Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Capture One - Phase One C1 / RAW obdelava

05.05.2004 20:19

avtor: Alan Orlič

Histogram in osnovne informacije o fotografiji

 

 

Hitro in enostavno

 

Obdelava fotografij je lahko zelo zamudno delo, če jih moramo v kratkem času pregledati in obdelati nekaj sto. Hiter računalnik in dobro poznavanje programov za obdelovanje slik vsekakor pomagata, a najpomembnejše je pravo orodje.

 

Preizkusil sem enega od najzanimivejših programov, Phase One-ov C1 PRO, ki se ga da dobiti še v dveh različicah, SE in LE. Razlike med njimi so za navadnega uporabnika majhne in kljub nekoliko okrnjenim možnostim drugih dveh zna biti bistveno nižja cena prevladujoč faktor.

C1 bi najlažje opisal, če bi rekel, da je orodje za masovno obdelavo posnetkov tako imenovanem surovem formatu (RAW, NEF ...). Razlika med tem in JPEG formatom je v tem, da je prvi nestisnjen in ne gre skozi dodatno obdelavo v fotoaparatu, ampak ga moramo obdelati na osebnem računalniku. Pri fotografijah, ki so pravilno osvetljene in ustrezno barvno nastavljene (beri pravilna natavitev bele točke), bistvenih razlik med zapisom JPEG in RAW ni, medtem ko pri ostalih pride slednji še kako prav. Večina malo boljših digitalnih fotoaparatov zajame sliko iz tipala v 10 ali 12 bitih po barvnem kanalu in vse te vrednosti se zapišejo v format RAW, medtem ko se v JPEG zapiše le 8 bitov, kar pomeni, da so tu vrednosti že skrčene. Da bo razlika bolj očitna, z 8 biti lahko zapišemo 256 različnih vrednosti, z desetimi 1024 in dvanajstimi 4096.

C1 je program, ki se ga uporabnik hitro navadi. Vidi se mu, da ima Phase One s tem že dolgo tradicijo, saj jim je uspelo narediti dokaj intuitiven vmesnik. Na levi strani je predpregled fotografij v določeni mapi, sredinski del je namenjen sliki v obdelavi, desni pa orodjem za delo. Slednji je razdeljen na pet delov, označenimi z zavihki, kjer se opravi vse delo s sliko. Prvi del, "Capture" poda osnovne informacije o sliki skupaj s histogramom. Naslednji del je "White Balance", namenjen nastavitvi bele točke. To lahko izvedemo na več načinov, z drsnikom za nastavitev barvne temperature, z barvnim kolesom in najenostavnešim, pipalko, kjer le označiš mesto na sliki, ki naj bi bilo belo oziroma sivo. Tudi pri ekspoziciji je na voljo kar nekaj možnosti, kako popraviti sliko. Grobo nastavitev se lahko opravi z nastavitvijo ekspozicije, fino pa z uravnavanjem nivojev. Na voljo je tudi možnost nastavitve s pomočjo krivulje, če je komu tak način pač bolj všeč oziroma se prepusti delo čarobni paličici. Nastavitev ekspozicije ponuja še nekaj zanimivih možnosti, med katerimi je uporabna tudi simulacija filma. Nastavi se lahko visoko kontrastni, standardni, linearni odziv ali izpostavljanje senc. Vse nastavitve, tudi barvno temperaturo se da shraniti in naknadno uporabiti, lahko pa se jih prenese na ostale fotografije tudi brez shranjevanja. Predzadnja možnost je nastavitev ostrine, ki se jo načeloma nastavi le enkrat, ob prvi nastavitvi programa. C1 pozna dve možnosti ostrenja, navadno in mehki izgled, pri večini slik je prva možnost uporabnejša, seveda pa je veliko odvisno tudi od samega motiva. Zadnji korak je pretvorba surovega posnetka v datoteko JPEG oziroma TIFF. Tu je pravzaprav glavna razlika med PRO, SE in LE različico. Prva ima možnost shranjevanja v tri različne datoteke (JPEG, TIFF in na primer JPEG za WEB), medtem  ko imata ostali dve le en hkratni izpis. C1 omogoča hkratno obdelavo in shranjevanje slik, medtem ko eno obdelujemo, se prejšna shranjuje v ozadju, V PRO različici je število le teh neomejeno, v SE na 20 in na LE na 10. Po pravici povedano mi v času preizkusa ni uspelo narediti daljše vrste kot 6, 7 posnetkov. Ta možnost postavlja C1 daleč pred ostale programe in neverjetno pohitri delo.  Če ne verjamete, sami poizkusite v Photoshopu obdelati 100 RAW posnetkov in primerjajte čas z C1, pa vso srečo. Program skriva še nekaj zanimivosti in nastavitev, kot je nastavitev "zatiranja" šuma in vzporednih črt pri višjih ISO občutljivostih, v datoteko lahko vpišete svoj "Copyright", kdaj naj se oglasi opozorilo za preveč osvetljene oziroma podosvetljene dele slike in podobno.

Za konec sem pustil še slabosti tega programa. Prva izhaja iz samega zapisa RAW, ki je bistveno bolj požrešen glede prostora na pomnilniški kartici kot JPEG. Pri Canonu 300D/10D/D60 se ta vrednost prepolovi, oziroma drugače povedano, na pomnilniško kartico velikosti 1 GB lahko shranimo le še okoli 180 posnetkov namesto okoli 320 v stisnjenem formatu. Drugo, program ne bo zamenjal Photoshopa ali katerega drugega programa za obdelavo slik, ampak mu bo služil le kot dodatna podpora, čeprav lahko veliko večino dela opravimo z njim. Pogrešal sem tudi malo več možnosti za poimenovanje datotek, vendar je to že bolj kaprica, kot kaka nuja in se da brez tega čisto lepo živeti. Cena, PRO različica stane 599 evrov, SE 249 in LE 99 evrov. Komu je namenjena katera, se odločite sami. Resnim uporabnikom vsekakor PRO, domačim bo LE več kot dovolj. Pri različicah bi opozoril še na način licenciranja, ki ga ima Phase One. Le ta je namreč drugačen, kot pri Microsoftu ali Adobeju, pri PRO različici namreč v enem letu od nakupa dobite vse nadgradnje zastonj, tudi če se spremeni različica programa, po enem letu je potrebno plačati nadgradnjo. Pri SE in LE različici je ta čas le pol leta, veljajo pa enaki pogoji. Poleg tega je pri PRO različici možna direktna podpora zastopnika oziroma samega proizvajalca, pri ostalih dveh pa ne. Dodatne informacije dobite na www.c1dslr.com, kjer si lahko prenesete tudi preizkusne različice oziroma v Sloveniji na www.tavija.si.

 

 

Izgled delovnega ekrana in osnovnega okna

 

 

Končna obdelava dela v ozadju, vmes lahko že popravljamo naslednjo sliko

 

 

Nastavitev bele točke lahko izvedemo na več načinov, najenostavnejši je z klikom na področje, ki naj bi bilo belo oziroma sivo

 

 

Nastavitev ostrine, poleg standardnega je še mehki izgled

 

 

Popravljanje ekspozicije, lahko popravljamo vsak barvni kanal ločeno
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com