Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.foto-klik.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

Metz - Mecablitz 58 AF-1 digital / dvojna bliskavica

26.02.2010 11:19

Bliskavice Metz so vedno slovele po svoji moči, robustnosti in uporabnosti - še posebej ko gre za večje in močnejše modele (CT-45 ali CT-60), toda zakaj bi kupili takšno bliskavico namesto originalne, ki jo ponujajo proizvajalci kamer? Morda zato, ker je boljša, močnejša ali pa ponuja funkcije, ki je proizvajalci kamer ne ponujajo?! Če je ob tem še cenejša od podobno močne 'originalne' bliskavice ste že na cilju. Metz, prosim!

Fotografski 'starci' se Metza spominjamo po profesionalnih bliskavicah, ki jim ni bilo para: bilo so velike, nerodne, a zanesljive, močne in vzdržljive. Prišli so drugi časi in sedaj že navadne, malo večje bliskavice premorejo vso moč in svetlobo, ki so jo prej imeli le 'veliki'. Ampak zakaj bi sploh gledali po drugih znamkah, ob vsem spoštovanju do Metza? Originalne bliskavice so vedno precej draga, pa tudi za vsako znamko so različne. V 'starih časih' smo imeli le en univerzalni priključek in kontakt: t.i. 'vroči čevelj', na katerega smo nataknili bliskavico ter sredinski kontakt in nosilni del 'čevlja', ki je predstavljal drugi pol.

Sedaj pa ima vsak proizvajalec fotokamer svoj sistem povezovanja elektronike bliskavice z elektroniko aparata - preko tega krmili merjenje svetlobe, a tudi dozira svetlobni tok, pa hkrati aparat pošilja bliskavici še podatke o želeni korekciji osvetlitve in še posebej o kotu snemanja na objektivu. Torej, če imate na ohišju zum objektiv bo bliskavica pred vsakim proženjem preverila če ima zum reflektor v bliskavici enak kot osvetlitve, kot ima objektiv kot snemanja. Ampak vse to ni več nič posebnega, to imajo danes vse bliskavice, tako originalne, kot tiste od neodvisnih ali specializiranih proizvajalcev. Seveda pa morate paziti, da kupite neodvisno bliskavico s točno pravim priključkom za vašo fotokamero: saj se ne boste čudili, če bliskavica za Nikon ne bo delala na Canonu, tista za Canon se ne bo povezala z Olympusom, in tista za Olympus ne bo znala povezati elektronike, ki ima kontakte in je nastavljena za PentaxÉ

Pa smo spet na začetku. Ko kupujemo bliskavico neodvisnega proizvajalca se praviloma zanjo odločamo (najbrž) zaradi nižje cene (recimo v primerjavi z enako močno originalno bliskavico), še posebej pa zaradi drugačnih ali dodatnih funkcij! Na test smo tako dobili bliskavico slovitega Metza - model Mecablitz 58 AF-1 digital.

Le-ta je po velikosti, nazivni moči in funkcionalnosti zelo podobna originalni Canonovi Speedlite 580 EXII, pa še številko modela imata obe podobno. Prva in za ustvarjalnega fotografa morda daleč najpomembnejša je značilnost, da ima Mecablitz 58 AF-1 digital dva reflektorja! Hopla, pa smo tam! Le čemu?

Pri navadni bliskavici (z enim reflektorjem) lahko med osvetljevanjem z njo izbiramo le med dvema izključujočima se možnostima - reflektor lahko usmerimo naravnost proti objektu, ali pa ga usmerimo z odbojno osvetlitvijo (denimo proti stropu ali kaki drugi odbojni površini) ter tako dobimo mehkejšo, a tudi manj intenzivno svetlobo, ki pa ji na vsaki malo večji razdalji (med bliskavico, stropom in objektom) zelo hitro pade moč. Bliskavica se proti temu brani s tem, da močno poveča intenziteto bliska, s tem pa zelo hitro izčrpava baterije. Pri sodobnih baterijah to ni več tako hudo, huje je da odboj od stropa meče senco pod oči, nos in brado, tako da ob simpatično mehki svetlobi dobimo zraven še (preveč) poudarjene podočnjake ter sence na podbradku. Vidite prav takšne svetlobne napake rešuje bliskavica z dvojnim reflektorjem!

Metzov Mecablitz 58 AF-1 digital lahko nastavimo tako, da vsak reflektor opravlja svojo nalogo: velika bliskovna 'glava' poskrbi za mehko prostorsko osvetlitev celotnega objekta fotografiranja in ozadja, majhen sredinski reflektor pa poskrbi za doosvetlitev sredinskega dela, kar še posebej idealno deluje pri portretih ali manjših skupinah! Dodatni mini reflektor na sredi bliskavice tako z doosvetlitvijo vdahne nekaj (a ne preveč, ker ni edini vir svetllobe) živahnosti v fotografijo, hkrati pa še posebej v primeru portreta predvsem izbriše (dosvetli) sence, ki bi lahko poudarile podočnjake, senco pod nosom ali podbradek. Seveda je pri tem treba kar nekaj treninga in spretnosti, a najsodobnejša Metzova tehnika nam to z lahkoto omogoča tudi pri sodobnih digitalnih aparatih.

Vse to smo morda spoznali že pred dvemi desetletji, ko so se prve takšne bliskavice pojavile na trgu, že tedaj pa je bil med najboljšimi prav sloviti Metz CT-45. Ob prehodu na digitalno tehnologijo smo na podobne svetlobne čarovnije kar malo pozabili (saj nismo več hoteli uporabljati starih, ročnih bliskavic, nove pa kaj takega še niso ponujale), sedaj pa je ustrezna (digitalna, lepo prosim!) rešitev tik pred nosom - Mecablitz 58 AF-1 digital. Ampak ob vsem tem pa imate na voljo tudi vrsto običajnih značilnosti in dobrot, značilnih za bliskavico zgornjega razreda: 'glava' je nastavljiva navzgor (do 90 stopinj) in celo navzdol (do -8 stopinj, za makro posnetke), zavrtimo jo lahko okoli svoje osi za 300 stopinj (recimo da imamo za hrbtom zid, od katerega se bo svetloba veliko lepše odbila kot ob direktni osvetlitvi), v luči pa imajo vgrajen tudi zum reflektor, tako da se osvetlitev lahko prilagodi kotu snemanja od 24mm pa vse do 105 mm v sorazmernih korakih.

Zum reflektor lahko nastavimo tudi ročno, a tudi v avtomatski nastavitvi dovolj dobro in hitro deluje. Še več kot to: če uporabljamo kamere z APS-C formatom tipala bliskavica to (preko elektronskih kontaktov, ki povezujejo aparat in njo) zazna in ustrezno nastavi kot osvetljevanja da le-ta sovpada z dejanskim kotom zajema slike objektiva - milimetri gor ali dol. Tako specifikacija širine osvetlive 24mm pri polnem formatu postane v APS-C formatu 15mm. V zgornjem delu glave sta vgrajena še dva pripomočka: tu je difuzorska plastična leča, ki svetlobni snop razširi do 18 mm (pri polnem formatu), ali 12 mm (pri APS-C formatu). Zraven nje je tudi majhen odbojnik, s katerim lahko del svetlobe (namesto da jo pustimo, da gre prav do stropa) takoj z majhnim odbojem in kotom usmerimo proti objektu snemanja, tako dobimo bolj zgoščeno svetlobo, ki pa ima tudi večji doseg. Že ime in številka bliskavice 58 pove njeno nazivno moč: to je številna vodilja, ki nam da doseg v metrih pri občutljivosti senzorja 100 ISO in zaslonki 1/1. Pri zaslonki 4 to pomeni svetlobni tok z dosegom 14,5 metrov (številko vodiljo delimo z vrednostjo zaslonke in dobimo doseg v metrih), denimo pri zaslonki f/11, 5,3 metra (pri polni moči, a bliskavica uporablja tiristorsko vezje ter tako - ob ostalih nastavitvah - sama dozira moč bliska, vendar ji absolutna moč pri navedeni zaslonki da končni doseg svetlobnega snopa. Toda past je v teoretičnih številkah: vsi proizvajalci navajajo moč bliskavice pri najožjem kotu, takrat je ta najmočnejši, realno primerljiva moč pa velja pri kotu osvetlitve in snemanju z objektivom (po starem) 35mm ali celo 50mm. Tu ima Metz - mecablitz 58 AF-1 digital nazivno moč (številno vodiljo) 42, kar še vedno pomeni zelo veliko svetlobno moč (pri 100 ISO ima pri zaslonki 4 doseg okroglih 10 metrov, pri zaslonki 11 pa 3,8 metra) - ni slabo, kaj?!

Metz - Mecablitz 58 AF-1 digital uporablja baterije standardne AA velikosti, uporabite pa lahko vse tipe: od alkalnih, do nikel-kadmijskih ali litijskih. Vsaka od njih ima nekoliko drugačno karakteristiko polnjenja in vzdržljivosti, a bliskavica resnično hitro polni, po potrebi pa lahko priključimo tudi poseben zunanji baterijski napajalnik.

Seveda lahko tudi izbiramo med nekaj vrstami avtomatike in intenziteto doosvetljevanja, osvetlitev bliskavice lahko korigiramo tudi na kameri (z elektorniko se to vse prenese, saj se bliskavica ves čas pogovarja s CPU kamere, ki jo vzporedno krmili), lahko jo nastavimo tudi sinhronizacijo s hitrimi osvetlitvenimi časi (FP Đ focal plane) ali za doosvetitev pri daljšem osvetlitvenem času, proženje bliskavice lahko sinhroniziramo tudi na 2 zavesico (pri daljšem času se bliskavica ne sproži ob štartu prve zavesice, ampak tik na koncu osvetlitve, preden druga zapre zaklop).

Metz - Mecablitz 58 AF-1 digital ima tudi 'bracketing' kar pomeni nekaj zaporednih bliskov z različnimi stopnjami osvetlitve, pa tudi infrardeči osvetlitveni žarek, ki pomaga sistemu avtofokusa natančno nastaviti razdaljo in ostrino. Seveda lahko bliskavico tudi ročno korigiramo, ampak v načelu velja, da ima najbrž prav vse tisto, kar imajo tudi 'veliki' in dražji proizvajalci originalnih bliskavic, ob tem pa tudi dve svoji absolutni posebnosti: priključek za mini-USB, s čimer bo naša investicija uporabna tudi na kamerah jutrišnjega dne z novo elektroniko - preko USB-ja jo bomo lahko priključili na računalnik ter dopolnili z najsodobnejšim 'firmware' krmilnimi programi tudi za delovanje in povezovanje s kamerami bodočih serij. Vse to ob možnosti dvojnega kreativnega načina osvetljevanja in dosvetljevanja ter ob konkurenčni ceni pa vam odpira vrsto ustvarjalnih možnosti v svetu uporabe vrhunskih bliskavic nekoč in danes slovite znamke Metz.

Veljko Jukič

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com