Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Fotokamere DSLR na našem trgu (maj 2008)

Avtor:Matjaž Intihar
22.05.2008 16:15
Stran:

 

Današnja ponudba kamer DSLR
Najprej si oglejmo danes maja 2008 na trgu prisotne digitalne kamere DSLR, ki bodo najmanj vse do konca poletja na voljo v naših trgovinah (večina njih še tudi v naslednjem letu).

Canon EOS 400D (preizkus)
Canon EOS 450D
Canon EOS 40D (preizkus)
Canon EOS 5D
Canon EOS 1D MkIII (preizkus)
Canon EOS 1Ds MkIII

Nikon D40 (preizkus)
Nikon D60 (preizkus)
Nikon D80 (preizkus)
Nikon D300 (preizkus)
Nikon D3 (preizkus)

Olympus E-420
Olympus E-520 (preizkus)
Olympus E-3 (preizkus)

Pentax K200D (preizkus)
Pentax K20D (preizkus)

Sony Alpha 200
Sony Alpha 300
Sony Alpha 350
Sony Alpha 700 (preizkus)

Med predstavljenimi modeli je samo še Nikon D40 s šest milijonskim tipalom. Vse druge kamere imajo deset milijonsko tipalo. Večina je “starih” največ eno leto in bodo letos še v prodaji. Edino Nikon D40x že ima zamenjavo v modelu D60, zato se je že umaknili s trgovskih polic.
V dolgi razpredelnici tehničnih podatkov kamer neizkušen ali samo tehnično gledajoč fotograf najde veliko razlik med modeli kamer v svojih razredih. Tisti, ki kamere bolje poznate in nanje ne gledate z navijaškimi očmi za določene znamke opazite samo manjše število bistvenih razlik. Zato si v tabelah tega članka oglejmo zame samo pomembnejše razlike. Spoznajmo glavne razlike ter na podlagi cene in uporabniške vrednosti ugotovimo “pravo” razmerje med kamerami. Na koncu pa je bistvenega pomena naslednje: kamero si vedno izbiramo po lastnem prepričanju.

Ime kamere
Nekomu je že ime kamere tako pomembno, da vse drugo izgubi pomen. In ne boste verjeli, da pri taki izbiri med kamerami DSLR le redko zgrešimo in smo z izbiro nezadovoljni. Verjamemo v znamko, ji zaupamo in spoznamo vse njene prednosti. Prednosti drugih konkurenčnih kamer pa nas ne zanimajo. Zato je naše zadovoljstvo nad izbiro kamere zadovoljivo in za znamko kamere se med mnogimi njihovimi uporabniki odvijajo prave “navijaške” bitke.

Cena
Drugi se odločajo glede na ceno. Počasi, a na dolgi rok hitro, spoznamo, da cena v večini primerov kar pravilno pokaže merilo končne kakovosti oziroma predvsem uporabniške vrednosti kamere. Kupovati najcenejšo opremo lahko kmalu pokaže slabosti. Že naše na novo pridobljeno znanje hitro preseže zmožnosti opreme in spoznamo, da oprema brez določenih nam želenih funkcij deluje krepko slabše (okrnjeno, počasi) kot dražje konkurenčne kamere itd.

Priporočila pred nakupom
Tretji se odločijo na podlagi priporočil znancev, preizkusov v člankih ali trgovcev. In ta zadnja mnenja so velikokrat ključni dejavnik pri nakupu opreme, ki je še ne poznamo dovolj. Večkrat mi kdo zastavi vprašanje glede nakupa kamere. V odgovoru vedno poudarim, da je izbor le moj osebni izbor za način fotografiranja, ki ga kupec razloži. Predvsem mu ponudim še možno alternativo in svetujem, naj si v trgovini ogleda obe kameri.
Nasveti prijateljev, ki želeno opremo že uporabljajo, so tudi dragoceni. A spet ne verjemite vsega, saj vas lahko tudi nevede zavedejo. Lahko da je nasvet preveč navijaški, morda prijatelj pozna samo to opremo in ne pozna prednosti konkurenčne opreme, predvsem pa ne ve, kaj s to opremo sploh želite zajeti.
Trgovci pa kot trgovci. Če imajo samo internetno ponudbo, vam za najcenejšo najbrž ne nudijo najboljšega blaga. Zato poglejte še konkurenčne modele kamer. Lahko da je poceni oprema tik pred koncem prodaje in ji zato hitro pada cena. Vendar pa so v spletni trgovini po drugi strani in v večini primerov konkurenčne cene.

V ne fotografskih trgovinah ali takih, kjer tehnično blago ni njihova primarna ponudba, izbirate predvsem samo kompaktne kamere iz najnižjih cenovnih razredov. Za te trgovine visok zaslužek ob prodaji niti ni na prvem mestu. Zanje je pomembno, da ponudijo kamero za nizko ceno, in ko pridete k njim, izberete še kaj iz njihove primarne ponudbe.
Klasičnih fotografskih in tehničnih trgovin s fotografsko opremo je pri nas malo. Prve imajo široko ponudbo in so predvsem tudi edino primerne za nakup kamer DSLR iz vstopnega razreda, saj vam znajo tudi strokovno svetovati. V večjih tehničnih trgovinah pa so tudi strokovni promotorji posameznih podjetij. Vendar, kot že vemo, iz povsem praktičnih vsakodnevnih izkušenj. Vsak trgovec svojo malho oziroma robo na svojih policah hvali. In če greste k njim povsem nepripravljeni, lahko kupite opremo, ki jim na policah ostaja in se je je treba rešiti ali pa vam pri njih promotor točno določenega podjetja pove samo dobre lastnosti opreme, ki jo nudi, in doda slabe od konkurenčnih. Verjemite, da morate v nakup opreme vsaj delno pripravljeni. Le tako boste na koncu z novo pridobitvijo tudi zadovoljni in zanjo odšteli toliko, kot je za vas v resnici vredna.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com