezskrbno pasejo koze po cvetočem travniku. V svojih spominih je bil še vedno mlad in močan. Tako kot vsako leto, je tudi letos pripravil polena za prihajajočo zimo. Tako zamišljen je začutil težo svojih let.

 

Avtor: chuchubi
Naziv: Poezija izhlapevanja

Z obrazom se je približala izsušeni skorji. V spominu je imela vonj po obdelani zemlji, ki jo je obdelovala pred leti na tem mestu. Takrat je zemlja dišala po življenju in v njej so domovali deževniki. V omari je imela shranjena semena avtohtonih vrst rastlin, ki so se dobro prilagodila okolju. Vendar brez vode ni življenja. Suša se je začela tisto leto, ko so s stroji preusmerili strugo rečice vstran od njene zemlje. Dvignila je pogled in se zazrla proti obzorju, kjer se je v meglicah smoga zarisoval obris orjaškega hipermarketa.

 

Avtor: gasper63
Naziv: Viharni vrh

Čutil je mir v duši in tišino v svojih mislih. Nekaj zadnjih let ni bilo tako. Spomini na dogodek so ga okupirali in mu kratili spanec. Nekaj časa se je vlačil okrog psihiatrov. Ko je imel vsega dovolj in se je nehal obsojati je sklenil, da mora ponovno gor v steno. Sneg je škripal pod nogami in sonce je skromno grelo zamrznjeno pokrajino. Bilo je tako kot tisti dan, ko sta s prijateljem odšla na turo. Bila sta zasvojena tako kot vsi. Adrenalin ju je gnal naprej. Preplezala sta že skoraj polovico smeri, ko je začelo zgoraj bobneti. Plaz ledu in kamenja je ogrozil njuna življenja. Tesno se je stisnil v komaj opazno razpoko in upal, da ga kamen, ki ga je tako oboževal ne bo sklatil z gore. Takrat se je v dolino vrnil sam.

 


 

Poudarjanje oblik

V okolju srečamo tri osnovne oblike: pravokotnik, trikotnik in krog ter njihove neštete izpeljanke iz teh treh likov. Vsaka oblika je povezana z njej lastno linijo, ki jo definira tako grafično kot izrazno. Za poudarjanje oblik na fotografiji se poslužujemo dovolj močnega tonskega in barvnega kontrasta. Iluzijo čvrstosti ustvari postopno dodajanje svetlih in temnih tonov. Pri fotografiranju aktov nam blaga razpršena svetloba poudari obline modela. Linije stavb in njihovo mogočnost poudarimo z močno stransko svetlobo.

 

Avtor: krokodil
Naziv: ... skozi okno ...

Rada je opazovala ljudi na ulici. S pogledom je sledila razposajeni mladini, kako so vršeli po tlakovani ulici. Štela je počasne korake upokojencev. Opazovala je skrbne mlade mamice z njihovimi dojenčki. Občudovala je lahkoten korak zaljubljencev. Že nekaj let ni šla iz stanovanja. Hrano in vse potrebno ji je prinašala njena zdrava sestra. Bolezen je prišla iznenada. Spomnila se je prvega napada. Bila je v velikem nakupovalnem središču. Okrog nje so hiteli potrošniki. Prostor je bil kot orjaška centrifuga, napolnjen s piskanjem varovalnih naprav na izdelkih. Naenkrat je začutila naval krvi v vratne žile, srce ji je ponorelo med rebri in na vrelo čelo so ji stopile mrzle potne kaplje. Svet se je zavrtel in potemnel. Odprla je oči. Ob njeni postelji je stala oseba v beli halji, ki jo je pomirjujoče gledala. Bila je vsaka stota prebivalka na planetu, ki je trpela za agorafobijo.

 

Avtor: nena_p
Naziv: Božajoči žarek

Naredil je požirek vode in se spomnil njenih besed: »Prosim, ne pojdi tokrat na pot!«, je roteče rekla in komaj zadrževala solze. Čeprav jo je ljubil, ni mogel ostati doma. Nekaj, kar je bilo močnejše od ljubezni ga je vleklo naprej v neznane kraje, v samoto, tja, kjer še ni bil nihče. Že nekaj dni se mu je dozdevalo, da je v daljavi videl njeno voljno telo, ki ga je vabilo v objem. Legel je poleg nje. S suhimi in razpokanimi ustnicami je poljubljal njeno kožo in njegove dlani so počasi in umirjeno drsele po njenih oblinah. Sipina ga je polagoma in nezadržno sprejemala vase.

 

Avtor: Savinjcan
Naziv: Perpetuum mobile

Mediji so bili polni reklam za polepšanje obraza in posameznih delov telesa. Imela je občutek, da ima skromno oprsje. Tudi njen partner je na prefinjen način kazal svoje prepričanje. Ne direktno! A vedno je na skrivaj opazoval njene prsate vrstnice. To je začutila in se nekega dne odločila. Po nekaj dneh so ji sneli povoje. Zagledala se je v kirurgovo stvaritev. Ni čutila velikega navdušenja ob pogledu na trdi in prenapeti oblini sredi drobnega prsnega koša. Njene misli je preletela senca razočaranja. Že takrat je sklenila, da se bo v kratkem prijavila za korekturo.

 


 

Globina in perspektiva

Globina je na fotografiji izražena s prostorskim odnosom med ospredjem in ozadjem. Prav tako je globina poudarjena s premišljeno perspektivo v prvem planu, ki popelje pogled po fotografiji. Linearna perspektiva se izraža z zmanjševanjem velikosti predmetov in konvergenco linij in ploskev proti horizontu in jo poudarimo s širokokotnim objektivom ali oslabimo s teleobjektivom. Vodoravne linije razdelijo motiv, diagonalne poudarjajo občutek tri dimenzionalnosti in navpičnice utrdijo občutek višine.

 

Avtor: Kretenoid
Naziv: Božična pravljica (A Christmas Carol)

Gledal jo je skozi okno. Njena graciozna hoja ga je spominjala na njun začetek, ko sta bila zaljubljena in polna elana pripravljala bivališče za njuno še ne rojeno hčer. Takrat je bil še v državni službi in lepo jima je šlo. Nekega dne je v nuklearki počilo. Tisti trenutek se je življenje spremenilo vsem daleč naokoli. Pogledal je po sobi. V peči so prasketala polena. Miza je bila pogrnjena za večerjo. Zamišljen je pogledal njuno hčer, ki se je pretegovala na preprogi. Imela je svilnato mehko kožo, ki so jo prekrivale zlato prosojne dlačice.

 

Avtor: mato7
Naziv: Passenger

Že nekaj ur je pritiskal na pedali. S kolesom je bil kot en organizem. Zasvojenost z adrenalinom ga je gnala do skrajnih meja vzdržljivosti. Telesa skorajda ni več čutil. Misli so mu prečesavale nepregledne pokrajine njegovega spomina. Videl je svojega očeta, kako se je na predvečer pripeljal domov s rdečim kabrioletom in se prešerno smejal za temnimi očali. Skupaj sta odšla do garaže. Ko je odprl vrata, je zagledal najlepši prizor v svojem življenju. V večernem soncu se je med belimi stenami svetlikala nova, turkizno modra »specialka«.

 

Avtor: rnr72
Naziv: Nočna izmena

Vzel je palico in se odpravil na pot. Med hojo so se mu pridružili tudi ostali, znani in neznani obrazi. Vsi so se premikali v isto smer in dobro so vedeli kam. Namenjeni so bili v ulico, kjer so lahko do vrhunca sanjali svoje sanje. Pogledal je navzgor, da bi s pogledom ujel njeno gladko kožo, idealne obline, svetleče lase in božansko lep obraz. Vsi so čakali, da se bo prikazala. Bila je najnovejši model, v katerem so inženirji uspeli združit vse najboljše lastnosti idealne žene..

 

Mira​n Stergulec

 


 

Tedenski komentarji vseh avtorjev (vstopi)...

 

 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com