Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Fotokamere DSLR na našem trgu (november 2009)

Avtor:Matjaž Intihar
17.11.2009 11:28
Stran:

Prvi nasvet ob izbiri fotokamere!
Kamero izberite po svoji vesti. Kot vedno poudarjam. NAJBOLJŠE KAMERE ZA VSE NI! Obstaja samo najboljša kamera za naš način fotografiranja in naše želje ter zmožnosti. Če vam je prioriteta ime proizvajalca, sploh ne glejte v nasprotni tabor. Če imate cenovno mejo, razmislite ali dati celo manj za kamero in tako ostane še za dodatno bliskavico ali objektiv. Če vas je fotografija že na začetku poti zasvojila, razmislite ali ne bi ob nakupu razmislili o razredu višje. Predvsem pa se zavedajte dejstva, da ko enkrat vstopite v svet kamer DSLR z eno znamko ste z njo kot poročeni. Ločitve in menjava sistema zna tudi tu imeti določene posledice in predvsem finančno izgubo ter vložek. Vedite, nasvetov je lahko toliko kot je fotografov ali trgovcev. Pravilna izbira pa je na koncu ena in edina, vaša.


Medtem ko smo pri "film" kamerah SLR zaradi njihove dolgoletne prisotnosti med nami dobro vedeli, kdo sploh vstopa v razred SLR, in tudi, na katero stopnico tega razreda, pa je v digitalni fotografiji vse postavljeno na glavo. Ni malo kupcev, ki si za prvo kamero izberejo kar kamero iz najvišjega razreda SLR. Je to pravilen vstop v fotografijo? Vsaka stvar ima danes dve, več plati!
Fotograf, ki bo šel po poti dodatnega izobraževanja in ga fotografija v veliki meri veseli, lahko danes na podlagi digitalne tehnike zelo na hitro spozna prednosti in osnovne pasti, ki ga čakajo v uporabi kamere SLR. Navodila, tečaji in splet, danes nudijo že toliko informacij, da lahko tudi kot samouk spoznate prve osnovne korake.
Fotograf, ki si kupi kamero razreda SLR zato, ker misli, da je samoumevno, da bodo fotografije same po sebi višje kakovosti, pa je naredil veliko napako. Že pred štirimi leti, po prihodu kamere Canon EOS 350 na trg, se je hitro videlo, da mnogi kupci niso bili kos njeni uporabi. Članek je bil objavljen tako v reviji kot na spletni strani e-Fotografija.si.
Le redki so vedeli, da je treba za visoko kakovost fotografije in njeno privlačnost s kamero SLR močno sodelovati. V članku "Kompaktna kamera proti SLR" smo spoznali razliko v zapisu med obema sistemoma. Predvsem to, da je treba za kakovostnejšo fotografijo iz kamere SLR v večini primerov poseči še po dodatni obdelavi slike s programom za obdelavo fotografij in da samo programske nastavitve še ne zagotavljajo vrhunsko zajeti posnetek.
Se kamere DSLR danes še obnašajo tako? Katere nam nudijo enostavno uporabo? Do kje je še njihova kakovost? Je njihova cena upravičena? Katere so glavne pasti kamer iz razreda SLR? Ali poznamo njihovo pravo uporabniško vrednost?
Na ta in še ostala vprašanja vam bom poizkušal odgovoriti v naslednjem članku. Preizkusil sem vse glavne kamere iz razreda DSLR. V bistvu so v tem preizkusu predstavljene kar vse kamere, ki so danes (konec novembra) na naših ali svetovnih prodajnih policah želene in prodajane v večji meri.

Razredi kamer DSLR
Kot sem že omenil neke točne meje, kje se začne in konča določeni razred ni. Sam sem kamere razdelil v štiri skupine. Še do meseca marca 2008 hobi razred nisem imenoval. Kamere sem razvrščal v samo vstopni razred, napredni in pro. Vendar so kamere Nikon D40, in predvsem nova nova Nikon D90 ter Sony Alpha 200 že nakazale, da se želijo proizvajalci še bolj približati uporabnikom kompaktnih kamer. Kot prvo s ceno, vendar samo ta mi ne bi dala te odločitve. Pomembnejše in bolj odločilno je, da so sedaj vstopne kamere v razredu DSLR pridobile na tem, da je slika iz kamere že tako močno obdelana, da hobi fotograf niti ne potrebuje več obdelave slike v računalniku. Seveda do določene meje. Ti fotografi večinoma uporabljajo popolno zeleno (modro) avtomatiko, sem ter tja še slikovno avtomatiko in se v celoti za uspešnost posnetka prepuščajo kameri.

Da sem kamere vstopnega razreda ločil od tistih bolj zmogljivih sem sedajdodal še novi, HOBI razred. Kamere iz hobi razreda že nudijo več. Več predvsem v samih nastavitvah preko gumbov na kameri. Kar pomeni, da so že namenjene fotografu, ki si želi kaj več kot samo prepustiti se v nastavitvah kameri. Te kamere še vedno ne nudijo trdnih robustnih ohišij in ostalih vitalnih delov kamere. Vendar pa vidno odstopajo v uporabniški vrednosti od kamer DSLR vstopnega razreda. Fotografu, ki si želi v fotografiji še kaj več kot se samo kazati s kamero DSLR in izkoriščati zgolj osnovne avtomatike priporočam, da prestopi v višji HOBI razred kamer. Ker nam nudijo osnovne nastavitve preko gumbov na kameri in še ne obdelajo močno fotografije (razen če sami izberemo drugače) so primerne tudi za tiste fotografe, ki si želijo najvišjo kakovost pridobiti s pomočjo zmogljivih programov za obdelavo slike.

Kamere naprednega razreda so že tiste, ki nam omogočajo uporabo v vseh pogojih. Kar jim v glavnem manjka za še višji razred je robustnost in hitrost. Od tu naprej pa smo v strogem profesionalnem razredu. Ni rečeno, da te kamere nudijo višjo kakovost slike. So predvsem kamere, ki nam dajo najvišjo robustnost vseh vitalnih delov, ki nam omogočajo zajeti posnetek v vseh zahtevnih pogojih. In poglejmo današnje kamere v teh razredih.

Današnja ponudba kamer DSLR
Najprej si oglejmo danes novembra 2009 na trgu prisotne digitalne kamere DSLR, ki bodo na voljo v naših trgovinah (večina njih vse do sredine leta 2010 ali še dlje).

Canon EOS 1000D (preizkus)
Canon EOS 500D (PR)
Canon EOS 50D (preizkus)
Canon EOS 7D (PR)
Canon EOS 5D MkII (preizkus)
Canon EOS 1D MkIV (preizkus)
Canon EOS 1Ds MkIII

Nikon D3000 (PR)
Nikon D5000 (preizkus)
Nikon D90 (preizkus)
Nikon D300s (preizkus)
Nikon D700 (PR)
Nikon D3s (prvo mnenje)
Nikon D3x (prvo mnenje)

Olympus E-450 (PR)
Olympus E-620  (PR)
Olympus E-30 (PR)
Olympus E-3 (preizkus)

Pentax K-x (preizkus)
Pentax K7D

Sony Alpha 230/330/380
Sony Alpha 500/550
Sony Alpha 850

V dolgi razpredelnici tehničnih podatkov kamer neizkušen ali samo tehnično gledajoč fotograf najde veliko razlik med modeli kamer v svojih razredih. Tisti, ki kamere bolje poznate in nanje ne gledate z navijaškimi očmi za določene znamke opazite samo manjše število bistvenih razlik. Zato si v tabelah tega članka oglejmo zame samo pomembnejše razlike. Spoznajmo glavne razlike ter na podlagi cene in uporabniške vrednosti ugotovimo "pravo" razmerje med kamerami. Na koncu pa je bistvenega pomena naslednje: kamero si vedno izbiramo po lastnem prepričanju.

Ime kamere
Nekomu je že ime kamere tako pomembno, da vse drugo izgubi pomen. In ne boste verjeli, da pri taki izbiri med kamerami DSLR le redko zgrešimo in smo z izbiro nezadovoljni. Verjamemo v znamko, ji zaupamo in spoznamo vse njene prednosti. Prednosti drugih konkurenčnih kamer pa nas ne zanimajo. Zato je naše zadovoljstvo nad izbiro kamere zadovoljivo in za znamko kamere se med mnogimi njihovimi uporabniki odvijajo prave "navijaške" bitke.

Cena
Drugi se odločajo glede na ceno. Počasi, a na dolgi rok hitro, spoznamo, da cena v večini primerov kar pravilno pokaže merilo končne kakovosti oziroma predvsem uporabniške vrednosti kamere. Kupovati najcenejšo opremo lahko kmalu pokaže slabosti. Že naše na novo pridobljeno znanje hitro preseže zmožnosti opreme in spoznamo, da oprema brez določenih nam želenih funkcij deluje krepko slabše (okrnjeno, počasi) kot dražje konkurenčne kamere itd.

Priporočila pred nakupom
Tretji se odločijo na podlagi priporočil znancev, preizkusov v člankih ali trgovcev. In ta zadnja mnenja so velikokrat ključni dejavnik pri nakupu opreme, ki je še ne poznamo dovolj. Večkrat mi kdo zastavi vprašanje glede nakupa kamere. V odgovoru vedno poudarim, da je izbor le moj osebni izbor za način fotografiranja, ki ga kupec razloži. Predvsem mu ponudim še možno alternativo in svetujem, naj si v trgovini ogleda obe kameri.
Nasveti prijateljev, ki želeno opremo že uporabljajo, so tudi dragoceni. A spet ne verjemite vsega, saj vas lahko tudi nevede zavedejo. Lahko da je nasvet preveč navijaški, morda prijatelj pozna samo to opremo in ne pozna prednosti konkurenčne opreme, predvsem pa ne ve, kaj s to opremo sploh želite zajeti.
Trgovci pa kot trgovci. Če imajo samo internetno ponudbo, vam za najcenejšo najbrž ne nudijo najboljšega blaga. Zato poglejte še konkurenčne modele kamer. Lahko da je poceni oprema tik pred koncem prodaje in ji zato hitro pada cena. Vendar pa so v spletni trgovini po drugi strani in v večini primerov konkurenčne cene.

V ne fotografskih trgovinah ali takih, kjer tehnično blago ni njihova primarna ponudba, izbirate predvsem samo kompaktne kamere iz najnižjih cenovnih razredov. Za te trgovine visok zaslužek ob prodaji niti ni na prvem mestu. Zanje je pomembno, da ponudijo kamero za nizko ceno, in ko pridete k njim, izberete še kaj iz njihove primarne ponudbe.
Klasičnih fotografskih in tehničnih trgovin s fotografsko opremo je pri nas malo. Prve imajo široko ponudbo in so predvsem tudi edino primerne za nakup kamer DSLR iz vstopnega razreda, saj vam znajo tudi strokovno svetovati. V večjih tehničnih trgovinah pa so tudi strokovni promotorji posameznih podjetij. Vendar, kot že vemo, iz povsem praktičnih vsakodnevnih izkušenj. Vsak trgovec svojo malho oziroma robo na svojih policah hvali. In če greste k njim povsem nepripravljeni, lahko kupite opremo, ki jim na policah ostaja in se je je treba rešiti ali pa vam pri njih promotor točno določenega podjetja pove samo dobre lastnosti opreme, ki jo nudi, in doda slabe od konkurenčnih. Verjemite, da morate v nakup opreme vsaj delno pripravljeni. Le tako boste na koncu z novo pridobitvijo tudi zadovoljni in zanjo odšteli toliko, kot je za vas v resnici vredna.

Razlike med kamerami SLR razreda v trenutni ponudbi
Da vam bo pri nakupu kamere iz razreda DSLR lažje, predstavljam trenutno ponudbo, glavne tehnične podatke, njihovo razlago, svoje mnenje o kamerah in približno za katerega kupca so lahko dobra izbira. Predvsem pa podajam svoje osebno mnenje o posamezni kameri z največjim poudarkom na razmerju med ceno in ponudbo in v strogem pogledu na razmerju med kamerami v cenovnem razredu od 470 evrov pa vse do 7000 evrov. Obenem pa se prav dobro zavedam za katerega fotografa so kamere tega razreda namenjene. Zato pri teh kamerah ne iščem razlik v drobnih tehničnih detajlih, ki lahko izkušenemu ali zahtevnemu fotografu veliko pomenijo. Kupci kamer vstopnega razreda se fotografiranja in uporabe kamer DSLR in njenih lastnosti šele učijo. Zato je pomembneje, koliko nam kamera že pomaga v teh prvih korakih in koliko je treba za posamezno odšteti.
Izmed vseh kamer nobena ne nudi vsega. Za vstopnega fotografa podjetja že nudijo v prvi vrsti enostavnost. Kamere vstopnega razreda posnetek že takoj obdelajo do višje všečnosti slike. Seveda smo kasneje prikrajšani za še dodatno obdelavo slike v računalniškem programu, vendar so kupljene prav zaradi enostavnosti delovanja in ne potrebe po dodatnem delu.
Danes je največ kamer v razredu "hobi". Od "vstopnega" razreda jih ločim predvsem za to, ker nam te kamere nudijo hitrejši dostop do dodatnih funkcij, ki jih fotograf kaj hitro zna izkoriščati.
Kamere srednjega razreda že nudijo več. Trdnejša ohišja, več hitrih nastavitev preko gumbov na ohišju in višjo kakovost slike. Meje od in do kje so kamere srednjega razreda je težko določljiva. Nekdo preje drugi kasneje neko kamero obeleži za profesionalno. Po drugi strani pa že težko rečemo, da je neka kamera profesionalna. Danes ločnice med profesionalnim in hobi delom niti ni več. Tudi tisti z vstopnimi kamerami razreda DSLR že poizkušajo svoje fotografije prodati, ali kako drugače predstaviti. Oziroma danes ni malo kupcev, ki kot svojo prvo kamero vzamejo kar "profesionalno". Predvsem za to, ker jim denar ni ovira in si kupijo tisto, kar je "najboljše" (najdražje).

Vsak proizvajalec si želi prek enostavnih ali zahtevnejših funkcij v kameri priti do kupcev, ki si v današnjem času žele kamero DSLR. Vendar, kot sem že opisal, ima kupec svoje razmišljanje, želje in potrebe, zato je njegova odločitev za kamero vedno nepredvidljiva.
Poudarjam še enkrat. Ko greste v nakup kamere, se sami prepričajte in na koncu izberite za vas pomembne lastnosti. Moje mnenje v tem preizkusu in predstavitvi kamer je samo moj subjektivni pogled na opremo in vam je lahko pri izbiri samo v začetno oporo in eno izmed več mnenj. Je že res, da sem vse kamere sam dobro preizkusil in da fotografsko opremo intenzivno preizkušam že več kot deset let. Vendar je moje mnenje le širok pogled na opremo in njena medsebojna primerjava. Zato vem, da je lahko za vas dobro izhodišče pri izbiri, nikakor pa ne edino merilo za končno odločitev. Če pa še niste povsem prepričani v nakup kamere DSLR se o njih le dobro podučite. Marsikomu bo kompaktna kamera za njegov način fotografiranja bolje služila in bo preskok v razred DSLR lahko veliko razočaranje.
Zato še vedno velja vprašanje "za kaj boste kamero potrebovali"? Eni posmehujoče rečejo za fotografiranje! Res je. Vendar še vedno se ob razgovoru s kupcem lahko kakovostneje priporoča njegovo "pravo" izbiro, če vam pove ali bo fotografiral družinske in popotniške fotografije za domači album, ali ga že sedaj bolj vleče v določene teme fotografiranja.
Če pa že vemo, da ga je in bo fotografija bolj zasvojila mu še toliko lažje glede na globino žepa usmerimo v nakup. Vsako podjetje ima na polici več kamer v različnih razredih. Še večja je konkurenca med njimi. Zato je možno samo iz širšega pogleda izbrati "dober" nakup. Pa tudi to ne vedno, saj neke vsesplošne napovedi za dober nakup za vse bodoče uporabnike fotokamer ni. Če pride kupec z že točno razdelano idejo in namenom zapraviti točno določeno vsoto denarja, mu niti nasvetov ni treba več. Je že odločen. Tudi to je lahko "dober" nakup!

Najboljša KAMERA?
Vedno poudarjam da "najboljše kamere" ni. Predvsem tisti fotografi, ki najraje gledajo tehniko in ne izdelek, to je fotografijo so mnenja, da je kamera iz njihovega (po znamki) najvišjega razreda tista "najboljša". Ampak vemo. uporabniki naprave za zajem slike v več kot 95% uporabljajo fotofon ali kompaktno kamero. Torej, je kamera iz razreda DSLR "boljša"? Nikakor ne, saj jo velika večina niti uporabljati ne zna, oziroma v njej ne vidi nobene prednosti. In danes se celo dogaja, da odlični, izkušeni fotografi razpravljajo o "najboljši" kameri in jo sami iščejo v najdražjih razredih. S tem dajejo ljubiteljskim fotografom napačne vrednote in fotografske nasvete. Saj le ti mislijo, da ni težko narediti "dobre" fotografije le "najdražjo" kamero moraš imeti! Nič ti ne pomaga še tako dobra in draga kamera, če ne znaš tudi fotografsko gledati!

Vstopiti ali ne v svet kamer DSLR?
Novejše kamere DSLR iz vstopnega razreda so s svojo ceno nižjo od 600evro že pokazale, da se fotografska tehnika vrača v stare tirnice. Kompaktne digitalne kamere, ki so bile pred leti večini edino dosegljive, zahtevnejših fotografov nikakor niso zadovoljevale. Počasnost delovanja, velika globinska ostrina, nezadovoljiva kakovost fotografije in uporabe njim znane dodatne opreme so bili glavni razlog, da vsi nestrpno čakajo kamere DSLR za primerno ceno. Obrazi fotografov so vse bolj nasmejani. Kameram DSLR se cene vse bolj nižajo in vse več jih že tudi menja svoje analogne kamere SLR za digitalne. Izredna kakovost tipala in vseh ostalih elementov, ki ustvarjajo sliko so prvi argumenti, ki zahtevnega fotografa prepričajo v nakup kamere DSLR. Hitrost delovanja, možnost menjave objektivov in uporabe širokega spektra opreme so naslednje pozitivne lastnosti, ki marsikoga prepričajo, da se iz kompaktnega razreda kamer preseli v zrcalno refleksni. A če nimate izkušenj s kamerami SLR že iz analognega sveta, se pred nakupom dobro prepričajte ali res potrebujete kamere tega razreda. Zmotno je mišljenje, da če te kamere uporabljajo profesionalni fotografi, da bodo tudi vam najbolje služile. Ni malo fotografov, ki so napačno ocenili svoj vstop v svet kamer SLR in so bili na koncu tudi razočarani. Kamera DSLR nam nudi veliko, a le fotografu, ki ve kaj s tako kamero tudi želi.

Dodatna oprema!
Ko fotograf vstopi v svet kamer DSLR, se tako veselje v fotografiranju kot sama fotografija in nakup novih tehničnih komponent šele začenja. Kot prvo so tu objektivi različnih goriščnih razdalj, stojala, foto torbe itd... Seveda pa ne gre pozabiti tudi na računalnik, zaslon, programe, tiskalnik...
Vendar, če vas je fotografija osvojila in želite več, potem vedite da brez kamere DSLR in dodatnih pripomočkov ne bo šlo. In ko enkrat osvojite prve fotografske osnove s kamero DSLR tudi sam fotograf fotografsko oživi in kaže prve znake velikega zadovoljstva ob na novo spoznanem hobiju.

Če ste v dvomih glede vstopa med uporabnike kamer DSLR!
Ne malo nasvetov je, naj si fotograf za resnejši vstop med uporabnike kamer DSLR najprej kupi eno izmed kamer DSLR vstopnega razreda. Da jo najprej preizkusi, se spozna z zakonitostmi teh kamer in spozna ali mu bo sploh dobro služila. Iz izkušenj vem, da so ti uporabniki z izbiro sicer zadovoljni. A niti ne vedo v resnici kaj bi s kamero DSLR sploh počeli. In tako ostanejo na popolni avtomatiki in enem kit objektivu. In prednosti kamer DSLR (različne nastavitve) so za njih tista slabost, ki na koncu pripelje do nezadovoljstva in samo izbiro. Sam vam podam drugačen predlog. Če ne veste dobro, kaj bi si radi izbrali za zahtevnejše fotografiranje, najprej izberite kamero kot je Fujifilm FinePix S100fs (poglej preizkus).

Ima večino funkcij kot kamera DSLR in goriščnice kot dvojni kit komplet kamere DSLR. In če vam je taka kamera premalo, ste spoznali njene osnovne nastavitve takrat vedite, da bo za vas kamera DSLR iz HOBI razreda tista "ta dobra" izbira. Ne preskakujte previsoke ovire, če ne poznate njihove višine! Prehiter naskok na DSLR oviro vas zna stati izpada iz tega visokega razreda in prizadejati boleč foto poraz.

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com