Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Canon EOS 50D / Test

Avtor:Matjaž Intihar
01.12.2008 21:36
Stran:

 

Hitrost delovanja

 

Za kamere tega razreda je že zelo pomembno, da so ob vklopu v trenutku pripravljene na delovanje. Preko menija lahko nastavimo ali kamera ob vklopu takoj omogoča delovanja ali najprej vklopi funkcijo čiščenja tipala, kar traja dolgo sekundo.
Ostrenje, merjenje svetlobe, nastavitve glavnih funkcij kot samo proženje je že pregovorno hitro pri Canon kamerah. Zato tudi bolj zahtevni fotograf s tem elementom ne bo imel težav. Hitrost zaporednega fotografiranje je kar 6,3 posnetka v sekundi. Sicer je ta vrednost za 0,5 posnetka manj kot pri EOS 40D, vendar ima EOS 50D za obdelati kar 5M točk več in zato tudi ta manjša hitrost. Kljub kar 15M točkovnemu tipalu se lahko z uporabo hitre CF UDMA kartice brez zapolnjenega pomnilnika v kameri zaporedno posname 90 JPEG datotek, ali 16 RAW v maksimalni ločljivosti.


Za najvišjo hitrost zapisovanja v daljšem zaporednem snemanju potrebujemo najhitrejše pomnilne kartice.

 

Baterija

 

Baterija je klasična BP-511(A) in je enaka kot v prejšnjih kamerah tega razreda, vključno z D30 iz leta 2000. V nekih normalnih fotografskih pogojih bomo s polno, svežo baterijo posneli okoli 600 posnetkov. Od uporabe ločljivosti, formata zapisa, zaslona, predogleda slike, bliskavice, stabilizacije slike, AF ostrenja, dolgih časov osvetlitve, itd., pa bo odvisno realno število naših posnetkov. Vsekakor je priporočljivo kar takoj nabaviti dodatno baterijo, če je še nimate od katere prejšnje kamere ali je le ta že stara.
Indikator napetosti ima štiri polja. Konkurenca jih ima že pet in prikaz stanja moči v % preko menija. Canon očitno verjame, da uporabnik zna sam presoditi koliko energije bo še na voljo. In smo včasih res bolj odvisni od občutka, vendar vseeno pazite na energijo. Ko vam izgineta dve polji, bo kaj hitro začel kazalec utripati in zamenjava baterije bo nujna.

 

Nastavitve na kameri

 

Kaj je bolje? Gumb levo ali desno, okrogel ali štirioglat? Več ali manj gumbov? Večna dilema, ki pa se kaj hitro razblini, ko enkrat dobro spoznamo kamero in njene nastavitve. Kar naenkrat so nam gumbi zelo priročni, nastavitve pa take, da ne morejo biti boljše. Seveda je lahko mnenj več. Manj izkušeni fotograf si želi čim manj gumbov in čim več avtomatskega dela. Izkušeni pogreša še kakšno dodatno nastavitev. Vajeni drugih kamer pa se vedno čudijo, zakaj je neka nastavitev na njim napačnem mestu.
Na kameri je 25 nastavitvenih gumbov, večina njih pa ima dvojno funkcijo. Vendar se tudi fotografu začetniku, ki si zaradi možnosti kupi boljšo kamero, ni treba bati, da jih bo moral izkoriščati. Tudi na kameri EOS 50D se lahko izkorišča samo »zelena« avtomatika ali slikovni programi in dodatnih nastavitev niti ne potrebujemo. Seveda za bolj tako, »domačo« fotografijo. Ker pa kamera nudi mnogo več bo kar prav, da se za več fotograf tudi bolje spozna z nastavitvami.


Canon je v kamero EOS 50D dodal novo programsko nastavitev CA (kreativna avtomatika). Na zaslonu imamo dve nastavitvi (zgornje črte s portreti). Zgornja nam nakazuje slikovno nastvitev glede izbire več/manj globinske ostrine, spodnja svetlejšo temnejšo sliko.

 

Iskalo

 

Med kamerami DSLR ima Canon velika in svetla iskala. Iskalo pokriva 95% motiva. V njemu je »samo« devet ostritvenih točk v dokaj ozkem polju. V spodnjem delu iskala so vidne vse informacije nastavitve kamere, ki so ključnega pomena za dober zajem fotografije. Uporabnik ima možnost nastavitve dioptrije v vrednosti od +1 do -3.

 

Zaslon

 

Da Canon v kamerah predstavlja predvsem svoje izume, dobre lastnosti drugih pa počasi vpeljuje v kamere so mnogi spoznali prav na dejstvu zaslona. Ko je konkurenca z leve in desne že uporabljala visoko ločljive zaslone Sony z 920.000 točkami in velikostjo 3 palce, nam Canon le tega šele sedaj nudi v EOS 50D. Napisi funkcij so veliki, dobro berljivi, slika na zaslonu je jasna in zasičenih tonskih vrednosti. Ker enak zaslon vidimo tudi pri konkurenci daljših opisov niti ni treba.

 

Delovanje z bliskavico

 

Bliskavica vgrajena v kameri je namenjena doosvetljevanju motiva in ne resnemu delu. Tako vgrajeno kot dodatno bliskavico pa lahko preko nastavitev na kameri dobro korigiramo.
V prvem preizkusu z bliskavica Speedlight 580 EXII je bilo zapisano. »Prvi vtis o kameri se v slabih svetlobnih pogojih pridobi ob pogledu skozi iskalo. To je v kameri EOS 50D dovolj svetlo, da ne vidimo samo obrise motivov - v našem primeru večinoma ljudi, temveč vidimo tudi obrazno mimiko in kam je usmerjen pogled osebe. Dovolj svetlo iskalo nam pride prav pri izbiri kompozicije in da dobro vidimo, če nas določena oseba gleda.
Način spreminjanja časa in zaslonke v ročnih »M« nastavitvah je enostaven, prav tako spreminjanje ISO vrednosti ter kompenzacija bliskavice (v kolikor se kompenzacije ne poslužujete na sami bliskavici).
Avtofokusni sistem deluje skupaj z bliskavico izjemno hitro in natančno. V dveh večerih sem skupaj naredil preko 1000 fotografij in ob pregledu vseh posnetih fotografij nisem našel niti ene, ki bi bila neostra. Vse fokusne točke so v iskalu dobro vidne, še posebej pa je z dokaj veliko rdečo obrobo označena točka preko katere ostrimo v danem trenutku.
Zelo pomemben delež pri dobri (pravilno osvetljeni) fotografiji v slabih svetlobnih pogojih ima bliskavica oz. komunikacija bliskavice z kamero. La ta še vedno ne deluje povsem 100% in od uporabnika zahteva da pri veliki površini črne barve nastavi bliskavico malenkost v minus in pri veliki površini bele vsaj na vrednost +1. Kot kaže se tega še vedno zavedajo tudi odgovorni inženirji za ergonomijo kamero, saj je gumb za spreminjanje vrednosti jakosti bliska še vedno takoj ob prožilcu, na enakem gumbu kot je za prenastavljanje ISO vrednosti.« (Celoten članek KLIK)


Canon EOS 50D, EF 17-40, F4,0.5 sek, ISO 800

 

Ostrenje AF / ročno

 

Canon ni bil prvi z avtomatskim ostrenjem v kameri, ampak je bila Minolta. Prav pri avtomatskem ostrenju se je pokazala moč Canon izumov in patentov. Čeprav so s kamero z avtomatskim ostrenjem prišli med zadnjimi, kar leto dni za Minolto, so konkurenco z novim izumom postavili v težak položaj. Kameri EOS 650/620 (prvi kameri z oznako EOS) sta ostrili v drugačnem načinu kot konkurenčne. Motorček za ostrenje ni bil v kameri, ampak v samem objektivu. Razlika v hitrosti ostrenja je bila vsakomur opazna. Canon fotografi so se morali posloviti od FD objektivov z ročnim ostrenjem in za nove kamere uporabiti nove EF objektive. Odločitev, ki je bila sprva močno kritizirana, pa je čez nekaj let povzročila, da so na EOS sistem in EF objektive prešli vsi tisti, ki so želeli imeti hitro in natančno ostrenje.
Zato tudi pri kameri EOS 50D glede hitrosti in natančnosti ostritve ni kaj očitati. Odvisno od tehnične rešitve objektiva, svetlobne moči, števila leč in tehnologije motornega prenosa pa je odvisna končna hitrost. Tudi če imate cenejše Canon objektive, boste s hitrostjo zadovoljni. Pri Sigma, Tokina in Tamron objektivih, zna biti opazno počasnejše.


Canon ima gumb za prestavitev med AF in ročnim ostrenjem na samem objektivu.

Ostrenje je možno preko devetih ostritvenih točk. Številčno je to pri kameri tega razreda že nesramno malo, tudi širina polja ostrenja ni velika. Ali se tudi pri celici za ostrenje, ki je v spodnjem delu ohišja pod zrcalom pozna, da Canon ne rad kupuje tehnologijo od drugih proizvajalcev. Če imajo svoje patentirane USM motorje, pa imajo očitno težave drugje. Nikakor jim ne uspe (članek zadnji EOS) ali pa ne želijo zaradi previsoke cene omogočiti možnost ostrenja z več točkami tudi v kamerah, ki niso namenjene profesionalni uporabi.
Po drugi plati pa vprašanje. e veliko število točk za ostritev res potrebno? Seveda je bolje imeti kot ne. Toda sam sem mnenja, da v večini primerov izkoriščamo samo centralno točko ostrenja in dodatne iz širokega polja večina fotografov redkeje potrebuje (članek o težavah ostrenja). Do sedaj me je edino očesno izbiranje točk (Eye-Focus iz film kamere Canon EOS 3) s kar 45 točkami, zaradi enostavnosti delovanja, prepričalo v redno uporabo ene izmed večih točk v širokem polju. Toda tega sistema Canon v digitalne kamere DSLR ne da in ne da.


Desni gumb nam služi za vklop možnosti premika ostritvene točke. Toda ne v zeleni avtomatiki in slikovnih programskih nastavitvah.

Tako lahko rečem za EOS 50D, da je AF ostrenje povsem na nivoju, hitro, konkurenčno in da z njim ne bo težav tudi v slabših svetlobnih pogojih. Za težave z izostritvijo pred ali izza želene točke so sedaj v meni vgradili možnost popravka izostritve. V spomin lahko nastavite popravke za preko 20 objektivov, katere kamera ob uporabi sama spozna in oceni potrebno korekturo.
Glede ročnega ostrenja tudi ni treba izgubljati besed. Iskalo je svetlo, saj je medlica natančno brušena in tako je tudi izostritev lahko zadovoljiva. V desnem delu iskala se ob izostritvi prižge krogec, ki potrdi izostritev. Še vedno pa nam vgrajene medlice ne nudijo kot včasih kamere s samo ročnim ostrenjem posebne medlice (možnost dodatne vgraditve) , ki je imela v sredini možnost prikaza deljene slike. Le s tisto medlico je lahko ročno ostrenje zelo natančno.

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com