Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Canon EF-S 55 – 250mm f/4 – 5,6 IS / Test

Avtor:Matjaž Intihar
07.09.2008 19:08
Stran:

Kakovost zapisa in uporabniška vrednost v praksi

Nekaj je teoretičen pogled na kakovost zapisa in pogled v razmerju 1:1, drugo so praktične izkušnje. Kot sem že omenil nam kažejo 1:1 izrezi delček iz velike slike (10M točk), kot bi imeli zaslon velikosti 140x90cm. Na tako velikem zaslonu fotografije ne gledamo iz oddaljenosti pol metra, iz kolikor ste si ogledali na prejšnji strani prikazane detajle. Tako iz kamere EOS 1000D, kot EOS 450D za katere je ta objektiv najširše namenjen, boste lahko tudi na papir naredili odlične povečave v velikosti formata A3. Seveda iz mojega razumevanja in pogleda kaj vstopni in hobi fotograf sploh potrebujeta in pričakujeta. Kot pa že omenjeno. Višja kakovost se krepko plača in vedno se je treba vprašati ali jo potrebujemo, oziroma ali si jo lahko privoščimo.

Sam sem objektiv kar nekaj časa preizkušal. Vzel tudi na potovanje in iskal različne motive. Že iz fotografij boste lahko spoznali, da nam nudi objektiv dobre možnosti zajema v ozkem kotu. Konec koncev ima ekvivalent goriščnice v 35mm razredu kar 400mm. Torej si oddaljeni motiv že kar lepo "približamo".
Fotografije brez težav lahko uporabim za internet, domačo fotoknjigo in revijo e-Fotografija. Še enkrat več se izkaže, da se tudi z manjšim vložkom do neke razumne meje da dobiti solidno kakovost. Seveda, le pričakovati ne smemo preveč, predvsem pa na zaslonih enormno povečevati fotografije. Tu je razočaranje nad več kot polovico vseh objektivov zelo hitro. Sem pa že večkrat zapisal, da je to tehnični pogled na kakovost. Praktična uporaba in vprašanje kakovosti pa je povsem nekaj drugega. In prav za to, lahko tudi obstajajo cenejši objektivi, ali taki, ki nam nudijo široko območje goriščnic. Fotografije pa vedno povedo več kot še toliko besed. Pri vseh sem uporabil tudi funkcijo stabilizacije slike (IS). Pri dolgih goriščnicah kaj hitro stresemo posnetek in je stabilizacija še kako potrebna.


214mm, 1/500sek., f/5.6, ISO 800


154mm, 1/400sek., f/8, ISO 100


163mm, 1/500sek., f/5.6, ISO 200


250mm, 1/320sek., f/5.6, ISO 100. Pri daljši goriščnici in odprti zaslonki se lahko odlično izkoristi možnost globinske neostrine.


74mm, 1/60sek., f/16, ISO 800


250, 1/200sek., f/5.6, ISO 200. Tudi boke ni slab.


130mm, 1/250sek., f/5.0, ISO 200


250mm, 1/640sek., f/5.6, ISO 200


70mm, 1/250sek., f/5.6, ISO 200


250mm, 1/250sek., f/5.6, ISO 200


250mm, 1/1600sek., f/5.6, ISO 100


242mm, 1/400sek., f/9, ISO 200


250mm, 1/800sek., f/9.0, ISO 200. Continuous focus in spremljanje galeba. Objektiv zadovoljivo hitro ostri.


250mm, 1/400sek., f/5.6, ISO 200


204mm, 1/400sek., f/5.6, ISO 200


170mm, 1/640sek., f/5.6, ISO 200


230mm, 1/2000sek., f/5.6, ISO 400


250mm, 1/1000sek., f/5.6, ISO 400


180mm, 1/100sek., f/14, ISO 100


70mm, 1/800sek., f/4.5, ISO 100


135mm, 1/200sek., f/5.0, ISO 100


154mm, 1/400sek., f/5.6, ISO 400


74mm, 1/800sek., f/9, ISO 800


55mm, 1/400sek., f/8.0, ISO 400


55mm, 1/160sek., f/9.0, ISO 400


171mm, 1/125sek., f/5.6, ISO 800


194mm, 1/200sek., f/5.6, ISO 250


180mm, 1/100sek., f/5.6, ISO 800


250mm, 1/200sek., f/10, ISO 800


114mm, 1/250sek., f/5.6, ISO 200


232mm, 1/320sek., f/5.6, ISO 800


250mm, 1/60sek., f/5.6, ISO 800


250mm, 1/1000sek., f/6.3, ISO 200

Ob fotografijah teorija kaj hitro dobi drugačen pomen. Objektiv seveda ni vrhunski, ločljivost in sam zapis so povsem v povprečju. Toda kaj to pomeni ljubitejskemu in hobi fotografu? Zlato povprečje je za večino njih lahko že zadovoljiva kakovost. Za malo višjo posezite po objektivu EF 70-300 USM IS, za še višjo po EF 70-300 DO USM IS. Oba imata tudi USM motorček in zato lahko še malo hitreje ostrita. Odločitev je vaša!

 

 

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com