Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Metz 15-MS-1-digital / Nova dimenzija svetlobe

Avtor:Matjaž Intihar
10.05.2010 14:58

Zahtevni in napredni fotografi vedno iščejo nove pristope, tehniko, nove rešitve. Še posebej za dokumentariste, zdravnike, makro fotografe ali portretne modne fotografe pa pride v poštev posebni ��" (dvojni) fleš METZ-15-MS-1-digital, ki ima v posebnem obroču vgrajena dva vzporedna fleša, ki sta nameščena na posebnem mestu: METZ 15-MS-1-digital privijemo kar namesto filtra spredaj na (makro ali portretni) objektiv!

Le čemu sploh rabimo tako bliskavico? Mar ne moremo večine posnetkov rešiti kar z navadno ali malo boljšo, ki jo pač željam primerno nastavimo. To je seveda res, toda tudi najboljša bliskavica klasične zasnove ima nekaj šibkih točk: prva je senca, ki jo meče na spodnjih robovih objektov ali subjektov, ki jih slikamo. Ta senca nastane zaradi svetlobne paralakse, saj kot snemanja in kot osvetljevanja (zaradi kakšnih 10 cm višje postavljene bliskavice) nista enaka. Denimo: pri portretih opazimo črn rob ali temno senco pod ušesi ali brado (če slikamo portret blizu zida, recimo za dokumente) če pa obrnemo aparat postrani pa se ta senca naredi na eni ali drugi strani obraza. Dostikrat to zaradi padajoče intenzitete svetlobe ali slikanja (če smo dovolj daleč od zida) z dosvetljevanjem niti ne opazimo, velikokrat pa se temu poskusimo izogniti tako, da slikamo z odbojem: bliskavico usmerimo v strop ali odbojno platno ali posebno ploščico, ki jo imajo vsi boljši fleši vgrajeno serijsko. To nam pomaga razpršiti svetlobo, a s tem tudi zelo izgubimo intenziteto in doseg. Seveda je za zahtevnejše posnetke vedno najboljša rešitev studijska osvetlitev, le-te pa seveda ne moremo uporabiti ali nositi vedno s sabo, za nekatere stile in okoliščine slikanja pa je le-ta sploh neprimerna!

Da bi se senci, ki spremlja slikanje z bliskavico, izognili, je morda najboljša rešitev prav dvoglava bliskavica, ki ima v enem ohišju vzporedno vgrajene dve luči. Le-te z vzporednim bliskom (ki pride enakovredno z leve in desne strani) medsebojno izbrišejo sence, vendar to velja le v idealnih pogojih ��" pod pogojem, da ima svetloba enako dolgo pot do subjekta in da smo pri tem 'centrirani' ��" točno v središču. Že manjši odmik od optične osi lahko vseeno povzroči manjše sence, ki pa so v primerjavi z navadnim flešem ��" skoraj zanemarljive.

Ima pa tovrstni fleš ��" kot je bil naš na testu: METZ-15-MS-1-digital ��" seveda vrsto svojih specifičnih prednosti! Dovolj hitro ga lahko nataknemo na objektiv, njegova svetloba je dovolj izenačena, saj pade z enako intenzivnostjo z leve in desne strani, s tem pa je zelo primerna za fotografske potrebe dokumentaristov (denimo v muzejih in knjižnicah ali v državni upravi), pa tudi za (zelo pogosto) uporabo v medicini (v bolnicah in še posebej pri zobozdravnikih!) ter povsod tam, kjer si ne moremo privoščiti snemanja s studijsko lučjo (ali za to nimamo prostora ali možnosti) pa bi to radi rešili z eno bliskovko, ki ima prostorsko uravnoteženo svetllobo, ki je zagotavljata dve vzporedno postavljeni in uravnoteženi svetlobni telesi v enem ohišju.

Bliskavica METZ 15-MS-1-digital je odlična rešitev za zahtevnejše fotografe, ki rabijo takšno rešitev, saj nam omogoča več vrst avtomatskih funkcij, pa tudi zelo podrobno ročno nastavitev. Tako jo lahko uporabljamo pri polni moči (in temu primerno nastavimo, preizkusimo ali preračunamo ustrezno zaslonko) ali pa izberemo eno od delnih moči: le-ta se stopnjuje od 1/1, do 1, 1, 1/8, 1/16 vse do 1/32 polne moči. S tem si lahko izberemo ustrezno moč glede na razdaljo, potem pa svetlobo podrobno nastavljamo z zaslonko. Pri digitalcih je to vse zelo enostavno, saj rezultat lahko takoj preverimo na zaslonu. Manjše moči so priročne za makro posnetke, kjer zaradi bližine ne rabimo polne moči.

Moč bliskavice je 15 (številka vodilja) pri občutljivosti 100 ISO in normalnem kotu ('leica' 50 mm), torej ima pri zaslonki f:2,8 doseg okoli 5 metrov, s čimer je dovolj zmogljiv tudi za osvetljevanje (ali dosvetljevanje) portretov, čeprav je njegova največja praktičnost prav v razponu do 3 metre.

Bliskavica METZ 15-MS-1 se napaja z dvema AAA baterijama, alkalnega ali akumulatorskega tipa, ki pa pri uporabi s polno močjo nimata dolgega roka trajanja, za studijsko delo pa lahko priključimo tudi napajalnik, sicer pa si v meniju lahko nastavimo tudi znamko foto kamere, ima pa tudi vrsto drobnih dobrot: oba reflektorja lahko nastavimo po kotu snemanja, tako da si prilagodimo svetlobni snop za bližnje ali bolj oddaljeno žarišče. METZ 15-MS-1 ima tudi nekaj 'učečih' se funkcij, ob vsem tem pa tudi dva posebna pripomočka: pomožno luč za lažje delovanje samodejnega ostrenja, ki gori kakih 10 sekund, da lahko sploh nastavimo ostrino. Dodatno pa ima tudi luč za modeliranje svetlobe oziroma predogled, da sploh dobimo vtis kako se bo razporedila svetloba. V bistvu gre za stroboskop, ki se prižge za 2 sekundi in je zelo uporaben, ko se ga naučimo uporabljati.

Proženje bliskavice lahko nastavimo na prednjo ali zadnjo zavesico, lahko pa vklopimo (ali izklopimo) tudi sinhronizacijo bliskovke na daljše osvetlitvene čase. Na spodnji strani bliskavice METZ 15-MS-1 je tudi navoj za stojalo, kar odpira novo vrsto možnosti. Pa še to: fleš prožimo s tistim, ki ga imamo vgrajenega na kameri (nanj damo poseben pripomoček) preko fotocelice, lahko ga prožimo tudi z navadnim (starinskim) kablom, pri tistih aparatih, ki pa tega nimajo, moramo uporabviti za to dodatno (svojo) klasično bliskovico, ki jo nastavimo na najmanjšo možno moč (če jo uporabljamo le kot 'prožilko') ali pa lahko celo z malo spretnosti uravnavamo razmerje med močjo navadne bliskavice ter osvetlitvijo (ali dosvetlitvijo) bliskavice METZ 15-MS-1.

Vse to nam odpira novo vrsto kreativnih, svetlobnih in osvetlitvenih možnosti, s čimer dobimo ko obvladamo tehniko novo vrsto izraznih možnosti. To morda še posebej pride do izraza pri zahtevnih portretih, makro, medicinski in dokumentarni fotografiji, a sabo nosi nov pristop delu, pa tudi spremeni in upočasni (reporterski) pristop.

Za terensko delo je bliskavica METZ 15-MS-1 morda celo nekoliko nerodna, a je za delo v studiju lahkotna, originalna in ravno dovolj zmogljiva. Vseeno pa tudi tak tip 'čudežne bliskovice' ne dela sam od sebe, pač pa se ga moramo naučiti kreativno uporabljati, pri tem moramo biti pozorni in razmišljati v novi dimenziji, ki jih takšna svetloba omogoča. Vse to nam da novo bogastvo svetlobe, če pa nas to ne zanima, pa imamo še vedno odlično, enostavno in hitro bliskovico za fotografijo na področju medicine, portretov, makro sveta ali dokumentarne foto produkcije.

 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com