Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

Canon EOS 1D Mk IV – Prvo mnenje po praktičnem preizkusu

Avtor:Matjaž Intihar
20.10.2009 11:33

 

Predstavljena je kamera, katero se je edino še čakalo. Pred več kot dvemi leti (maj 2007) je Canon s kamero EOS 1D MkIII predstavil nekaj novosti v profesionalni fotografiji. Toda avgusta 2007 je Nikon naredil orodje, ki je ne samo konkuriralo MkIII, ampak ga v kar nekaj tehničnih elementih celo prehitelo. Toda to v profesionalnem svetu še ni razlog za preplah. Dokler ti orodje deluje, potem nekaj tehničnega zaostanka ni še razlog za prestop, ki za samo potegne kar nekaj finančne luknje.

Toda Canon si je z MkIII kar sam nastavil zanko okoli vratu. Težava z avtomatskim ostrenjem pri sledenju motiva in v nizkih temperaturah, so marsikateremu fotografu in fotoagenciji začele delati težave. Nikon je s solidno delujočo opremo začel v sanjah hoditi po glavi večini profesionalnim reporterskim fotografom. Tisti, ki niso imeli veliko Canon opreme, ali jim je Nikon celo dal finančno inekcijo so sanje spremenili v resničnost. Mnogi pa zvesto čakajo, saj jih kopica dodatne opreme veže, da s stisnjenimi zobmi delujejo s starejšo verzijo EOS 1D MkII N. Toda omejitev delovanja v višjem ISO je tako velika, da je Canonova zanka okoli vratu postajala vse bolj zategnjena.

Konec leta 2007 sem v članku "Zadnji EOS" podal mnenje, da mora Canon novo dobro delujočo kamero čim prej postaviti na trg, ali pa bo izgubil primat v profesionalnem reporterskem svetu. Oziroma dodal sem še vprašanje, če si Canon sploh še želi toliko vlagati v profesionalni svet fotokamer. No, Canon se je odločil rahlo igrati z živci svojih fotografov in več kot dve leti dopovedoval, da 1D MkIII deluje odlično.

Zdaj je kamera EOS 1D Mk IV tu. Še vedno tista predprodukcijska, pa vendar se že da videti kolikšen je korak naprej v sami tehnologiji, kako se bo kamera obnesla v praksi, pa bodo profesionalni fotografi kaj hitro povedali ob prvih preizkusih v realnem fotoreporterskem svetu. Canon pravi, da so kamero EOS 1D Mk IV dali v preizkus večim fotografom in da so bili odzivi pozitivni.

Kaj novega prinaša EOS 1D Mk IV

Ohišje je po dimenzijah minimalno spremenjeno. Večje spremembe so v samih gumbih. Ne v postavitvi ampak po občutku ob pritisku. Tudi sam prožilec ima spremenjen hod od pritiska do proženja. Ne v hitrosti proženja, ampak z novim gumbom tudi ob rafalnem delovanju lahko laže dosežemo, da bomo prožili samo en posnetek.

Tipalo je novo, še vedno ostaja APS-H formata in sedaj s 16.1M točkami. Canon ostaja na "crop" tipalu saj so mnenja, da je tako bolje za fotoreporterja ki je vedno v gibanju in deluje večkrat v ozkem kotu.

Povsem nov je tudi senzor za avtomatsko ostrenje. Ohranili so 45 točk, dodali pa 39 točkam občutljivost f/2,8 in križni senzor. Z AI Servo II AF sistemom obljubljajo odlično ostrenju v načinu sledenja objekta tudi pri uporabi 10 posnetkov v sekundi.

Dvojni DIGIC 4 procesor omogoča kljub visoki ločljivosti tipala 16.1M točk, 14 bitnemu A/D pretvorniku in 10 posnetkov v sekundi hitro procesiranje in tako lahko zajamemo 121 JPEG datotek ali 28 RAW, če uporabljamo hitre UDMA 6 pomnilne kartice.

Kameri EOS 1D Mk IV so kot prvi profesionalni EOS kameri dodali funkcijo ALO (Auto Lighting Optimizer), ki poskrbi za avtomatsko korekcijo svetlosti in kontrasta. S tem so tudi v profesionalno kamero dodali avtomatski popravek in ni treba več nujno poseči po obdelavi slike v računalniškem programu.


Za brezžični nstavek so zaščito pritrdili na ohišje. Na MkIII se je kar rado izgubila, kot v zgornjem primeru.

Kljub visoko ločljivemu tipalu za reportersko kamero (16.1M točk), so kameri dodali občutljivost 102400 ISO. Občutljivost tipala se giblje od 100 do 12800 ISO. Programsko pa jo lahko znižamo na 50 ISO, oziroma zvišamo v vrednosti H1 (25600 ISO), H2 (51200 ISO) in H3 (102800 ISO).

Z novim tipalom in algoritmi pa kljub 16.1m točkovnim tipalom dosegajo nizek šum z veliko ohranjenih detajlov.

Nov je tudi tri palčni zaslon z ločljivosto 920.000 točk. Na zunaj je vidno, da so spremenili zaščito samega zaslona in sedaj je slika videna brez refleksij.


Novi zaslon je skoraj v popolnost brez refleksov.

Video zapis je med reporterji vse bolj želen. Canon je domač tudi v video svetu, zato ne čudi, da v video sistemu tehnološko vodijo tudi pri fotokamerah. EOS 1D Mk IV v video zapisu nudi HD zapis polne ločljivosti 1080p (polna slika ločljivosti 1920x1080 točk). Obenem lahko sami nastavimo ali želimo snemati v standardu s 24 (kino), 25 (PAL) ali 30 (NTSC) sličicami v sekundi. Če izkoristimo nižjo ločljivost 720p (1280x720 točk) lahko izkoristimo možnost snemanja s 50 ali 60 sličicami v sekundi.

Med tem ko s kamero snemamo video, lahko zajamemo posnetek in kamera nadaljuje s snemanjem. Snemanje videa ni časovno omejeno. Preko mini HDMI izhoda lahko video prenašamo direktno na TV zaslon.


Manjša razlika v ohišju in spremenjeno držalo.

Zaključek ob prvem kratkem preizkusu

V roki kamera Mk IV bolje leži od Mk III, saj so malo spremenili držalo. 16.1 mega točk omogoča večje povečave in s tem kasnejšim vstopom v svet interpolacije. APS-H tipalo (faktor 1,3X) nudi predvsem fotografom, ki večinoma potrebujejo daljše goriščnice več prednosti. Z enakim objektivom dobimo ožji kot zajema, ohranimo število točk, posledično lahko uporabljamo krajši in lažji objektiv.
10 posnetkov v sekundi omogoča ekstremno hitro zajemanje, kljub polni ločljivosti pa lahko zajamemo še vedno 121 JPEG posnetkov ali 28 RAW v seriji. Če znižamo ločljivost se število posnetkov v notranjem spominu še zviša.

Po prvih posnetkih je videno, da je sedaj občutljivost 12800 ISO povsem uporabna. Še celo pri 102.400 ISO je ohranjeno veliko detajlov, le kromatski šum je že izražen.
Video zapis je možno nadzirati v številu sličic v sekundi, snemati brez časovne omejitve in fotografirati med snemanjem ne da bi samo snemanje prekinili.


Lastne nastavitve lahko kopiramo iz kamere v kamero.

Zaslon z novo zaščito daje boljše rezultate ob pogledu na sliko. Za kamero so naredili še nov nastavek WFT-E2 II, za brezžični prenos podatkov in upravljanje s kamero. Še vedno pa se lahko uporablja starejši model WFT-E2.

Od kamere, ki naj bi nasledila EOS 1D Mk III sem sam sicer pričakoval še kaj več, saj nam Canon že več kot desetletje skriva polprozorno zrcalo, ki bi omogočalo še več posnetkov v sekundi in očesno ostrenje. Očitno so se osredotočili na tisto, kar predstavlja zadnje upanje, da bodo še vedno vodilni v pro reporterskem svetu. To je sistem avtomatskega ostrenja in dobro delovanje kamere brez napak. Konkurent vse to ima. Ostali tehnični bonbončki samo skrbijo za dober občutek. Torej, EOS 1D Mk IV bo na trgovskih policah že meseca decembra in ob prvih pravih produkcijskih kamerah bomo hitro spoznali ter slišali kako se resnično kamera obnese v praksi. Žal je treba pri Canon zaradi 1D Mk III biti pozoren na te lastnosti. A o tem sem že pisal, da Canon razmišlja drugače. So le večje podjetje, ki deluje na več segmentih. Cena EOS 1D Mk IV naj bi se gibala okoli 4700 evro, seveda odvisno od tržišča. Že danes vem, da ima mnogo fotografov in foto agencij denar pripravljen, za nakup te kamere. Čaka se samo še na potrditev, da deluje po njihovih željah. Če bo, bo glede na slabo prodajo Mk III in iztrošenost vseh starejših EOS 1 kamer Mk IV prava prodajna uspešnica. Če ne, si bo konkurent mel roke.

Canon EOS 1D Mark IV:
Novi 16.1 M točkovni APS-H CMOS senzor
10 posnetkov v sekundi
Do 121 JPEG v notranji pomnilnik
Novi 45-točkovni AF senzor z 39 križnimi senzorji z občutljivostjo f/2.8
Hitri dvojni "DIGIC 4" procesor
12,800 visoki ISO razširljiv do 102,400
Full HD video zapis z 30, 25 and 24 slikami v sekundi
3.0" Clear View II LCD z LiveView video ogledom
Trdno ohišje z zaščito proti prahu in vlagi z 76 posebej zaščitenimi deli

 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com