Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
http://www.cyberstudio.si
http://www.olympus.si/site/en/c/cameras/om_d_system_cameras/om_d/e_m1x/index.html
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
http://www.foto-klik.si/
>

 

 

 

 

Canon EOS 50D / Test

Avtor:Matjaž Intihar
01.12.2008 21:36
Stran:

Kakovost slike (od ISO 1600)

 

Canon se je odločil storiti nov korak v prihodnost. Kakorkoli smo zadovoljni z 10, 12M točkovnim tipalom, napredni fotograf ob želji po večji povečavi želi še več. Ker je Canon tisti, ki ne čaka Sony, da naredi novo tipalo in je poleg Panasonic edini, ki ga izdela sam, so se odločili potegniti pogumno potezo in v kamero dodati visoko ločljivo tipalo s 15M točkami. Vemo že, da večje število točk na enako veliki površini prinese njihovo manjšo površino in zato tudi manj na njih padajočih fotonov ob osvetlitvi. S tem pa je pogojena tudi končna kakovost slike, še toliko bolj pri nastavitvi visoke občutljivosti. Kljub izredno majhni točki, pa so pri Canon dodali možnost uporabe kar ISO 12600. Lahko zapišem, da so pri Canon že dolgo odlični pri algoritmih za obdelavo slike in izničevanje šuma. Sedaj so se morali pri teh majhnih točkah še toliko bolj potruditi in za to ločljivost na manjšem tipalu so dobri rezultati tu. Fotografi, ki pa večinoma fotografirajo v visokem ISO in višje ločljivosti ne potrebujejo, pa naj malo pogledajo k konkurenci. Nikon ima sicer z 12M točkovnim (crop) tipalom bolje rešen šum (tudi WB) pri ISO 3200 in 6400 (test D90 KLIK), kot sedaj Canon s 15M točkovnim. Detajli so sicer podobno ohranjeni, mogoče je ostrina malo na strani Canon. Pozna pa se pregosto s točkami naseljeno tipalo in s tem povezan nepravilen končni produkt. Množica drobnih pikic (celo linij) je kar močno opazna na ekranu v veliki povečavi pri ISO 6400. Izpisano na papirju ni tako problematično. Vendar pa v primerjavi s 100 do 800 ISO lepo opazimo, da je visoka ločljivost v teh pogojih dobrodošla, iznad 1600 ISO pa že kaže prve sicer težave in opazno slabšo kakovost.
Omenim naj, da vse prevečkrat gledamo na kakovost zapisa samo na ekranu in še to v enormnih povečavah (glej izreze 1:1 ob slikah). Že pri kameri Olympus E-3 (test KLIK) smo lahko opazili, da je bolj kot izražen šum pomembna ohranitev tonskih vrednosti (barvitost), datajlov in posledično ostrine.

Pregled slike pri različni občutljivost v detajlih.


100 ISO. Zelo dobra ostrina tudi v najmanjših detajlih. Se pa tudi pri 100 ISO opazi drobna zrnatost slike, ki nakazuje, da je 15M točk na "crop" tipalih trenuten maksimum.


100 ISO


100 ISO


100 ISO


100 ISO


400 ISO. Še vedno zelo dobra risba tudi drobnih detajlov. Ko sem fotografiral pokrajino in uporabljal bolj zaprte zaslonke ter polarizacijski filter sem imel kar stalno izbran ISO 400. Tista že pri 100 ISO drobna zrnatost je še malo bolj izražena. Vendar še daleč od tega da bi bila moteča, še toliko manj če bomo dali sliko na papir.


400 ISO


400 ISO


400 ISO


800 ISO


800 ISO


800 ISO


800 ISO


1600 ISO. Meja, kjer se že vidi rahlo slabša ostrina zapisa. Šum še ni opazen saj je očitno programsko izničen. Vpliva pa že na samo ločljivost zapisa.


1600 ISO


1600 ISO


1600 ISO


3200 ISO. Meja kjer so že opazne večje napake zapisa. Zavedati se je treba, da je Canon do sedaj edini ugriznil v višjo ločljivost, a še vedno ponudil ISO 3200. Vseeno pa mu je danes od konkurenčnih kamer v hobi in naprednem razredu "crop" kamer, samo Nikon D90 (12M točk) dober konkurent v domeni slike pri visoki občutljivosti.


3200 ISO


3200 ISO


3200 ISO. Če je že opzna razlika zapisa v tonsko različnih delih slike, pa je v teh enakomernih in linij polno delov še vedno zelo dober zapis.


3200 ISO


6400 ISO. Pri tej ločljivosti se začno videti drobne pike, produkt visoke ločljivosti in procesiranje premalega števila podatkov iz točke na tipalu.


6400 ISO


6400 ISO


6400 ISO


12800 ISO. Visoka občutljivost namenjena temu, da lahko zajamemo posnetek v zelo slabih svetlobnih pogojih. Opazna pa je krepko slabša kakovost fotografije. V nekaterih delih so zarisane tanke linije.


12800 ISO


12800 ISO


12800 ISO. Detajli ravnih linij (črke) pa ostanejo še vedno z dobro ločljivim zapisom.


12800 ISO. Šum je izrazit. Še vedno pa lahko preberemo drobno pisavo.

 


 

Visok ISO v praksi.


Canon EOS 50D, 1/15sek., f/10, ISO 3200, 18mm.


Canon EOS 50D, 1/60sek., f/5, ISO 3200, 80mm.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.

 

Fotografije z visokim ISO pri daljših časih, NR za dolge čase kot za visoki ISO, OFF.


Canon EOS 50D, 1/0.5sek., f/11, ISO 1600, 17mm.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.


Canon EOS 50D, 1/4sek., f/11, ISO 3200, 17mm.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.


Canon EOS 50D, 1/8sek., f/11, ISO 6400, 17mm.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.


Canon EOS 50D, 1/20sek., f/11, ISO 12800, 17mm.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.


Canon EOS 50D, 1/15sek., f/11, ISO 12800, 17mm.


Izrez 1:1 iz zgornjega posnetka.

Žiga je že ob prvem preizkusu (test EOS 50D v slabih svetlobnih pogojih) zapisal. »EOS 50D omogoča fotografiranje pri dejanski vrednosti ISO 3200. Ta vrednost pa se lahko še razširi na vrednosti H1 (ISO 6400) in H2 (ISO 12800), kar je idealno, ko ne moramo ali smemo fotografirati z bliskavico potrebujemo pa oster posnetek. Glede zadnje čase tako opevanega »šuma« na fotografiji lahko povem, da je fotografija pri ISO 3200 povsem uporabna tudi za ogled na zaslonih (za tisk že tako ali tako vemo, da se šuma tam praktično ne vidi), ISO 6400 je uporaben za manjše povečave, ISO 12800 pa le ko resnično rabimo narediti posnetek."

Sledijo slike posnete v Postojnski jami z dolgimi časi osvetlitve.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com