Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Canon EOS 6D / Najboljša vstopnica v FF svet (Test)

Avtor:Matjaž Intihar
16.02.2013 11:45
Stran:

Veliko zrcalo pove, da je kamera polnega 35mm formata.

Pisalo se je leto 2007. Canon je s pomočjo AF in stabilizacije slike, že nekaj let »stiskal« konkurenco. Seveda samo v tehnološkem smislu. Že mnogo let prej, še krepko v analognih letih, si nikoli nisem predstavljal, da bo Nikon izpustil svojih 90% uporabnikov v svetu profesionalnih 35mm kamer. Toda v 90-tih se je zgodilo in Canon je s pomočjo lastnega razvoja hitrih in tihih USM motorjev ter stabilizacije slike naredil skoraj nemogoče. Torej ne ohišje, oz. kamera, ampak tehnologija v optiki, je Canon pripeljala tudi med profesionalnimi kamerami v prevlado. Ob prihodu digitalnih tipal, je Canon oral lastno ledino s CMOS tipali in zaradi širokega sistema USM/IS objektivov zmagoval.
Vse se enkrat spet obrne in digitalni fotokameri Nikon D3, D300 (prvo mnenje) ter množica AF-S/VR objektivov so pokazali, da je v PRO svet zopet prišla močna konkurenca. Canon je moral narediti odgovor, a očitno so bili prehitri. Novi fazni AF sistem v kameri EOS 1D MkIII (test) ni deloval tako, kot bi si profesionalni fotograf želel. Bile so še začetne težave v LiveView načinu delovanja in profesionalni fotografi, katerim večina je še bila srce za Nikon, so začeli pogledovati nazaj. Canon EOS 1D MkIV jekasneje ublažila odhod nazaj na Nikon.
Ob preizkušanju kamer Canon v letu 2007 sem bi celo malo jezen. Na trg so dali kar nekaj nepopolne tehnologije, tako med kompakti, kot DSLR kamerami. (članek »Zadnji EOS«)
Ni minilo veliko časa in Canon si je zopet povrnil dobro ime s kamerama EOS 5D MkII (test) in EOS 7D (test), ter kompakti serije S (test Canon Povershot S100). V profesionalnem svetu z EOS 1D X.
Predvsemodkritje video snemalcev, gledeodličnega snemanja HD videa s kamero EOS 5D MkII, je naredila veliko reklamo kameram polnega 35mm formata. Čakali smo kar štiri leta, da je na trg prišla zamenjava, toda le ta v tehnološkem smislu niti ni bila velika. Cenovno pa so model EOS 5D MkIII dvignili v take višave, da je marsikateri fotograf željan vstopiti v polni format enostavno obupal.
No, Canon se je hitro odzval in na Photokini predstavil model EOS 6D. V bistvu tehnološko okrnjeno EOS 5D MkIII, ki sprva sploh ni vzbujala zaupanja. Seveda pa je zelo dobrodošlo, da jeEOS 6D okrnjena tudi v ceni in počasizačenjajo hobi fotografi, z vse večjim zanimanjem pogledovati za njo.

 

35mm format (FF)

V članku »Kako v svet polnega 35mm formata?« sem v uvodu zapisal.
Še sedem let nazaj je bila evforija ob vsaki novi predstavitvi kompaktne kamere. Zaradi visokih cen tehnologije tipal, so proizvajalci naredili manjša tipala APS-C. Potrebovali smo nove objektive v širokem kotu zajema in kar nekaj zmede je nastalo zaradi goriščnic in razmerij. Toda duh 35mm formata je bil vedno z nami, prav tako redke PRO kamere, ki so nudile veliko tipalo. Danes je že drugače. Kamer 35mm je vse več in vse hitreje prihajajo med napredne fotografe, ki si žele prednosti polnega formata.


Polni 35mm format prinaša večjo možnost igranja z ostrino po globini motiva. Polni format se v napredni hobi fotografiji zopet vrača k koreninam kamer SLR. Kdor je že močneje "zajadral" v fotografijo ve, da ima lahko polni format določene zanimive prednosti pred APS-C formatom. Prav tako so "starejši" fotografi, ki so že imeli film SLR kamere dobili možnost prestopiti v njim že dolgo znani svet.
 

Fotografija višje je bila posneta pri f/5,6. Ta pri f/2,8. Boljši objektivi nam pri odprtih zaslonkah rišejo lepo mehko risbo, brez krogov ali močnih prehodov. Japonci že desetletja ocenjujejo objektive tudi po tej lastnosti. Imenujejo jo bokeh (boke), prevedeno, poetična neostrina.

Vsi ki smo že delovali v analognem svetu fotografije, nam je polni format nekaj povsem znanega, normalnega, pričakovanega. Oskar Barnac je že leta 1913 razvil slovito Leico, ki je uporabljala za zapis 35mm perforirani celuloidni film, poznanega žev svetu gibljive slike. Le malokdo od takratnih fotografov je bil vesel manjšega formata in Leici nisi dajali večjega uspeha. Takrat so vsi govorili, da tako majhen format ne bo mogel nikoli zagotoviti kakovosti zapisa iz kamer večjega formata kot 9x12cm ali 6x9cm.
In zgodilo se je. Po II. vojni skoraj ni bilo proizvajalca, ki ne bi prešel v 35mm format. 6X6 format in večji, je postal samo še domena »presvetlih«, ki so verjeli v nekaj več, ali so zaostali za razvojem. V studijski fotografiji pa je zaradi ločljivosti in večjih povečav veliki format še obdržal veljavo.
V digitalnem svetu je bilo drugače. Zaradi cene izdelave tipal smo začeli z manjšimi tipali. Sicer so Kodak, Contax, nudili digitalne kamere 35mm formata, toda njihove cene, uporabnost, so sprejeli le redki profesionalci in ljubitelji.
Vseskozi sem pisal, da bomo tudi v digitalni fotografiji spoznali moč 35mm formata. Format APS-C ima svoje dobre lastnosti v ceni in ožjem kotu zajema, vendar predvsem večja kontrola globinske ostrine doda svoje. Tako, da je danes vse več fotografov že v dilemi, kdaj in ali sploh vstopiti v svet polnega 35mm formata. Glavna ovira je še vedno cena. Pa ne toliko kamere, torej ohišja. Ampak tiste opreme, ki je nujno potrebna fotografu, da doseže tisto kar želi. To pa so kakovostni objektivi. Žal večina objektivov iz APS-C sveta postane neuporabnih.

In tako je svet digitalnih fotokamer SLR prinesel nove težave. Na filmu smo lahko nekako eksperimentirali z objektivi in se zanašali na tiste, ki so naše fotografije izdelovali ali jih pripravljali za tisk. Le redko kdo je svoje fotografije pogledal pod lupo. V povečavi je bila velika, velika, večina naših fotografij neostrih. Ne samo zaradi objektiva, ampak tudi zaradi predolgih časov osvetlitve. Danes je konkurenca med fotografi, predvsem pa naši zasloni sotako neizprosni, da lahko vsak sam vidi, kako je tehnična kakovost slike slaba ali dobra.


Na FF kamero samo najboljše objektive. Tudi za EOS 6D velja. Dobro premislite kateri objektiv boste izbrali, za tehnično vrhunsko sliko.

Canon EOS 6D / prvi vtis

Kameri Canon EOS 5D MkII in EOS 5D MkIII sem dodobra poznal. Zato od EOS 6D nisem pričakoval preveč. Če je okrnjena, je okrnjena, predvsem pa ima konkurent kamero Nikon D800 (test), ki je visoko odskočila v tehničnem pogledu ločljivosti ob primerljivi kakovosti slike. Obenem so dali na trg še »nižji« model kamere Nikon D600 (test), katero sem že tudi preizkusil.

Ob predstavitvi EOS 6D sem bil celo malo razočaran. Vedno pričakujem tisto, kar nam proizvajalec ponudi čez dve, tri leta. Ker je Nikon tehnološko presenetil z D800, sem si nekako predstavljal, da bo Canon predstavil še višji model. Oni pa so lepo šli navzdol in EOS 6D je bila kar mali negativni šok. Predvsem pa sem že tolikokrat dobil od japonskih inženirjev odgovor, "zakaj pa bi predstavili še več?". Prav imajo, če pogledamo iz strani njihovega finančnega oddelka. Po kapljicah tehnologija nam, večkrat gre iz našega žepa k njim! Vendar, vsaka zgodba ima dve plati in po prvem ogledu kamere...
Ko sem EOS 6D prijel v roke, sem bil presenečen. Res ni EOS 5D MkIII, je bolj podobna EOS 60D (test). Toda v roko se mi je EOS 6D že na začetku dobesedno zlila. Še pogled na ceno cca. 1800€in nisem rabil več, da sem vedel, da bom s kamero zadovoljen.

EOS 6D / V številkah (tehnikalije)

20M točk - premalo, preveč? (EOS 5D MkIII - 22M točk) Stvar želja in okusa. Vedno pa pudarjam, če imamo več v enaki kakovosti potem tista zaloga lahko še kako prav pride. In pri konkurenčni D800 sem si to mnenje še dodatno potrdil.
11 točkovni AF - sistem imam manj točk (EOS 5D MkIII - 61 točk). Hobi fotograf v večini primerov izkorišča centralno točko, zato manjše število ne moti. Ostrenje s centralno točko je hitro in odlično tudi v slabih svetlobnih pogojih.
3 palčni zaslon 1.040M točk (EOS 5D MkIII - 3,2 palca in enaka ločljivost)
97% pokritost slike preko iskala (EOS 5D MkIII - 100%)
Najkrajši čas 1/4000 sek., sinhronizacija 1/180 sek. (EOS 5D MkIII - 1/8000in 1/200)
Hitrost zaporednega proženja je 4,5 posnetka v sekundi (EOS 5D MkIII - 6 pvs)
SD kartica (EOS 5D MkIII - CF in SD)
145x111x71mm - 770g (EOS 5D MkIII - 152x116x76mm - 950g)

Stran:
 

Komentarji

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com