Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Kako fotografiramo tek?

26.10.2016 21:32
Stran:

Avtor: Matjaž Intihar

Slovenci radi tečemo. Na fotografskih tečajih e-Fotografija, je pred tekaškimi prireditvami veliko vprašanj na temo, kako fotografirati tekače.
Imamo fotokamero, udeleženka, udeleženec maratona ali druge tekaške prireditve nas poprosi, da jih fotografiramo na progi. Seveda gremo na tekmovanje kot fotografi s fotokamero v roki. Vendar kako narediti uspešno fotografijo? Kako pravilno nastaviti kamero, da bo ostro kjer želimo, da tekač ne bo premaknjen, da bo pravilno osvetljen ter, da ne bo vse drugo v okolici bolj vidno kot naš tekač?

Vsaka fotografska tematika in svetlobne razmere imajo nekaj zakonitosti, kamere pa funkcije, ki nam omogočajo kar najbolje ujeti motiv. In kot vedno, ni vse v tehniki. Za zajem lahko uporabite fotofon, kompaktno ali kamero DSLR. Pomembno je tudi poznavanje tistega kar fotografiramo, t.j. samo možnost fotografiranja na uradnih dogodkih kot je maraton, ali tekača samostojno na cesti, v naravi…

 

Uvod

Želim podati nasvete v dveh smereh. Ste samo tisti fotograf, fotografinja, ki se želi preizkusiti na tekaških prireditvah, ali želite fotografirati točno določenega tekača. V obeh smereh imamo lahko nekaj povsem samosvojih želja in predvsem možnosti kako fotografirati. Glede nastavitev kamere, goriščnic, pa ni dileme. Tehnika je enaka.
Na mojih e-Fotografija tečajih opažam močno fotografsko nestrpnost vseh sodelujočih. Kaj teorija, gremo takoj v prakso, fotografirat. Matjaž, katere nastavitve naj izberemo, da gremo v akcijo?
Vendar vse ne gre tako enostavno. Eno je fotografirati na tekaški prireditvi kar tako in kar uspe, uspe, oziroma fotografirati osebo, ki teče in teče v krogu samo za nas, mi pa se poizkušamo v različnih kombinacijah nastavitev. Drugo pa pristop k fotografiranju želenega motiva na resnem dogodku in fotografiranemu prinesti želeno in predvsem dobro fotografijo.

Pojdimo po vrsti. Tek pomeni hitrost. Potrebno je poznati nekaj tehničnih lastnosti nastavitve kamere. Rekreativni množični tek, maraton pomeni množico. Z njo povezano pa moramo zopet poznati njej pomembne lastnosti.

 

Tek, šport, hitrost

Tek poznamo na več načinov. Tečemo ljubiteljsko v naravi, tekmujemo na krajših razdaljah ali se udeležujemo množičnih tekov, kot je kros, maraton. Vsak izmed načinov teka ima za fotografa svoje lastnosti.

Najlažje je fotografirati ljubiteljskega tekača izven tekaške prireditve. Ne tekmuje s časom in ciljem. Zato nam lahko tudi pozira. Poiščemo lokacijo s primernim ozadjem, tekač teče 10X ali večkrat mimo nas, mi pa poizkušamo svojo idejo spraviti na pomnilno kartico. Po vsaki seriji pogledamo slike na zaslonu in, če še nismo zadovoljni ali imamo nove ideje, korekture, vse skupaj ponovimo.


Če imamo čas, si lahko privoščimo ponovitve in pravo izvedbo ideje. Na koncu še zanimiva lokacija in odlična fotografija je tu. Za kuliso je puščava Namib, Deadvlei pan, v katerem so več kot 500 let stara suha drevesa in okoli trdne blatno solne plošče, rdeče sipine. Jutranja svetloba daje topli barvni pridih in močne sence. Svetloba bliskavice, ki je postavljena malo nad tlemi pred tekačico jo doosvetli.
Nikon D800e, Nikkor 16-40mm f/4, SB-910, 1/250sek., f/11, ISO 100.

 

Na tekmovanjih, ali na udeležbi množičnega teka v krajših razdaljah, kjer je našemu tekaču bolj pomemben čas, pa ni možnosti ponovitve. Še najtežje je, če nas »pravi« tekmovalec poprosi za fotografijo. Jaz temu rečem, »da moramo prinesti fotografijo«. Z nami ne bo sodeloval, ko bo tekel mimo nas. Preprosto je zatopljen v tek, korak, konkurenco, čas, cilj…


Če fotografiramo tekmovalce in čeprav smo se dogovorili za fotografijo, ni rečeno, da jih bomo ujeli v želeni poziciji. Zaradi tekmovalnosti nas niti opazili ne bodo. Lahko da bodo želeni akterji celo skriti za ostalimi. 

 

Tu moramo biti sami kar najbolje pripravljeni, da bomo ujeli želeno. Imeti moramo že nekaj fotografskih izkušenj, da posnetek res uspe.
Na rekreativnih tekmovanjih, daljših tekih ali celo maratonih je lažje. Sekunda gor, dol, ne igra vloge. S tekačem, ki si želi svoje fotografije se lahko dogovorimo za fotografiranje na točno določeni lokaciji. Vendar vseeno več kot da tekaško pozira, teče proti vam, se nasmehne, mogoče pomaha, ne bo šlo. Ne mislite, da se bo ustavil in poziral, niti za sekundo ne. Ponovitve posnetka in predvsem trenutka, ko ga bomo ujeli na njemu pomembni prireditvi ni mogoče ponovno režirati, zato bodite s kamero še kako pripravljeni na odločilne trenutke.


Z rekreativnimi tekači gre lažje. Izberemo lokacijo kjer ne bo več prevelike gneče in udeleženci z veseljem sodelujejo z nami.

Rekreativni tekač ima za nas več časa. Fotografirajmo in na koncu mu bomo prinesli "dobre" posnetke.

Hitro še v ožji kot. Časa nimamo veliko. Če se bomo obirali bo v tekačevi glavi zvonilo, a si, a si že no! Časa res nimamo veliko, zato si bodite s tehniko čimbolj na ti.

 

Če je tek v krogih, lahko ponovimo v naslednjem krogu, toda tistega narejenega poziranja zaradi želene fotografije ne bo več. Težje je na progi, kot je maraton, saj nimamo veliko možnosti ponovitev.
Zato moramo na teh prireditvah mi sami kot fotografi, z dogovorom poskrbeti za tisto »najboljšo« fotografijo.

 

Dobro je vedeti

Preko zapisa se bom osredotočil predvsem na fotografiranje množičnih tekaških prireditev. Teh je v Sloveniji zelo veliko. Vsak tekač si želi kakšno fotografijo, da ima spomin in zaključeno stran o pretečeni »tekmi«. Sicer že na večini množičnih rekreativnih tekmovanj poskrbijo za uradne fotografe. Ti naključno in v seriji fotografirajo ob progi in najbrž se boste našli na njihovih fotografijah. Te so objavljene na straneh organizatorja in lahko so celo razporejene po štartnih številkah. Tako nekako tekač začne zbirati svoje fotografije iz tekaških prireditev.


Veliko udeležencev si želi svojo fotografijo iz množične prireditve. Zato na njih že organizator sam poskrbi za "uradne" fotografije. Seveda ne po enega tekača na sliko, ampak dobro vidnega posameznika v množici.
Če želimo ujeti množico, ali našega tekača v njej, se postavite na višjo pozicijo. Nadvozi so odlična lokacija. Medtem ko tekmovalci tečejo mimo nas, v veliki množici lahko odkrijemo znanca, kolega... Hiter klic in nasmeh je tu. Povsem levo znani fotograf Dean Dubokovič, ki se je odzval klicu. Kot profesionalen fotograf ve, da mi kot on za "boljšo" fotografijo potrebujemo pogled, nasmeh.

Nadvozi so odlična lokacija, kadar želimo fotografirati množico in imeti še dovolj razločno videne obraze in štartne številke.

Iz višine boste tudi vi dobro opazni, enako tekmovalci, če tudi so še v gneči.

 

Vendar tekač kmalu opazi, da je ujet v trenutku, ki ga ne kaže v vsej njegovi tekaški »veličini«. Saj poznamo že iz drugih motivov, »želimo si biti maksimalno všečni na fotografiji«! Kaj lepšega kot na sliki pokazati lep tekaški korak, nam želeni izraz, imeti fotografijo, kjer se lepo vidi napis maratona ali v cilju imeti na sliki še čas teka, mogoče celo teči ob bok bolj znanega tekača, itd…
In ker takih fotografij od uradnih fotografov ne more biti, si marsikateri tekač želi, da ga fotografira »njegov« fotograf.
Ker smo danes že skoraj vsi seznanjeni s fotokamero, nam tekač hitro postavi vprašanje. Bi me fotografiral/a! V nas je toliko fotografske žilice, kot želja fotografirati našega junaka, da se nam hitro postavi vprašanje. Kako fotografirati tek?

Na naslednji strani: Od tehnike do "najboljše" fotografije

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com