Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Dubaj – mesto iz druge dimenzije / FotoPOTEP

13.08.2016 10:21

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si


FotoPOTEP Dubaj v VIDEO zapisu

Mesto Dubaj in njegovi simboli, katere je človek vnesel v naravo. Valobran, da ohrani obalo in morje ne spodnaša pesek, katerega človek prekriva z betonom in asfaltom. Brez dvigal tudi ne bi bilo modernega Dubaja, ki v ozadju že kaže svojo podobo.

 

Nomadi so ta del arabskega polotoka naseljevali že 3000 let pred našim štetjem. Toda vse skupaj je bilo to področje peščin, redkih oaz, preko katerih so šle karavane arabskih trgovcev. Področje je že nekaj tisočletij prepojeno s trgovino, trženjem, menjavo dobrin z denarjem. Arabski svet je znan po tem, da so dobri trgovci. Angleži so jim v kolonialnih časih dali nekaj znanja, poguma in še danes se večina bogatih arabcev uči v njihovih šolah. Nafta jim je dala močan finančni steber, toda brez idej ne nastane nič. Naftna industrija počasi stagnira in tudi v tem svetu se zavedajo, da je treba gledati v prihodnost. Dubaj je že nekaj let brez naftnih dohodkov. Toda ideje in poslovni pogum so na tem področju močno prisotni. Če se kdaj kje ustavi, kot ob zadnji finančni krizi, ki je najbolj prizadela prav projekte in investicije v gradbeništvu, si arabske države pomagajo med seboj. Že dve stoletji nazaj je Kuvajt pomagal prenoviti ribiško floto v Dubaju. Danes dobesedno iz peska raste futuristična oaza in denar prihaja od vsepovsod. Oazo v najlepših primerih iz knjig poznamo po manjšem tolmunu čiste vode obkroženem s palmami in nekaj zelenja. Tu so se trgovske karavane spočile in lahko nadaljevale pot po puščavi. Dubaj dobesedno postaja velika oaza sredi peska. V zadnjih 10 letih se je pokazalo, kakšne ideje so imeli, in da razvoj mesta ima vizijo in cilj. V bistvu bo to novodobna 500km2 velika zelena oaza za vse novodobne nomade, oziroma popotnike, trgovce, ki potujejo z avioni namesto s kamelami.
Dubaj postaja mesto družinske zabave, novodobne futuristične arhitekture in nakupovalnih navad. Obenem pa nam bolj malo vidno, mesto finančnih in trgovskih transakcij in kmalu, največje okno v svet. Dubaj postaja mesto betona, jekla, aluminija in stekla. Toda obenem tudi mesto vode in zelenja. Včasih si mislim, če iz znanstveno fantastičnih filmov niso naredili mest na luni ali marsu, so te ideje dobile svoje mestu na arabskem pesku.

Dubaj nam danes na začetku leta 2015 že kaže vizijo razvoja. Še šest let nazaj, se mi je zdelo, kot da so stolpnice, hoteli, športni parki, nametani tako, kot da je investitor iz letala vrgel kamen in kjer je priletel je postavil objekt. Polovico teh danes videnih objektov so leta 2008 komaj začeli graditi, ali jih še sploh ni bilo.

 

Bližnja zgodovina Dubaja na kratko

Leta 1830 je bil današnji Dubaj majhna ribiška vas.

Leta 1892 je začelo prihajati vse več izvozno/uvoznih podjetij, saj so z dekretom za vse njih ukinili davek. Število prebivalcev se je podvojilo in začel se je velik in donosen posel z biseri.

Leta 1929 se je začela svetovna kriza in trg z biseri je nazadoval. Začeli so trgovati z vsemi dobrinami.

Leta 1968 tudi v Dubaju začenjajo črpati nafto. Začenja se prvi večji razvoj mesta, vendar že leta 1980 je v dubajskem emiratu nafte premalo, da bi lahko z njo krili stroške novih projektov.

Leta 1971 Britanci zapustijo Arabski polotok in sedem Emiratov se združi (UAE).

Leta 1985 dubajski šejk ustanovi letalsko družbo Emirates z idejo, da bo Dubaj postal turistična atrakcija.

V 90-tih so začeli spreminjati podobo mesta. Začrtali so nove smernice razvoja, v želji postati glavni finančni in trgovski center ter turistična prestolnica na srednjem vzhodu. In takrat se je začel preporod mesta. Želijo biti moderno mesto, vodilno na področu turizma, re-eksporta in finačnega poslovanja. Podobno kot je mesto Hong Kong na vzhodu. Le da imajo v Dubaju možnost nadaljnega infrastrukturnega širjenja.

Leta 1999 so odprli hotel Burj Al Arab. Z enim izmed najvišjih hotelov na svetu in posebno arhitekturo ter ponudbo za tiste z veliko pod palcem, so se vpisali na vse turistične zemljevide. V naslednjih letih so začeli graditi visoke finančne in bivalne stolpnice ter hotele. Arhitekti iz vsega sveta lahko tu svoje sanje futurističnih zamisli spremenijo v realni svet.

Leta 2004 so začeli graditi najvišjo stolpnico na svetu. Konec leta 2009 je bila dokončana in visoka je 828m. Z vsemi do sedaj dodatnimi dokončanimi infrastrukturnimi projekti, je mesto začelo dobivati neko stvarno podobo. Dubaj je zdaj milijonsko mesto, kjer je malo domačinov (15%), v Creeku in na deloviščih so priseljenci (več kot 50% prebivalcev Emirata je iz Indije), v novo zgrajenih stavbah pa se meša poslovni in turistični svet iz vsega sveta. Če gledam iz mojih obiskov mesta se ta iz leta v leto izredno hitro spreminja in dodajajo se kamenčki k neki dobro premišljeni zgodbi. Seveda, tudi Dubaj je pred leti zajela svetovna kriza in nekateri projekti  so se upočasnili v izgraditvi. Recimo znana ideja o naselju na otočkih, izgrajenih v podobi sveta. Tudi dokončanje najvišjega stolpa je bilo pod vprašajem, saj ni bilo več investitorjev za ta mega projekt. Na pomoč je priskočil šejk sosednjega in glavnega Emirata iz Abu Dabija. Vendar finančna pomoč nikoli ni brezplačna. Sedaj se stolp imenuje po glavnem šejku Abu Dabija, ki je tudi predsednik združenih Emiratov. Od tu ime Burj Khalifa.

 

Dubaj danes in "pet letka"

Toda zgodba o Dubaju kot najbolj naprednemu mestu seveda še ni dokončna. Pri njih je krize že konec in v gradnji ali idejni zasnovi so že novi projekti, ki naj bi nekako zaključili tisto, kar so si zastavili pred 20 leti. Tudi tujih investitorjev je še vedno zelo veliko. Ker se pri njih gradi za naše razmere ekstremno hitro (pri nas v petih letih ne izgradijo predora, tam je postavljeno celo mesto v mestu), bomo kmalu lahko obiskovali:

Največje razgledno kolo na svetu (Dubai Eye).
Novi umetni polotok palma (Dubai Waterfront), ki naj bi bil kar 8X večji od že izgrajene Jumeriah.
Na Jumeriah že izgrajeni palmi naj bi dodali še nov trgovski center The Point.
Izgrajeno bo futuristično zeleno mesto v mestu (Mohammed bin Rashid).
Največji trgovski center na svetu bo (Mall of the world).
Novi vodni kanal (Dubai water canal).
Tu bo še mesto čudes (Falcon city of wonders).
Hydropolis bo prvi podvodni hotel na svetu.
Izgradili bodo vrtečo se stolpnico (Dubai Rotating Tower).
Ker se letalska družba Emirates izredno hitro širi bo tu največje letališče na svetu (Dubai world center).
Leta 2020 bo v Dubaju tudi veličastno, saj bodo organizirali World Expo. In do tega dogodka bodo izgradili večino novosti.

Kaj bodo napovedali čez 5 ali celo 10 in več let si niti predstavljati ne moremo. Dubaj realno postaja najbolj futuristično, arhitekturno moderno, napredno mesto, ki bo privabilo množico novih prebivalcev kot turistov in poslovni svet iz celega sveta.

Dubaj vizija do Expo 2020. Bolj kot stavbe, me že fascinira, kako delajo z vodo. Mesto ima že sedaj več kot milijon prebivalcev. Vsepovsod so veliki vodni parki, ob vsaki cesti, hotelu, trgovskem centru je namakalni sistem za zelenje, rože, vse to zahteva enormne količine sladke vode. Ker so lastne zaloge iz kamnitih delov Emirata že skoraj porabili, sladko vodo pridobivajo po najdražjem postopku, to je razsolitev morske vode.

Dubaj in arhitektura prihodnosti. Kompleks - ledena gora. Večji del vodnega mesta je pod vodo.

Dubaj, leto 2050?

 

Dubaj 2005 - moje prvo srečanje "s peskom" in visoki stolpnicami v njem

Prvič sem bil v mestu Dubaj leta 2005. V bistvu samo hitri avtobusni ogled mesta ob predolgem čakanju na letališču. Kako so se šli turizem? Če si moral več kot štiri ure čakati na letališču, si se lahko priključil skupini za ogled mesta. Niti ne morem reči, da sem videl kakšno mesto. Kjerkoli so nas peljali, eno samo gradbišče z nekaj visokimi, v večini primerov še nedokončanimi stolpnicami. Vodič je sicer razlagal, kaj vse imajo namen izgraditi, da so že postavili temelje za najvišji stolp na svetu, vendar me gradbišča, pesek, okolica nikakor ni pritegnila. Mesto name ni pustilo nobenega vtisa. Še najbolj zanimivo je bilo, kako dejansko sredi peska (takrat je bilo še okoli letališča in vse do Creeka pesek, pa tudi naprej do finančnega centra) rastejo visoke stolpnice in široke ceste. Naokoli pa vse prazno in pesek. Verjeli ali ne. Tistih nekaj 200 meterskih stolpnic, katere sem gledal iz ceste, me sploh ni impresioniralo. Enostavno v moji glavi ni bil mogoč preskok v razmišljanje, da tu pa raste nekaj zanimivega. Skoraj nemogoče, a res! Fotografiral sem samo hotel Burj al Arab v sončnem zahodu. Žal so šele dva meseca kasneje odprli trgovski center Emirates Mall, v katerem je 240m dolgo smučišče.

Hotel Burj al Arab je bil odprt leta 1999 in je visok 280m. Imenujejo ga, kot edini hotel s sedmimi zvezdicami V sredini je kar 180m visok atrij. Največja soba ima 780m2. Za najdražjo boste odšteli več kot 18 tisoč dolarjev na noč. V hotel lahko greste samo kot gost. Lahko se naročite samo za obisk ogleda. V tem primeru se cene začnejo pri 100$, kolikor vas stane naročeni brez alkoholni koktajl.

 

Dubaj 2008 - gradi se

Leta 2008 je Pentax napovedal večji novinarski dogodek v Dubaju. Takrat se je o Dubaju že več pisalo, veliko napisanega je bilo že na internetu in Dubaj sem že dojemal malo drugače, kot ob prvem hitrem ogledu. Nekaj dni je ostalo za ogled mesta in bilo je že kaj videti. Še vedno pa veliko gradbišče. Vsi smo se spraševali ali sploh imajo strategijo, kako naj bi izgledalo mesto. Večino že dokančanih področij je bila med seboj zelo oddaljena in nepovezana. Spomnil sem se filmov o divjem zahodu in kako so si tam izbrali zemljo. Kjer si zapičil palico, toliko in toliko hektarov okoli je bilo tvoje ozemlje. Okoli vseh teh sodobnih, visokih stavb pa samo pesek. Kar mi je najbolj padlo v oči je bilo spoznanje, da o pešču ne razmišljajo. Vse je med seboj močno oddaljeno, vmes široke več pasovnice, brez pločnikov in prehodov za pešce...
Kljub temu, da sem že videl več novih visokih stolpnic kot pred dvemi leti, med njimi končan trgovski center Emirates Mall, gradnjo marine, metroja in stolpa Burj Kalifa me mesto še ni prepričalo.

Iz 200m visokega hotela Shangri La, sem iz 44 nadstropja fotografiral gradnjo Burj Khalife in metroja (ta je v večjem delu nad zemljo). Z gradnjo stolpa so bili že nekje na ¾, v bistvu še sami niso vedeli kako visoko bodo šli. Okoli pa zopet pesek, gradil se je še velik rondo in šestpasovnici. Samo na gradnji stolpa je takrat delalo več kot 5000 delavcev. Dobesedno eno samo mravljišče v pesku. Izgledalo je, kot da se veliki otroci igrajo v peskovniku. Enako je izgledalo v Dubaj marini. Dobesedno v krogu same stolpnice v izgradnji. Za koga, kdo bo vse to poselil sem se takrat spraševal. V Emirates mall, kjer je tudi smučišče, so me ustavili na nekem razstavnem prostoru. Prodajali so hiše na palmi Jumeriah. Dan prej smo si ogledali ta umetni otok v obliki palme. Cena povsem dokončane hiše, katere so ponujali je bila takrat 80.000$.

Leta 2005 sem tu videl samo par stolpnic in seveda, pesek. Nastajali so temelji Burj Khalifa, 828 visoke stolpnice. Leta 2008 je bila že izgrajena do višine 700m. Niso še vedeli, do katere višine točno bodo šli.

Leta 2008 se je gradilo tudi vse okoli Burj Khalifa. Več stolpnic, jezero, trgovski center in mimo gre tudi metro, ki gre nad zemljo. Na sliki se lepo vidi, da so januarja 2008 metro betonirali ravno v bližini stolpa. Downtown Burj Khalifa je kazal prvo gradbeno osnovo. V naslednjem letu je bila večina kompleksa že izgrajena in odprta. Tu gre vse res hitro.

Financial center street. Za hrbtom se ulica nadaljuje mimo Downtown Burj Khalifa iz zgornjih fotografij. Ta del mesta je izgrajen okoli WTC poslovne stavbe in tudi ostale dominirajo v poslovno finančnem svetu. Izgrajene so že bile šestpasovnice. Toda ker se desno dela na projektu Burj Khalifa, so se večkrat naredili nekaj km zastoji.

25km stran od Burj Khalifa in finančnega centra, se gradi Dubaj marina. Kamorkoli naokoli sem pogledal samo stolpnice v izgradnji. Niti razumeti nisem mogel, kdo vse bo tu živel, oziroma kupil stanovanje. Vse kar je bilo izgrajeno leta 2008, so stolpnice okoli Marriott hotela (prva ozka stolpnica s kupolo v ozadju). Na naslednjih fotografijah iz leta 2014 in 2015 se vidi koliko je že na novo izgrajenega.

Leta 2008 je na stolpnici Burj Khalifa delalo preko 5000 delavcev. Velika večina je iz Indije, Pakistana, Šrilanke, Bangladeša...

 

Emirates Mall ima dodano vrednosti v 240m dolgem smučišču.

Poleti je lahko v Dubaju tudi 45 stopinj. Toda na smučišču je stalna temperatura -4 stopinje. Nam se zdi to nekaj nič pomembnega. Kaj bom smučal na tej kratki progi. Toda zamislite se arabce, indijce in druge, ki snega ne vidijo, tu pa se lahko sprehodijo po njem in nenavadno, celo šokantno, začutijo minus temperaturo. Kot bi pri nas imeli kompleks iz vročih in modrine želenih Karibov. Spomnim se začudenih besed frizerke iz Karibov, kako pri vas res ne raste kokos?

 

Dubaj 2014 marec

Vse kar sem preslišal od vodiča leta 2005 in kar sem nekako medlo dojel leta 2008, je v večji meri končano. Po mestu Dubaj se da s taksiji lahko potovati med eno in drugo zanimivo destinacijo. Tudi metro je že delujoč, tako, da nismo vedno odvisni od taksija. Le ti so odlična poslovna priložnost in vir zaslužka za mesto. Ne da so dragi, ampak potrebuješ ga kamorkoli se želiš premakniti. Imajo tudi mestne avtobuse. Vendar za turista nimajo narisanega niti plana prog.

Za vstop v Emirate se je marca 2014 še potrebovala viza. Že nekaj mesecev kasneje je bil možen vstop brez. Iz Zagreba, Sarajeva ali Beograda je direkten let ugodnega avio ponudnika Fly Dubai. Zato je obisk mesta enostaven. Težje si je narediti plan, kje nočiti, kam in kako iti, da bo kaj videnega. Burj Khalifa Downtown je bil dokončan, Dubai Marina je kazala svojo celotno podobo, palma Jumeriah je že polna prebivalcev ali gostov v hotelih, metro ima dve liniji in povezuje Dubaj po celotni dolžini...

Downtown Burj Khalifa je "dokončan". Zakaj v navednicah, ker se še stalno nekaj dograjuje. Celoten kompleks je stal več kot 20 milijard dolarjev. Sama stolpnica skoraj 2 milijardi. Stolpnica, trgovski center, jezero, opera, manjše a še vedno 200m stolpnice, hoteli, vse je že odprto in zasedeno. Stolpnica Burj Khalifa ima 163 nadstropij, devet hotelov, 30.000 stanovanj (Fužine X4), 57 dvigal, 2909 stopnic do 160 nadstropja... Na dan porabijo 1 milijon litrov vode (samo stolpnica) in 46MW elektrike samo za klimatizacijo.
Kompleks Downtown Burj Khalifa stoji na več kot 15 hektarih in je v celoti ozelenjen.

Dubai Marina je naslednji veliki kompleks. Razteza se v širino 3km in je samo nekaj kilometrov oddaljena od palme Jumeriah. Okoli marine so gosto posejane ozke in visoke stolpnice, ki gostijo kar 120.000 prebivalcev in več kot 10 hotelov. V marini so privezi za "manjše" jahte prebivalcev.

Iz Dubai marine se lepo vidi na palmo Jumeriah. Ta umetni otok v obliki palme so odprli leta 2009. Danes se dograjujejo hiše samo še na dveh krakih, vsi ostali so že poseljeni. Na palmi deluje 28 hotelov. Najbolj znan je "pravljični" Atlantis.

Dubai metro kaže, kako dolgo je mesto Dubai. Zaenkrat ima samo dve liniji. Prva se vije okoli letališča in starega dela mesta Dubai Creek. Druga od letališča in ob obali do konca mesta, ki meri v dolžino kar 75km. Dubai marina ima svoj manjši metro, ki je z nadhodom povezan z glavnim metrojem.

 

Dubai 2015 novo leto

Konec leta 2014, za novo leto, sem se odločil ponovno vstopiti v to impozantno mesto. Lahko rečem, po stavbah, trgovinah, aktivnostih sodeč ameriško mesto sredi arabske puščave. Zanimalo me je kako se fotografu predstavi Dubaj po odprtju visokega stolpa, metroja, marine in predvsem kako se da ujeti novoletni ognjemet.

Najprej naj povem, da Dubaj še zdaleč ni tipično arabsko mesto. Domačinov je malo, zelo malo. V emiratu jih je samo 15%, vse ostalo so tuji državljani. Razen turistov, so tu še priseljenci iz Indije, Šrilanke, Bangladeša, Pakistana. Zato samo fotografiranje ljudi ne predstavlja večjih težav. Je bolje kot v Evropi, kjer te že vsak drugi grdo pogleda, ko dvigneš fotokamero v njegovo smer. Se pa vsem nekam mudi, prodajajo, zato se da fotografirati na tržnicah ob starem delu Dubaja.

Stari del mesta Dubai Creek iz zraka ob pristanku na bližnje letališče. Več kot 40km naprej je znani hotel Burj al Arab, še 10km naprej sta palma in Dubai marina.

Dubai creek. Stari del mesta in nekdaj edino prevozno sredstvo (Abra), kateri se uporablja še danes, da lahko prideš na drugi breg.

Zanimiv je način upravljanja Abre. Krmar za smer in hitrost uporablja nogo.

Sicer moderno, na plošči in na plinu spečen kruh kot omleta. Vendar se ve, da je vse skupaj pripravljeno za turista, saj je Nutella sladko polnilo. hehe

Premožni prebivalci Dubaja se srečujeo v boljših hotelih.

Ženske v družbi mož ali drugega sorodnika boste videli po trgovskih centrih. Marsikateri oče pred seboj potiska voziček. Ženske so pokrite, nekatere celo povsem zakrivajo obraz.

Ob poroki domačinov (ne priseljencev), šejk podari mladoporočencema hišo in cca. 20.000€. Kdor od domačinov dela, imajo samo "boljše" službe predvsem na uradih, dobi za plačilo več kot tujec na enakem delovnem mestu.

 

V novem delu mesta, kjer so stolpnice je množica turistov. Vse hiti, gleda navzgor, nakupuje, išče pot, taksi... Bolj se ukvarjajo s tem kot z vami in vašo fotokamero. Pa vseeno. Tudi fotograf se več ukvarja z motivi arhitekture kot z ljudmi. Razen v starem delu mestu, kjer so v glavnem manjše trgovinice in tržnice.

 

Dubaj danes

Dubaj je veliko mesto. Ne toliko po številu prebivalcev, OK ima jih že krepko preko milijona, ampak predvsem po tem, da je zelo razpotegnjeno (70km) in z res veliko zanimivih motivov in arhitekturnih zanimivosti. Še vedno se gradi in se zaključuje v neko celoto. Obenem imajo že pripravljene nove ideje, oziroma so že v začetnih delih, kar sem že opisal. Kljub temu, da so pred letom naredili nov tretji terminal na niti ne starem letališču, že gradijo novega (največji na svetu). Emirates so že eno največjih letalskih podjetij, želijo biti največje in predstavljajo most med Afriko, Avstralijo, Azijo, Evropo...
Tako ob velikih stolpnicah finančnega centra, kot ob marini se še gradijo nove. V marini se gradi druga najvišja stolpnica na svetu. Dograjuje se metro in rastejo novi hoteli.

Burj al Arab

 

Če kje, potem so si v Dubaju arhitekti res lahko dali duška. Na to so opozarjale že prve stolpnice. Svet je bil o sodobni in celo predrzni arhitekturi obveščen z izgraditvijo hotela Burj Al Arab. Ker se niso strinjali, da bi mu dali samo pet zvezdic, kolikor je najvišja ocena hotelov, le tega sploh ni v hotelskem združenju in so mu sami dodali sedem zvezdic. Ponudba je res razkošna. V hotel ne morete, če nimate rezervacije. Oziroma prodajajo termine za kosilo, večerjo ali samo koktejl. In če greste na koktejl, se cena začne pri 85€. Najamete lahko apartma z več kot 700m2, lastnim strežnim osebjem, kuharjem, lahko tudi butlerjem. Šele, ko pogledaš na ponujene cene in vidiš, da za njihovo povprečno sobo lahko odšteješ na noč tudi 10.000 in več €, veš, da je svet bogatašev nekaj nam zelo odmaknjenega. Ja, dajo za to, da imajo mir in družbo sebi enakih. Ko sem v restvaraciji v bližini Burj Al Arab šel na kosilo, sem si ogledal cene penin. Bilo je dan po novem letu. 1800€ so želeli za steklenico Dom Perignona. Koliko so na novoletni večerji odšteli za tak šampanjec v samem Burj Al Arab? Ob takih cenah se zadovoljiš s pivom. Za 0.3 želijo celih 12 evrčkov. Je v tem delu sveta je bolje ostati na brezalkoholnih pijačah. Te so opazno cenejše kot pri nas.

Burj Khalifa in vodomet (Dancing waterfall). Zvečer je vsakih 20 minut predstava z vodometom. Glasba, svetlobni in zvočni efekti ter voda.

 

Danes je najbolj znana fotografska točka v Dubaju najvišji stolpnica na svetu Burj Kalifa. Sledi hotel Burj al Arab. Stolpnica je opazna že od daleč, a najbolj zanimiva za fotografiranje je od blizu. Kar nekaj lokacij je, ko smo lahko tik ob njej. Glavno dogajanje je v večernem času, ko na umetnem jezeru ob stolpu začenjajo s predstavo z vodnimi zavesami. Vsaj 300m dolg vodomet s pomočjo svetlobnih in zvočnih efektov daje odlično kuliso ob fotografiranju stolpnice. Curki lahko segajo tudi do 150m visoko.

Dubai Mall pred enim izmed vhodov. Vsepovsod polno vode, vodometov in svetlobe v raznih barvah. Za naše razmere zelo čudno, da tako razmetavajo z vodo. Tam v puščavi, medtem, ko jo moramo pri nas šparati.

 

Tik ob stolpnici je Dubai Mall (trgovski center). Po površini je drugi največji trgovski center na svetu. Po obisku pa daleč največji, saj ga je leta 2013 obiskalo preko 70 milijonov obiskovalcev. Rekord obiska v enem mesecu je pet milijonov obiskovalcev. Za vpogled na številko samo primerjava, da mesto New York v enem letu povprečno obišče 50 milijonov turistov. V Dubai Mall je preko 1200 trgovin, 250 luksuznih hotelskih sob, 22 kinodvoran, 120 restavracij in 14.000 parkirnih mest. Taksiji vozijo na več vhodov/izhodov v več kolonah. Ob odprtju so samo v petih dneh prodali 60.000 kart za ogled akvarija. Kot vsepovsod drugod, je tudi tu vse lepo urejeno. Polno vode, palm, reklamnih svetlobnih panojev, notri pa razkošne trgovine, hiteča množica, velik morski akvarij, slap in drsališče. Tu se vprašaš, kako lahko sredi puščave tako delajo z vodo, če nas pri nas, kjer smo z bogato zalogo vode tako silijo k šparanju. Še toliko bolj, ko kilometre površin katere namakajo, da uspevajo rože in okrasno grmičevje. Narobe svet, ali pa neka biznis mantra, katero nam vcepljajo v glavo.
Glede cen pa? Take kot v Evropi. Če želite poceni robo, tekstil, čevlje, parfume ali zlato morate na tržnice v Dubai Creek.

Dubai mall. trgovski center v katerem je več kot 200m širok slap, pravo hokejsko igrišče, velik akvarij in na stotine trgovin.

Če imate zadosti nakupov, vam je zunanja vročina odveč, zadrsajte.

Lahko greste tudi v akvarij. V sredini je steklen podhod. Pogumni, lahko tudi zaplavajo z morskimi psi.

 

Ogled Burj Khalifa in Dubai Mall z bližno okolico, vam lahko vzame cel dan časa. Če ste jutranji fotograf, potem boste stolpnico fotografirali v miru, brez množic. Čez dan ste v nakupovalnem centru, ali nekje med drugimi bližnjimi stolpnicami. Zvečer pa modra svetloba po sončnem zahodu, vodna kulisa mogočnih vodometov, ki potisnejo vodo do 150m visoko in seveda, z dvigalom na razgledno točko samega stolpa. Dvignete se lahko do 125 ali po novem do 148 nadstropja (555m). Vseh nadstropij skupaj je 163. Ker je obisk razgledne točke zelo želen, je dobro, če se za ogled prijavite preko spleta v naprej. Cena za 125 nadstropje je 35€ za 148 pa 100€. Menim, da je glede na veliko razliko v ceni povsem dovolj, če izberete pogled iz 125 nadstropja. Neke bistvene razlike v pogledu ni. Višje je manj gužve in imate lažji pogled na v večernem času delujočo fontano. In še razvajajo vas s pijačo. Lokacijo Burj Khalifa oglašujejo tudi kot edino na svetu, kjer lahko dvakrat vidite sončni zahod. Najprej ko ste ob jezeru in če ste hitri, še enkrat na razgledni ploščadi stolpa. Na tej lokaciji okoli Burj Khalife boste pešačili, če želite videti trgovski center in okolico. Ampak verjemite mi, res se lahko napešačite. Že samo v samem trgovskem centru se dodobra obrusi pete.

Poleg taksija, je za turista metro drugo glavno prevozno sredstvo. Žal je Dubaj predvsem dolgo mesto. Metro pa zaenkrat dosega samo glavne, bolj centralne dele mesta po njegovi dolžini. Za po globini odmaknjene dele je treba vzeti taksi.

 

Na drugo lokacijo Dubaj Creek ne bo šlo brez tega, da greste s taksijem ali metrojem. No lahko se gre tudi z avtobusi mestnega prometa, vendar si morate biti z lokacijami in ulicami že dobro na ti. Zato sta taksi in metro dva edina prava prevozna sredstva za popotnika. V bistvu bolj taksi, saj metro vozi samo ob glavnih lokacijah in na druge je treba zopet s taksijem ali peš. Vendar za pešačenje vam gre preveč časa. Zato naj vam bo prvo pravilo ob obisku Dubaja, da je vaš hotel ob metroju. Saj ne, da so taksiji dragi. So povsem zmernih cen (za pot od Dubaja do Abu Dabija, okrog 120km, boste odšteli malo več kot od Brnika do Ljubljane) vklopljeni so taksimetri, vozniki so zelo prijazni in peljejo kar najhitreje na želeno lokacijo, le prevečkrat ga je treba izkoristiti, da pridete iz hotela ali v hotel od bližnje metro postaje. In gre za vožnjo 5€ pa 10€... Pazite se le "črnih" taksistov. Nimajo taksimetra in zato se je treba dobro izpogajati za ceno že v naprej. Sam jih ne izkoriščam za prevoz, raje počakam na uradni taksi. Metro je opazno cenejši. Za celodnevno karto boste odšteli 5€.

Dubai Creek

 

Dubai Creek je stari del mesta Dubaj. Tudi ta je že imel dobre in slabe čase. V 19. stoletju so šejki iz Kuvajta finančno pomagali, da so se lahko na novo opremili z močnejšo floto ribiških ladij in obnovili mesto. Stari del mesta je edini, ki nudi vsaj malo tiste znane razmetane arabske mestne arhitekture, kjer so manjše trgovine in tržnice na prostem. Trguje se z na treh ločenih tržnicah z blagom, začimbami in zlatom. Vendar tudi ta del mesta nima duše. V njem ni pravih domačinov. Prebivalci so že druga ali tretja generacija priseljencev, predvsem indijcev, ki so tu z družinami in imajo že kakšno boljše delo. Ali kaj prodajajo, so taksisti ali drugi nižji javni uslužbenci.

Tržnica blaga. To je povsem turistični del. V naslednji ulici je polno trgovcev, ki na angro poslujejo s celim svetom.

Tržnica zlata. Tu se ne kupuje po obliki, ampak zgolj po teži in dolžini. Torej tudi oblikovano zlato se prodaja po nakupni ceni zlata. Zlato je rumeno, torej z visokim številom karatov. V gramih kupujejo samo turisti. Tisti domačini z globokimi žepi izbirajo po dekagramih ali decimetrih, verjeli ali ne, metrih.

Tržnica začimb.

 

Poleg tržnic je zanimivo za fotografirati stare lesene ribiške in tovorne ladje ter čolne (abra) s katerimi prevažajo ljudi iz ene strani zaliva na drugega. Vse gre zelo hitro, gužva je velika, a kljub nekemu neredu, nespretnosti, prevoz deluje hitro.

Tu je še avtobusna postaja. Večinoma je prazna, kar ne razumeš zakaj toliko peronov. Toda ko je petek, dela prosti dan, ali kakšen verski praznik, takrat se avtobusne postaje izognite. Ko sem na petek, dan po novem letu želel z avtobusom v Abu Dabi, je bila dolga kolona že pred okencem za nakup kart. Ta je razdeljen kot pri nas prostori za olajšanje. Na moškega, kjer je silna gužva in ženskega, kjer ni nikogar. Ko vprašam, ali lahko ženska kupi tudi za moškega, je policist odgovoril, da ni problema. Tudi na avtobusu lahko sediva skupaj. Ko že misliš, da bodo sedaj domačini spoznali zakaj imaš ženo vedno pri roki, saj se tako izogneš gneče ob nakupu kart, pa policist pokaže na neko drugo množico. Tudi, če kupite karte vedite, da vsi ti v vrsti žele v Abu Dabi. Moderni avtobusi vozijo v Abu Dabi vsakih 10 minut. Ampak ljudi je bilo v vrsti najmanj 100. Vrste pa tri ali celo štiri. Torej tudi, če se s pomočjo ženske rešiš vrste za nakup karte, še vedno bo dve uri čakanja na avtobus. Abu Dabi me tokrat ne bo videl.

Muzej kave.

 

Ob Creeku moram omeniti še eno zanimivost. Ob njem je v dolžini vsaj dva kilometra množica na novo postavljenih hiš (vse imajo vetrni stolp, domačo klimo), kopij iz starejšega obdobja, v njem so razno razni muzeji. Vidimo zgodovino Dubaja, muzej konj, kamel, čolnov za prevoz, denar, znamke, kakšne obrti, življenja ribičev, nomadov, prikazujejo hišo šejka, itd. Vse je brezplačno in vredno ogleda. Lahko se gre še globje v Creek. Peš ali z najetim čolnom (Abra).

Burj al Arab, v ozadju hotel Jumeirah.

 

Naslednja zanimiva lokacija je okoli slovitega hotela Burj Al Arab. Ob njem je še nekaj zanimivih hotelov in predvsem tri dolge peščene javne plaže. Povsem do hotela tako ali tako ne morete. Je v bistvu na otoku. Zraven je še nekaj zanimivih hotelov in turistu namenjenih lokacij. Za vse željne toplega morja je tu tudi mestna plaža. Razdeljena je na tri dele in je dolga 6km. Iz nje je lep pogled na Burj Al Arab ob sončnem zahodu.

Okoli tri kilometre je do sledeče zanimive lokacije Emirates Mall. Emirates Mall ni zanimiv iz fotografskega nagiba, ampak zato, ker je ob njem metro in nakupovalni center v katerem je več kot 200m dolgo smučišče. Ob drugem obisku mesta sem šel iz tega središča do hotela Burj al Arab peš. Ne samo, da je dolga pot, ampak ni pločnikov, ni prehodov za pešce. Tokrat sem šel od hotela do trgovskega centra s taksijem. Bilo je dan po novem letu. V vrsti sem na taksi čakal pol ure.

Od tu naprej imamo za pogledati še dve lokaciji. Otok Jumeriah, ki je oblikovan v palmo in drugo zanimivost marino, ki ponuja motive na samih stolpnicah in ne toliko na jahtah. Tiste velike so tako ali tako zasidrane zunaj, pred marino. Na palmo greste lahko po plačljivi cesti ali z monorailom, za katerega pa ne velja celodnevna karta za metro. Torej treba je kupiti novo karto, ki niti ni poceni, stane 6€.

Na palmo lahko greste z avtom (cestnina) ali monorailom (karta mestnega metroja ne velja). Razgled iz višine je zanimiv.

 

V še ne izgrajenem mestu se zna najti še marsikatera zanimiva lokacija. Vendar je treba tudi malo v puščavo.

Kot pri nas radi "zginemo" iz mesta na morje ali v zeleno pokrajino, tako v Dubaju preživijo vikend v puščavi.

 

Vse povsod nudijo izlete s terenskimi vozili. Vožnja po peščinah je zabavna, včasih že kar adrenalinska, saj vozniki žele pokazati tudi svoje veščine. Marsikje je med sipinami postavljeno več šotorov, ko predvsem ob vikendih družine zbežijo med njih. Je manj vroče kot v betonskem in pločevinastem mestu, predvsem pa, to je za njih narava. Domačini se še vedno radi poistovetijo  s predniki in se gredo beduine.
Vendar nič več s kamelami, ampak Toyotami. Ko povprašaš voznike, ki vsakodnevno vozijo po peščinah slišiš edini pravi odgovor kateri avto je tisti pravi. Torej brez reklame, le profesionalna izkušnja. Ne boste slišali drugega odgovora kot Toyota Landcruiser. Pravijo, da samo ta avto zdrži tri leta vožnje po pesku, vse ostalo je za na "pravo" cesto.

Za turiste poskrbijo še z deskanjem po peščini, jahanjem kamel in večerjo v eni izmed turističnih oaz.

Cest izven mesta ni veliko. Vendar bodite pozorni, nikoli ne veste kaj vas čaka. Ferrari, ki drvi 300 na uro ali pa kamela. Če kje, se tu lahko preizkusi kako delujejo bremze. Omejitve hitrosti obstajajo, a se jih ne držijo. Naj pa vas ne čudi, če mimo vas prileti z 200km in več avto, pa se vam zdi, da je policijski. Uporabljajo Ford Mustange, Lamborginije, Ferrarije, Audi R8, Porscheje...

 

Kdor ima čas in želi videti še več, si lahko najame avto. Poceni so, bencin pa res smešno poceni okoli 25 centov za liter. Vozi se po desni, vozniki upoštevajo pravila, znaki so tudi v naši pisavi, le ceste v mestu so izjemno široke zaradi več pasov, več je nadvozov, podvozov, večpasovnic in imeti moraš že nekaj izkušenj za tak podvig. Predvsem za to, ker se vozi hitro in ni časa obotavljati se na izvozih ali pri prečkanju večih pasov. Vsak, ki se ne znajde dobro, hitro dobi kopico trobelj. Ni pa to neka živčnost, le bolj opozorilo, da delaš neumnosti. Izven mesta je prometa zelo malo. Kdor želi več motivov iz pogleda peščin, vsekakor dobrodošel v Emiratih in na njihovih redkih cestah. Cesta do Abu Dabija gre v celoti skozi puščavo. Toda na sredini so zeleni grmički (namakajo seveda) in ponoči je cesta osvetljena, da jim ni treba misliti na prižiganje luči, če se med vožnjo slučajno stemni.

Tudi v Dubaju je sokolarstvo zelo razvito. Imajo celo kliniko za sokole.

 

Ne gre pa mimo marsikaterih atraktivnih družabnih dogodkov. Domačini imajo svoje, kot kamelje dirke in dirke konj, sokolarstvo in drugo. Za turiste pa poskrbijo tako, da pripeljejo v Dubaj znane pevce, estradnike, športnike. V času mojega obiska, bi lahko šel na tekmo Real Madrid in AC Milan.

Postaje metroja so odlično označene. Tudi taksi ni težko dobiti. Razen, če ste v Dubaju za novo leto. Takrat pozabite na mobilnost. Uporabite noge!

 

Tako. Nekaj opisa o mestu, ki v nekaterih pogledih že deluje kot iz znanstvene fantastike. Že sedaj je veliko zanimivega za videti in Dubaj ti da novo dimenzijo v smislu popotništva, kot v fotografiranju arhitekture. Še najbolj pomembno je, da mesto in možnost prevozov poznate, da ste lahko na pravih lokacijah ob pravem času. Seveda kolikor je to mogoče. Bolje mesto in njegov utrip poznaš, lažje prideš tja kamor želiš.

Dubaj ničesar ne prepušča naključju. Tudi za novo leto se vedno predstavijo kot mesto z najbolj spetakluarnim ognjemetom. In res je kaj videti.

 

Dubaj v sliki in video - moji FotoPOTEPi

Vse skupaj je nastalo tako. Valobran, pesek, temelji, beten, jeklo, steklo, asfalt...

 

Fotografija pove več kot 1000 besed. Ta že "oguljena" fraza ima še vedno prav. Zato nekaj več fotografij iz mojih FotoPOTEPov v Dubaj. Na koncu članka pa še video. Ta lahko pove več kot 1000 fotografij!

Sam zdaj mesto že solidno poznam. Tudi za novo leto in fotografiranje ognjemeta sem si našel super bližnjo lokacijo. Toda kaj, ko tu vsi želijo enako. Če želite spoznati Dubaj v nekaj dneh, potem ne hodite sem za novo leto. Je drugačno, zelo drugačno. V bistvu niti ne veš, da si v tem dogodku. Navajeni smo drugačnega slavja. Toda po drugi plati, ognjemeta iz Burj Khalifa ne gre zamuditi in še vsaj milijon ljudi si ga je želelo ogledati. Še za to lokacijo na kateri sem pričakal ognjemet se moram zahvaliti zelo iznajdljivemu taksistu. Nekaj kilometrov okoli stolpa so bile vse ceste, kot okolica polne ljudi, ceste že od 21 ure v popolnem kaosu. Zaradi velike gneče se zaprejo ceste in ob avtomobilih se na šestpasovnicah čaka dogodek. Tudi če želiš peš, ne moreš nikamor. Vse je prepolno. Očitno bi moral za mojo "boljšo" lokacijo stati na prizorišču že dopoldan. Vendar mi ni žal za novo izkušnjo. Želeno sem videl, posnel, vem kako izgleda in tudi kako se v takih primerih ob novem letu po ognjemetu gibati po mestu. Kako? Tako da sem dve uri v nepregledni množici pešačil 8km do hotela. Naslednji dan je taksist povedal, da je ob 6h zjutraj nastopil službo, komaj prišel do nje in da je bilo taksijev še vedno vsaj 100X premalo.

Ja, Dubaj je posebno mesto. Če si iz vasi (se oproščam, prestolnice) kot je Ljubljana te marsikaj preseneti. Oziroma spoznaš prednosti svojega domačega mesta, ker ga dobro poznaš in je dobesedno miniaturno. Vendar v Dubaj bom še šel. Zdaj vem, če bi čakal več ur na letališču lahko na hitro skočim na metro, čez dobre pol ure že fotografiram Burj Khalifa. Oziroma kakšno drugo novo znamenitost. Teh očitno v Dubaju še dolgo ne bo zmankalo. Verjemite, vredno si je ogledati to mesto. Oziroma kmalu bo kar držalo, futuristično oazo sredi puščave.

Leta 2008 je iz letala izgledalo tako.

 

Burj Khalifa - Downtown

Leta 2008 pogled na gradbišče Downtown Burj Khalifa iz hotela Shangri-La.

Leta 2014 je Downtown Burj Khalifa že v polnem sijaju.

Stolpnica je tako visoka, da je iz bližine široki kot kit objektiva 28mm (na APS-C kamerah 18mm), lahko premalo.

Stolp je odličen fotografski motiv ob dnevu kot večeru.

Pogled iz razgledne točke stolpa 555m visoko. Za ogled si je najbolje v naprej rezervirati karto preko interneta. Cena "potovanja" na 125 nadstropje je cca. 35€. Za 148 nadstropje celih 100€.

V večernem času je stolpnica zelo lepo osvetljena. Če fotografirate iz roke, boste 1/30 sekunde dobili pri ISO 1600. Priporočljiva je uporaba stojala.

Vrh stolpnice je že tako visoko, da se oblaki radi zadržujejo ob njej. Tokrat sem imel srečo. Ognjemet je bil v povsem jasni noči.

Ko sonce zaide, je vsakih 20 minut na sporedu ples vodometov (dancing fountain).

Tudi iz 148 nadstropja je vrh Burj Khalifa še zelo daleč. Smo na 555m, vrh antene je na 828m.

Obiskovalcev in gledalce te gradbene mojstrovine nikoli ne zmanjka.

Iz razgledne ploščadi je krasen pogled na vodomete. Šele tu se vidi njihovo širino. Zanimivo pa, od spodaj vidimo vodne efekte. Od zgoraj bolj svetlobne. Še ta zanimivost. Na razgledni ploščadi lahko slišimo isto glasbo kot jo slišijo spodaj, na katero delujejo vodni efekti.

Palme, voda, arhitektura. Enkratni arhitekturni motivi.

Downtown Burj Khalifa je tudi poseben kraj za posebne predstavitve. Vse za čim večjo atrakcijo in prepoznavnost Dubaja.

Downtown Burj Khalifa ponoči. Vse to, vključno s stolpnico, ki stoji desno in Dubai mall, so zgradili v petih letih. Pri nas se toliko let že gradi in krega okoli predora Markovec. Dobro nas mediji "fopajo" kakšne silne projekte delamo pri nas. V Dubaju se ve. Kdo plača, kdo dela, koliko se zasluži in koliko in kdaj naj bi projekt prinesel zaslužka.

Pogled proti zahodu.

 

Burj al Arab

Vstop do hotela ni mogoč brez povabila. Ali morate biti gost hotela, ali pa se preko spleta naročiti za obisk, ki vključuje minimalno koktejl. Cene ze začnejo od 85€ naprej.

Okolica hotela Burj al Arab je povsem namenjena turizmu.

V večernem času se spreminjajo barve, ki osvetjujejo jadro hotela.

Burj al Arab iz morske strani. Mimo pelje vodni taksi, ki pelje iz Dubai Creek do Dubai Marina.

Leta 1999 so odprli Burj al Arab. Svetovni popotniški mediji so o samem hotelu govorili v samih superlativih. Še sedaj po 15 letih ostaja Burj al Arab najbolj prepoznaven hotel.

 

Dubai marina

Ena izmed prvih stolpnic v marini je bila hotel Marriott.

Leta 2008 sem opazil od večjih stolpnic samo hotel Marriott (zgornja fotografija). V letu 2014 (marec) se mu je že pridružila zavita stolpnica. Ob njej pa že raste nova.

Januar 2015. Nova stolpnica je že mnogo višje. Bo pa vsaj še 2X višja, saj naj bi bila druga najvišja stolpnica a svetu.

Dubai marina je že zasedena. V okoliških stopnicah živi 120.000 prebivalcev. Pol Ljubljane na 4km2.

Iz marine vas popeljena na izlet na palmo Jumeirah.

Še vedno pa ni konec gradenje.

Tudi marina nudi lepe motive.

Pogled na stanovanjski del marine iz morske strani.

Jahta (ladja) z imenom Dubai ima znanega lastnika. To je šejk Maktoum, ki ima glavno besedo v Dubaju. Je tudi podpredsednik združenih Emiratov.

 

Palma Jumeriah

Pogled na palmo je najbolj zanimiv iz vrha. Na njo greste lahko z avtom ali monorailom. Na deblu palme so stanovanjski bloki, poslovne stavbe in trgovine. Na listih (krakih) so vrstne hiše. Vsak krak ima rampo in varnostnika. Z avtom ali monorailom, se lahko zapeljemo do konca, na zakljični del (valobran), kjer je hotel Atlantis.

Pogled iz začetne postaje monoraila. Do hotela Atlantis vozi 10 minut. Vmesnih postaj ni, tako da na samo palmo ne morete.

Hotel Atlantis. Pravljična arhitektura. Plaža, vodni park, mnogi gosti se pridejo zabavat in gredo iz palme samo na turistični ogled Dubaja.

Kot drugje po Dubaju je vse lepo urejeno.

 

Dubai Creek

Stari del mesta iz turistične table.

Abra. Čolni za hiter prevoz iz brega na breg. Lahko ga tudi najamete za prevoz po celotnem kanalu. Dolg je 12km.

Prevoz poteka zelo tekoče, ni ustavljanja. Hitro na čoln in iz njega.

Stare lesene tovorne ladje so še vedno v uporabi.

Ob pripravi kave, ki je bila tudi prijazno ponujena. Ljudje kot uradniki v Dubaju so zelo prijazni. Večina govori angleško.

Muzeji imajo kaj pokazati tako v prostoru kot zunaj. Voz za prevoz kave iz pristanišča  v pražarno.

 

Dubaj puščava

Puščava kot puščava, oziroma na njej stoji mesto Dubaj. Kdor še ni doživel puščave ima to priložnost tudi v Dubaju. Veliko agencij nudi izlete po puščavi. S terenskimi vozili greste čez sipine (zna biti tudi adrenalinsko, če želite), se deskete z višjih, jahate kamele in v oazi prijetna večerja. Prijeten potep, če imate mesta že dovolj.

Domači fantje si v puščavi dajo duška. Tu lahko vidite različna vozila prilagojena za vožnje po sipinah. Fotografu z veseljem pokažejo svoje spretnosti.

Organizirane skupine gredo lepo čez sipino na sipino. Šoferji so izkušeni. Prvo pravilo na peščini je, spusti gume na nizek tlah. Reduktor in gremo.

Ko misliš, da je puščava ena sama samota. Še kako živa je!

Ob postankih je lahko tudi raj za fotografsko dušo.

Kdor želi adrenalin, ga dobi. Vožnja in lega avtomobila je povsem nekaj drugega kot na ravnih in trdih cestah asfalta ali makedama. Zato so občutki lahko fantastični, ali pa je strah še večji.

Lahko si tudi sami najamete vozilo in se preizkusite v vožni po peščinah.

Deskanje po peščini zna biti zabavno...

... nekaterim celo strašljivo hitro. Če padeš je mehkeje kot na snegu. Le pesek je povsod na in pod obleko.

Sokolarstvo je zelo razvit šport in zabava. Večina bogatejših prebivalcev Dubaja ima svoje sokole in dreserje. Ti so večinoma iz Evrope.

Ko sokolu sprostite vid, začne razmišljati. Samo čaka kje je plen. Dresiran je tako, da se vedno vrne k dreserju, saj ve, da je pri njemu hrana.

Posebnost teh živali, njihova hitrost v letu in zanimivost razlage te zelo pritegne. Če imate možnost ogledati si kako sokol leti in spremlja, lovi plen, si za to le vzemite čas.

Tudi klasična puščavska ponudba, izkušnja je prisotna. Če ne drugega, so tu kamele in predvsem deke na katerih sedite krepko bolj čiste, boljše, kot imate možnost videti v Egiptu, Tunisu ali Maroku. Zelo razvite so tudi dirke kamel. Na njih ne sedijo več majhni drobni fantje, ampak roboti. Dreser kamele se pelje z avtom ob progi, robotu pa nastavlja hitrost vrtenja palice, ki jo podžiga k teku.

Udobje v puščavi. Čakajo jagode in šampanjec.

Kef, trenutek počitka.

Sredi puščave so postavljeni spaji za turiste. V njih vas tudi zapeljejo na večerjo. Izbrano hrano pripravijo pred vami. Ker je namenjeno turistom, je možno dobiti tudi pivo, vino, šampanjec. Vseskozi pa predstavljajo svojo folkrolo.

Plešoči derviši na turistični način. Vse se sveti, vrti.

Vse za efekt, zanimivost, za turista.

Ob pripravi hrane. Polno je miz z zelenjavo, ribami, mesom...

 


 

Dubaj in prevozi

Če ste turist boste kmalu spoznali, da je taksi najbolj univerzalno sredstvo. Za naše razmere niti dragi niso. Če se premikamo med letališčem, glavnimi centri in vse do Dubaj marine, potem nam je lahko uporaben tudi metro. Pazite se le taksistov, ki delajo na črno. Vabijo vas na vožnjo povsod. Vendar so zelo oderuški in, če je le mogoče počakati na uradni taksi, se jim izognite.

Vozni park policije.

Ob turističnih špicah, kot je novo leto, so vrste za taksi povsod velike. V Dubai Mall in drugih lokacijah so povsod uradne taksi postaje. Izven teh vam taksi ne ustavi. Vrste so dolge. Kljub temu pa gre izredno hitro. Taksiji se pripeljejo v kolonah in tu v treh vrstah. Pripelje se vsaj 30 taksijev, potniki gredo iz njih in v njih že novi iz vrste. Zadaj že čakajo novi taksiji. Vse gre zelo hitro in tekoče.

Metro postaja. Tudi ta je arhitekturno posebna. Zanimivo. Vsaka postaja ima svoje ime. Vendar to ne po kraju, ampak po želji. Kdor lahko zakupi ime, ga tudi ima. Zato ne čudi, da so denar za metro dobili prej, preden so ga izgradili. Če katero izmed podjetij ne more več plačati najemnine za ime, ga zakupi drugo. V Dubaju ni davka za podjetja, davek na promet je samo 10%. Znajo pa prodati vsako malenkost in s tem dobiti denar za investicije. Iz pogleda naše države, narobe svet!

Notranjost metroja. Karte za metro lahko kupimo na avtomatih ali na info pultu. Najbolje je vzeti celodnevno karto, ki velja za obe liniji in za metro v marini. Preden greste na vlak je treba vozovnicoelektronsko  registrirati. Na večjih postajah na rampi, ki vas spusti notri, na manjši ob posebnih napravah.

Vlak je voden računalniško, ni osebja.

Postaje so odlično označene. Rdeča linija je glavna metro linija. Oranžna je linija metroja, ki vozi samo v marini. Črno so povezljive točke med metrojema.

Metro kot vlaki so čisti. Imajo svoja pravila, katerih se potniki držijo.

 


 

Dubaj - trgovski centri

Dubaj ima veliko trgovskih centrov. Vsi so nekaj posebnega in kdor se rad sprehaja po njih ima kaj videti. Najboj znana sta Dubai Mall, ki je drugi največji trgovski center na svetu (želijo imeti največjega in je v gradnji), in Emirates Mall, v katerem je smučišče. V teh centrih ni nizkocenovne robe. Cene se povsem evropske. Je pa več ponudbe najbolj znanih znamk in obenem cen, katerih večina nas niti ne dojema.

Dubai Mall, drugi največji trgovski center na svetu.

Ena izmed vhodnih avel.

Akvarij iz zunanjega pogleda. V sredini je tunel skozi katerega se lahko sprehodite. Lahko pa greste v kletko in zaplavate z njimi.

Akrilno steklo ima debelino kar 75cm.

V akvariju je preko 10.000 rib.

Fotografska igra v trgovskem centru.

 


 

Dubaj in drugačnost

Pravijo. Če si v Rimu, se obnašaj kot Rimljani. Tu smo v arabskem svetu. Ta ima svoje zakonitosti, čeprav jih kot turist v Dubaju niti ne občutiš. Navadilo turističnih vodnikov pravijo, da se na javnih mestih naj ne izraža pretirana naklonjenost partnerjev. Celo držanje za roko je prekršek. Ženske naj bi imela daljše krilo in pokrita ramena. Vendar v praksi to velja samo za obisk verskih objektov. V nekaterih mošejah, kot recimo beli mošeji v Abu Dabi ženska ne sme kazati gležnjev in mora imeti dolge rokave, pokrite lase. V praksi je v mestu Dubaj tako, da so tudi ženske lahko v kratkih hlačah, majici. Na plažah ali hotelskih bazenih v kopalkah. Do turistov so vsi dovolj strpni. Alkoholne pijače se točijo samo v turističnih lokacijah in hotelih. Tudi v trgovskih centrih so posebni lokali, kjer točijo alkohol. Ni pa mogoče kupiti alkohola v trgovinah. Nudijo pa brezalkoholno pivo ali brezalkoholni šampanjec. V vsakem hotelu so povsem evropski nočni lokali. Več je tudi plesišč za klasične ali latinsko ameriške plese. Droga je izredno strogo prepovedana in kot pravijo domačini jo je skoraj nemogoče dobiti.

Mošeje so lahko zanimiv motiv. Najbolj "fotogenična" je bela mošeja v Abu Dabiju. Vendar samo, če ni preveč turistk. Ob vhodu so varnostniki in tudi v zunanji del mošeje ne spustijo nobene, če ni pokrita od glave do pete. Potem pa imajo okoli glave majice, na rokah brisače ali dolge rute, jakne pa zavezane okoli kolen.

Ko ste na ulici, vas klic iz mošeje spomni, da je čas za molitev. Če ste v trgovskem centru vas na molitev spomnijo na zaslonih. Iz zvočnikov pa prihaja molitev. Vendar vrvež preglasi molitev in tudi domačinov ravno ne vidiš, da bi bili v tem času v molilnicah, ki so tudi v trgovskih centrih.

Ta stolpnica v marini takoj pritegne pozornost s svojo zavito arhitekturo. V gradnji je že vrtljiva stolpnica. Ne bo se vrtela v celoti, ampak vsako nadstropje posebej. Zopet nekaj futurističnega. Ja, to je Dubaj.

Dubaj je do sedaj kazal samo beton in asfalt. Toda danes je vse več ulic in parkov že zelenih, v rožah, kljub 40 stopinjam in direktnem soncu. Namakalni sistemi so vsepovsod. Dubaj resnično postaja ena velika oaza.

Novo leto v Dubaju je drugačno. Neke opazne pristnosti novega leta ni. Ni božičnih pesmi, ni petard, ni tistega nam znanega pričakovanja. V hotelih postavijo smrekice, osebje sem ter tja s kapco, vabijo na novoletno večerjo in to je to.

Če boste obiskali Dubaj imate na zemljevidu glavne zanimivosti mesta.
1. Dubai Creek - stari del mesta (tržnice, blago, začimbe, zlato, čolni Abra in ladja za izlet v marino)
2. Downtown Burj Khalifa in Financial street
3. Parka za dirke kamel in konjev
4. Hotel Burj al Arab in plaža Jumeirah
5. Dubai Golf Club, Emirates Mall (smučišče)
6. Palma Jumeirah in hotel Atlantis
7. Dubai marina

Video - Dubai Januar 2105

Video - Dubai Januar 2008

 

Na FotoPOTEPu Dubaj januar 2015, me je spremljala foto oprema.
Canon EOS 7D MkII (test)
Canon EOS 5D MkIII (test)
EF 24-70mm f/2.8 L II (test)
EF 70-200mm f/4 L IS (test sledi)
EF 17mm f/2.8 TS (test sledi)

Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si

 

Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si

 

 
 

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com