Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Canon EOS 7D Mark II - Edina prava APS-C PRO fotokamera

Avtor:Matjaž Intihar
09.01.2015 16:18
Stran:

1.Uvod / 2.Nastavitve / 3.Kakovost slike / 4.Visoki ISO / 5.AF hitrost / Video / 6.Zaključek

Uvod

Fotografski trg se je močno spremenil. Želja imeti večjo fotokamero ni več tako izrazita kot nekoč. Vendar še vedno si zadosti velika skupina fotografov, želi iz tehničnega pogleda več. In ob vstopu digitalne tehnologije, je tipalo predstavljalo večji del stroška. Zato so se proizvajalci odločili ponuditi kamero DSLR z manjšim tipalom, kot smo včasih poznali format filma v najbolj uporabljenih kamera SLR. Oziroma povzeli so ideologijo filmskega APS formata, ki so ga proizvajalci filmov ponudili leta 1996. Večina je "novi" digitalni format poimenovala kar razred kamer APS-C. Edino Nikon se je odločil, da ga poimenuje še po svoje in vse njihove kamere DSLR imajo oznako DX (polnoformatne pa FX). V bistvu imamo dve velikosti APS-C tipala. Večina uporablja format tipala s faktorjem izreza 1.5X na proti 35mm (23,5 X 15,6mm). Canon se je odločil za malenkost manjše tipalo s faktorjem izreza 1.6X (22,4 X 15mm).

Ponudba fotokamer z APS-C tipalom niti ni majhna. Poleg Canon, Nikon, Pentax in Sony, so tu še ponudniki kamer iz razreda CSC. Fujifilm, Samsung in Sony. S še manjšim tipalom s faktorjem izreza 2X sta na trgu še Olympus in Panasonic. Vendar zanimivo. V najvišjem, PRO razredu kamer APS-C, je ostal samo še Canon. Nikon se zaenkrat še ni odločil narediti korak naprej in predstaviti zamenjavo za D300s.

Canon je s kamero EOS 7D MkII naredil nov korak. Predvsem športni fotoreporterji, fotografi ptic in živali, so z veseljem uporabljali kamero z manjšim tipalom. Prinašala je manjši krog zarisa in s tem takojšen izrez, oziroma sliko, kot bi jo zajeli z daljšo goriščnico. Canon je za te fotografe dolgo časa uporabljal APS-H tipala s faktorjem izreza 1,3X. S kamero EOS 1D X, so tudi oni prešli na polni 35mm format in želja po hitri ter robustni kameri z manjšim tipalom je bila vse večja. Predhodnica iz leta 2009 EOS 7D (test), sprva niti ni kazala, da bo tako priljubljena kamera. Vendar na koncu se je izkazalo, da je bila vodilna v tem razredu skoraj sedem let.

S prihodom EOS 7D MkII vemo, da ni nič narobe, če smo/bomo izgubili Canon APS-H PRO kamere (zadnja med njimi EOS 1D MkIV). Res, da EOS 7D MkII nima ohišja kot gumbe prilagojene kameram iz serije 1D. Ima pa zato enako hitrost delovanja tako v zaporednih posnetkih, procesiranju in fokusu. Zato je kamera, kateri lahko brez primere rečemo, vodilna kamera APS-C razreda in kamera za vse, ki si v profesionalni fotografiji žele manjše tipalo, torej izrez. Ohišje iz magnezijeve zlitine je robustno in tesneno za vlago, prah, vodne kaplje. Gumbi in funkcije menija nudijo enako hitro dosegljive funkcije in nastavitve preko menija kot jih nudi serija 1D. Tako, da lahko EOS 7D MkII v ohišju kot funkcijah brez težav postavimo v PRO razred.
Za hobi fotografe ima Canon na voljo zelo zmogljivo EOS 70D (test - vse kar potrebuje napredni fotograf). Tako da, če ne želite vseh profesionalnih "bonbončkov" na EOS 7D MkII, ki konec koncev nekaj tudi stanejo, lahko pogledate za EOS 70D. Vendar za tistega, ki si želi največ, ni dileme. EOS 7D MkII, to nudi in kar nekaj let bo namenjena vsem, ki si žele zmogljivo APS-C kamero tako za hobi kot za profesionalno fotografijo.

Ohišje je zelo podobno kameri polnega formata EOS 5D MkIII.

 

EOS 7D MkII - prvo mnenje ob predstavitvi

Fotografom so podjetja APS-C format nekako vsilila. Podobno velikost filma nismo marali z APS analognimi fotokamerami in se ni prijel. Tudi v digitalnem svetu se danes vidi, da tisti, ki želi več, poseže po polnem 35mm formatu (FF). (EOS 5D MkIII ali EOS 6D) Kontrola globinske ostrine ima še vedno zelo velik pomen v izraznosti fotografije.
Vendar smo do zadnjih treh let imeli zelo malo fotokamer, ki bi nudile FF format v domeni hobi fotografije. Kar pomeni, primerno za žep večine ljubiteljskih fotografov.
Contax je bil eden izmed prvih, ki je FF kamero Contax N Digital (l. 2000) dal na trg. Vendar cena in neprisotnost podjetja v PRO fotografiji sta bila absolutno tisti faktor, da se ta kamera ni prijele med fotografi.
Šele s prihodom Canon EOS 1Ds (l. 2002), so prišle FF kamere v profesionalno fotografijo. Nikon je s kamero Nikon D3 (l. 2007) polni format ponudil tudi športnim in reporterskim fotografom.
Canon EOS 5D (l. 2005) je prinesel polni format med napredne fotografe in dilema ostati med APS-C kamerami ali preiti na FF kamero je bila vse večja.

Danes smo na večji prelomnici. Fotografski trg je močno spremenjen, saj se v veliki večini fotografira s fotofoni in tablicami. Klasični trg se je ohladil, saj so kompaktne kamere skoraj že izginile iz trgovskih polic. Tudi v ponudbi naprednih fotokamer so vse bolj prisotna podjetja, ki še 15 let nazaj o lastnih fotokamerah niti razmišljala niso. Predvsem Sony je z nakupom Minolte močno vstopil med fotografe z napredno tehnologijo. Ko bo le ta čez čas še malo bolj izpopolnjena, bosta Canon in Nikon imela močno, mogoče celo premočno konkurenco. Vse bolj je uveljavljen Panasonic. Samsung pa nekako iz ozadja sledi in vse bolj kaže, da želi konkurirati tako Sony kot Panasonic.
Tako imamo danes med naprednimi kamerami, ki prepričajo le še tiste, kateri si od tehnične kakovosti fotografije žele več, dva tabora. Prvi je klasični z znanimi fotopodjetji Canon, Nikon, Pentax-Ricoh in novi, lahko bi rekli elektronski, Sony, Panasonic, Samsung. Med njih lahko dodamo še Olympus. Nekdaj v taboru klasičnih ponudnikov, je hitro spoznal, da v profesionalni fotografiji ne more konkurirati in je kot prvi vstopil v svet kompaktnih sistemskih kamer (CSC - članek o tem razredu). Te so tudi močno posegle v tržni kolač kamer DSLR, torej v Canon in Nikon vrtiček.

In ker je fotografija doživela tako močno spremembo, sta klasični podjetji Canon in Nikon vse bolj samo v ponudbi kamer DSLR iz višjega razreda. Med profesionalnimi izdelki še nekaj časa ne bosta imela prave konkurence. V tistem pol profesionalnem razredu, lahko tudi rečemo v naprednem razredu pa si oba vse bolj želita, da bi fotografi vstopili med FF kamere. Zato ni slučaj, da je visoki APS-C razred v zadnjih letih kar nekako zapostavljen. Po eni strani prav čudi, da je Nikon spustil ta visoki APS-C razred in tako želene naslednice D300s ni in ni. Po drugi pa se ve. Nikon še zdaleč nima tako široke baze profesionalnih fotografov, ki bi rabili poleg profesionalne kamere še tako s "crop" tipalom za večji izrez in tako takojšnjo primerljivost s faktorjem goriščnice 1,5X (Canon 1,6X). Canon ima lažjo pot ker je njegova baza zelo široka. Zato je nova EOS 7D MkII namenjena predvsem tem fotografom. In EOS 7D kljub kar petim letom na trgu ni izgubila tehnološkega primata APS-C razreda. Seveda v celoti in tistih glavnih lastnostih, ki kamero dajo tudi v profesionalno fotografijo. V njem kamere iz APS-C razreda drži predvsem "crop" faktor. In nova EOS 7D MkII bo odlična druga kamera za vse fotografe, ki potrebujejo hitrost in tiste, ki so EOS 1D MkIV že močno iztrošili.
Več o fotografskih trendih, boju med podjetji, prodaji ter prihodnosti v naslednjem članku. Zdaj si raje bolje ogledam EOS 7D MkII.

 

Canon EOS 7D MkII - novosti

Leta 2009 kamera EOS 7D (test) niti ni predstavljala možnost, da bo tako dolgo zdržala na trgu in še vedno bila želena. Vendar se je iz leta v leto videlo, da ima Canon tisto že znano politiko, v kamero daj toliko, da bo zanimiva in predvsem prinašala dobiček. In EOS 7D ga je dolgo. S kamero Canon EOS 1D X so prinesli hitrost med FF kamere. Z novo EOS 7D MkII pa med kamere APS-C.

Ohišje je v celoti iz trdne in lahke magnezijeve zlitine. V velikosti je malenkost večje od predhodnice in za 60g težja.

Canon ne lovi mega točk. EOS 7D MkII jih nudi 20 milionov. Tudi v FF razredu jih imajo pri Canon največ samo 22M. Očitno je bolj pomembna kontrola šuma, tudi dobiček, predvsem pa le malo objektivov zmore visoke ločljivosti, kar se še kako vidi na Nikon D810 (test) in njegovih 36M točk.
10 posnetkov v sekundi je impozanten podatek, če vemo, da za dostop svetlobe skrbi zaklop. Zaklop je narejen iz materialov, ki naj zdržijo vsaj 200.000 proženj. V hobi fotografiji so te hitrosti zgolj podatek za ego. V profesionalni športni fotografiji pa so to želeni podatki. Vendar samo, če je izpolnjeno še nekaj pogojev.

Prvi je odličen in hiter avtofokus. Po problemih v kameri EOS 1D MkIII, so pri Canon zavihali rokave in AF sistem dodelali do perfekcije. Tako v številu točk (65), do možnih nastavitev polja merjenja in več programske izbire preko menija. Obenem pa hiter procesor ter algoritem, da je ostrenje s "športnimi" USM objektivi res bliskovito.
V EOS 7D MkII so prenesli znanje iz EOS 1D X. Za manjše iskalo so prenovili AF tipalo s kar 65 točkami. V iskalu imamo sedaj vse informacije iz nastavitvenih gumbov. Kot v EOS 1D X je tudi v EOS 7D MkII dodan način hitrega sledenja objekta med točkami ( EOS iTR in AI Servo AF III). Centralna točka je najbolj občutljiva in zmore delovati pri občutljivosti EV -3 ter najbolj razširjena v kotu zajema, da lahko deluje z objektivi f/2.8.

Kako odlično deluje AF v slabi svetlobi in veliki hitrosti motiva si lahko pogledate na testnih fotografija (str.5), katere je posnel Veljko Jukič na F1 v Abu Dabiju.

Ne samo, da je polje AF izredno široko in da nudi 65 točk. Na voljo imamo tudi različne načine delovanja točk. Lahko delujemo samo z eno, lahko ji dodamo več točk za pomoč, kar pride zelo prav v slabi svetlobi, lahko delujemo z vsemi točkami, ali pa s spot točko, ki delujejo v zelo ozkem polju (spot).

Primerjava med postavitvijo točk in njihovi občutljivosti ter križnemu merjenju. Pri EOS 7D MkII je najbolj hitra in natančna samo sredinska točka. Ta izkorišča svojo kakovost samo z objektivi s svetlobno močjo f/2,8 ali več. Tudi ostale točke so križne, vendar nimajo tako širokega kota zajema in najbolje delujejo pri svetlobni moči f/5.6 ali manj. Kljub tej tehnični primerjavi se v praksi opazi, da je AF izvrsten. Canon v tehničnih najavah pove, da stranske točke ne delujejo tako natančno kot sredinske. Nekaj zaradi postavitve kota zajema zaradi faznega AF, in v večji meri zaradi objektivov nižjega kakovostnega ranga, saj imajo na robovih opazno slabšo, manj kontrastno sliko.

 

Da se veliko število posnetkov hitro procesira in prenese na pomnilno kartico skrbita kar dva procesorja. Tudi ta dva sta nova. V EOS 1D X sta dva DiGIC 5+, v EOS 7D pa novejša DiGIC 6. Očitno dva milijona točk več podatkov iz tipala, potrebuje pri večjem številu posnetkov še hitrejše procesiranje. Kamera zmore s hitro kartico brez težav delovati v polni hitrosti do 1090 JPEG Fine Large posnetkov ali 31 RAW.

Za hitro procesiranje podatkov služita dva procesorja.

 

Za shranjevanje podatkov je na voljo CF vodilo, kar kamero takoj postavi v domeno najhitrejšega zapisovanja. Poleg je zdaj tudi vodilo za SD pomnilno kartico. Torej imamo na voljo dve kartici. Lahko se odločimo, da ko zapolnimo eno, se začne zapisovanje na drugo. Lahko nastavimo da se zapisuje datoteka na obe kartici, tako imamo takoj arhiv. Ali pa izberemo, da se na drugo kartico zapisuje RAW ali video.

Novo tipalo z 20M točkami ima svetlobno občutljivost od ISO 100 - 16,000. Elektronsko lahko ISO povečamo do 51,200. Kakovostna fotografija pri visokem ISO ni samo domena slabih svetlobnih pogojev. Športni fotograf potrebuje visoki ISO za kratke čase osvetlitve tudi pri dobri svetlobi.

V načinu LiveView, ki se ga uporablja predvsem za video, tipalo nudi AF tehnologijo dvojnih plasti (Dual Layer). Tako nimamo na voljo ostrenje samo v načinu kontrasta, kot pri konkurenci, ampak tudi v faznem načinu, ki ve, v katero smer mora kamera obrniti AF, za hitro ostrenje. S to tehnologijo je Canon tudi ostrenje preko tipala približal tistemu preko AF tipala, ki je pod ogledalom.

Kamera EOS 7D MkII ima tudi novost. To je tipalo za merjenje svetlobe. Seveda novost v Canon kamerah, saj je RGB tipalo poznano v Nikon kamerah že iz njihove analogne F5 (l. 1996). Vendar je šel Canon z razvojem še naprej in se sedaj upošteva še svetloba iz IR spektra. Ta poskrbi, da se lažje odčita utripajoča svetloba. Recimo iz neonskih žarnic, ali drugih, ki delujejo v načinu frekvenčnega sevanja. Ne samo, da tipalo bolj pravilno izmeri utripajočo svetlobo, ampak tudi poskrbi, da je proženje v tistem trenutku, ko je osvetlitev najmočnejša.

Ker je danes video zelo popularen, nudi EOS 7D MkII vso napredno tehnologijo. AF deluje preko tipala z dvojno plastjo, ki deluje v faznem načinu. V tem načinu kamera točno ve v katero smer mora kamera ostriti. Tako imamo v kombinaciji s STM objektivi (članek o AF motornem prenosu), ki nudijo tiho, hitro in mehko zvezno ostrenje odličen AF. Zapisujemo lahko v MP4 načinu ali v nekompresiranem MOV. Nekompresiran signal lahko direktno prenašamo preko HDMI izhoda.

Kot na preostalih EOS kamerah z manjšim tipalom, lahko tudi na EOS 7D MkII uporabljamo EF kot EF-S objektive.
Za prenos podatkov imamo na voljo HDMI izhod in USB 3. EV korektura je možna v razmerju med +/-5. Sinhronizacija bliskavice je 1/250 sekunde.
Enake kot v EOS 5D MkIII so tudi možnosti za zajem v načinu HDR in možnost več ekspozicij. Kamera ima vgrajen GPS in sedaj so lahko vsi podatki o lokaciji dodani v EXIF datoteko.
EOS 7D MkII je tudi prva Canon kamera, ki ima vgrajeno funkcijo za zajem Time-Lapse. Prav tako je na voljo B čas in zajem v intervalu.

1.Uvod / 2.Nastavitve / 3.Kakovost slike / 4.Visoki ISO / 5.AF hitrost / Video / 6.Zaključek

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com