Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Canon in Nikon skupaj: Smrtni greh!?!

19.01.2011 18:41

Si lahko predstavljate da nekdo kupi vrhunsko ohišje Canon, nato pa nanj posadi kak čuden objektiv Nikkor? Ali še bolje: z uporabo originalnih objektivov ali posebej za posamezno znamko narejenih neodvisnih proizvajalcev obdržite vse avtomatske funkcije objektiva, a se ob uporabi adapterja (najsi bo to z uporabo Nikon objektivov ali denimo uporabo stare serije Canon FD objektivov) vse te funkcije izgubijo. Ostane nam le popolnoma ročna, mehanska nastavitev zaslonke in ostrine!

 

Na vrhuncu razvoje foto in video tehnologije, kjer ukazujemo z drobnim premikom prsta, pa nam prehod v kameno dobo pomeni še en dodatni udarec: ko prestopimo iz polne elektronike na pot uporabe starih ali objektivov drugih proizvajalcev, se soočimo tudi z delom pri delovni blendi..! Kaj je že to??? Še tisti, ki smo s tem odrasli tam nekje v časih fotografske kamene dobe, smo pozabili, kako je bilo treba vsako sliko posebej svetlobno izmeriti, izostriti pri polni odprtini zaslonke, nato pa zapreti na delovno zaslonko. Tam smo videli malo slabše, saj je bila slika manj svetla, pa tudi ostrino je bilo težje oceniti, a smo vseeno brez pomoči najsodobnejše tehnike lahko naredili solidne posnetke. Nato so prišle fotokamere in objektivi s tkim. 'springblendo' ��" ostrili smo pri najsvetlejši zaslonki, tik pred proženjem zaklopa pa je zaslonska/blenda »skočila« na delovno vrednost, ki jo je uravnaval mehanski obroč za zaslonko, ponavadi povezan s svetlomerom. V nekaj desetletjih so se ti mehanizmi tako razvili, da so dobili namesto mehanskega uravnavanja čisto elektronski nadzor, s tem pa tudi enostavnost, zanesljivost, natančnost in učinkovitost uporabe, tako na področju osvetlitve, kot tudi ko gre za samodejno ostrenje.

 

Čemu torej odmik od vsega tega, saj so sodobni objektivi izredno zmogljivi, dostopni in raznovrstni. Najbrž zaradi razmišljanja, ki je v foto branžo prišlo iz filmskega sveta, da imamo željo na svoje filmske kamere natakniti kateri koli od prvovrstnih objektivov, naj si bo to s predelanim priključkom, s predelanim bajonetom ali s pomočjo adapterja. Z razvojem videa na fotokamerah pa so filmarji in video artisti, producenti in dokumentaristi dobili v roke novo orodje, ki na svoj način in na svojem področju prekaša vse dosedanje: Canonova serija HD DSLR foto kamer 1D Mk IV/5D Mk II/7D/60D/550D zmore zajeti video v ekstremnih svetlobnih pogojih bolje kot katerikoli drugi video snemalni pripomoček! Zato so tudi nekateri filmski in video ustvarjalci prestopili iz Nikonovega tabor k Canonu, a so svoje stare preverjene objektive želeli še naprej uporabljati pri svojem delu. Zato so nastali adapterji, ki omogočajo priključek objektov z Nikkor bajonetom na Canon ohišjih. Za optimalno kombinacijo uporabe ustreznega objektiva na najboljšem video ohišju so se bili pripravljeni odreči celo vseh avtomatik, avtomatske zaslonke in ostrine. Tako so se vrnili k bistvu: ročna ostrina, ročna nastavitev zaslonke, delo z delovno bledno! Vse to pa za posnetke, ki potekajo na spodnjem delu svetlobnega spektra ni prav velika ovira, saj tam velja računalniško načelo WYSIWYG ��" What You See Is What You Get.

 

Tako so pri video filmarjih s Canon ohišji (EOS 5D MkII in sorodnimi) še posebej popularni Nikkor (celo stari, ročni modeli) 50/1,4, pa 85/1,4 ali celo najsodobnejši zum 14-24mm.
Na drugi strani pa imamo stare Canon ljubitelje, ki imajo v svojih zalogah še vedno kak prvovrsten manualni objektiv FD serije. Prav za te je na voljo poseben adapter, ki je v bistvu mini-telekonverter s faktorjem 1,25x. S tem adapterjem lahko uporabite stari FD objektiv na novem EOS ohišju, le da ste omejeni na ročno ostrenje, ročno nastavitev zaslonke in avtomatiko samo pri delovni zaslonki. Še posebej popularni pa so stari vrhunski objektivi z zelo veliko svetlobno močjo, kot so: 50/1,2 ali 50/1,4, pa 24/1,4 ali 85/1,2 in podobni fiksni objektivi z veliko zaslonko, ki so sedaj v času digitalizacije postali zelo redko ali celo (ne)uporabni, za video snemanje v slabih svetlobnih pogojih pa tem objektivom vdahnejo novo, digitalno življenje!

 

Sicer pa: tovrstni adapterji so relativno poceni in nam omogočajo novo raziskovanje, razmišljanje in snemanje z uporabo starih, pozabljenih objektivov na najsodobnejših ohišjih. Prav kombinacija stare optike in sodobne elektronike pa nam omogoča nove izkušnje, razmišljanje in korake v svet fotografije, za katere smo že pozabili, morda pa jih celo nismo imeli nikoli priliko spoznati!

Veljko Jukič

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com