Naročite se na enovice

http://www.nanlite.si
http://www.cyberstudio.si
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

 

 

 

 

Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM / Za »lažje« delo

Avtor:Matjaž Intihar
06.02.2015 18:18
Stran:

Za večino fotografov obstajajo objektivi z goriščnicami, ki so postale že nek osnovni standard. Če se bolj ukvarjaš s fotografijo, ga kar moraš imeti v svoji fototorbi.

Goriščnica 70-200mm je na polnoformatnih kamerah hitro postala standard. Ti objektivi so bili namenjeni profesionalnim in naprednim fotografom. S pomočjo USM motorja so tudi hitri in primerni za športno fotografijo. Najprej so bili zunaj objektivi s svetlobno močjo f/2,8. Za šport, kjer se rabi kratke čase ali za fotografiranje v dvoranah kjer je slaba svetloba še kako dobrodošlo. Vendar velikost in predvsem teža naredita svoje. Imeti f/2.8 pa ni vedno nujno potrebno. Svoje še naredi razlika v ceni in f/4 izvedba 70-200mm objektiva postaja vse bolj zanimiva.

Očitna razlika v premeru...

 

Dilema f/2.8 ali f/4

Fetiš svetlobne moči in odprtih zaslonk ne popušča. Kot, da le to kaže na kakovost in uporabnost objektiva. Vedno je tako. Vsaka lastnost ima svoje prednosti in slabosti.
Svetlobna moč f/2.8 je še kako dobrodošla pri slabši svetlobi ali, ko želimo čim bolj kratke čase osvetlitve, še manj globinske ostrine. Vendar na koncu to tudi nekaj stane in predvsem težje je.
Pri f/4 je treba v slabi svetlobi dvigniti ISO za eno vrednost, če želimo enake čase osvetlitve. Vendar pa je objektiv cenejši in predvsem lažji.
Večkrat se objektivi 70-200mm uporabljajo tudi za fotografiranje portreta ali v studiju. Vedite, da še pri f/4 je lahko ostrega samo pol obraza. Tako da f/2.8 v teh primerih sploh nima prednosti.
Še največkrat je f/2.8 zaželena v poročni, špotni in reporterski fotografiji. V drugih primerih motiva pa je začetna f/4 povsem zadovoljiva zaslonka.
In cenovno. Pri nas dobimo objektiv Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM za cca. 1100€. Izvedenka f/2.8 pa je cca. 1000€ dražja.

... kot v velikosti in sami teži.

 

Dilema IS (stabilizacija slike) ali ne

Optični sistem stabilizacije slike je Canon domena. No, prvi so to uporabno funkcijo prenesli v fotografsko optiko. Sistem je zelo uporaben, ne pa vsemogočen. Napačno je razmišljanje, da z uporabo te funkcije se lahko fotografira z mnogo krajšimi časi. Vse je odvisno od tresenja in premika kamere v trenutku proženja. Včasih pri 200mm tudi 1/1000 ni dovolj za nestreseni posnetek. Vendar sistem je v praksi uporaben, pomaga, vendar doprinese veliko pri ceni teh objektivov. Različico brez stabilizacije, EF 70-200mm f/4 L USM, dobite za opazno nižjo ceno cca. 650€. Je tudi lažji, saj ne potrebuje posebne skupine leč, ki omogočajo stabilizacijo. Obenem pa v zarisu slike nič slabši.

Goriščnice, velikost, teža, izdelava

Objektiv Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM je dolg 172mm in širok 76mm. Težak je 760g. V primerjavi z izvedenko f/2.8 je za 27mm krajši, 13mm ožji in kar za 730g lažji. Premer za filter je 67mm, pri f/2.8 pa 77mm.
Objektiv je odlično izdelan, pa čeprav je sestavljen. Zaščiten je za vlago, dežne kaplje, droben pesek.

Konstrukcija, leče

Objektiv nudi notranje ostrenje (IF). Prednja leča se ne vrti. Prednji širok obroč je namenjen ročnemu ostrenju, srednji za spremembo goriščnice.
Objektiv je sestavljen iz 20 leč, ki so postavljene v 15 skupin. Ena leča je fluoridna, dve sta UD.
Zaslonka je sestavljena iz 8 lamel in naredi skoraj popoln krog. Najbolj zaprta zaslonka je f/32. Motivu se lahko približamo na 1.2 m.

Bajonet

Objektiv ima standardni Canon EF kovinski bajonet. Kompatibilen je tudi s kamerami EOS z manjšimi tipali, ki uporabljajo tudi EF-S objektive.

Ostrenje / stabilizacija slike

AF ostrenje poteka preko poznanega USM tihega in hitrega motorja. Hitrost, kot natančnost ostritve je uporabna tudi za profesionalno delo. Pri objektivih za hitro ostrenje je konstrukcija takšna, da za ostrenje skrbi najmanjši in najlažji komplet leč. S tem jih lahko USM motorček kar najhitreje premika.
IS sistem stabilizacije slike je zadnje generacije in omogoča delovanje tudi pri daljših časih osvetlitve. Vendar ne pretiravajte in ne verjemite marketinškim zapisom o kar štiri stopenjski vrednosti podaljšanja časa. V povečavi, se še kako hitro vidi, da za res ostro sliko niti 1/200 ni dovolj. Vse je odvisno od vaših potreb in želja po nestresenem posnetku. (Članek –  Streseni posnetek / Pazite na čas osvetlitve)

Stran:
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com