Naročite se na enovice

http://www.e-fotografija.si/tecaji-delavnice-predavanja,1228.html
 http://www.cyberstudio.si/
http://www.facebook.com/pages/e-Fotografija/201306676587
>

Arne Hodalič / reportaža - II. Fotografska delavnica e-Fotografija

22.06.2004 21:46

avtor: Alan Orlič

Takole zbrani smo čakali novo znanje. Kdo je rekel, da ne more biti 50 učencev povsem tiho in pridno. Samo pravega učitelja, oziroma temo za učenjo jim dajte. G. minister pa nič!

 

e-Fotografija forum se je ponovno odločil za skupinski dogodek. Dajmo spoznati kaj več o fotografiji. Bolje rečeno o reportaži. In kdo je pri nas v tej zvrsti bolj vešč kot Arne. Sicer je še povsem v filmu in digitalne tehnike ne prizna. A kot pravi Matjaž, "fotografija je fotografija"! In sva Matjaž ter avtor stopila skupaj in organizacija je stekla.

Fotografija oziroma reportaža je le končni izdelek in še tega je potrebno prodati. Kje je torej pravo fotografovo delo? Fotografiranje ali prodajanje svojega dela? Ali oboje? Živeti od tega je še težje, a na srečo je fotografija kot ljubezen, če stisneš zobe, se marsikaj preživi. A vrnimo se na začetek, ko sva z Matjažem mrzlično razmišljala, v katerem prostoru bo delavnica. Na koncu je prevladala prva možnost in izkazala se je za pravo izbiro. Prostor se je dalo lepo zatemniti, tudi vreme nam je šlo na roko in v učilnici se nismo skuhali. Nisem verjel, da se nas je zbralo kar 50 željnih poslušanja Arnetovih nasvetov. Predavanje je začel z uvodom v reportažno fotografijo, vendar je večina udeležencev željno čakala prve diase in komentar, kako so nastali. Tisto najbolj vredno je bilo to, da je ob odličnih fotografijah povedal to, kako bi lahko bile še boljše. Zanimivo pa ni bilo le na predavanju, ampak tudi med odmori. Tisti bolj pogumni udeleženci so mojstra obstopili in napadli z vprašanji. Debata se je vlekla tudi med kosilom, kjer je bila v organizaciji le ena napaka - pic je bilo odločno preveč in nekateri so jih morali na koncu še odnesti domov. Za zaključek predavanja smo si ogledali še reportažo o Ljubljanici oziroma arheoloških izkopaninah, ki so jih našli v njej. Zanimiva je bila predvsem zaradi tega, ker jo bo objavil tudi sloviti National Geographic.

Poglejmo si še malo o reporatžni fotografiji. Najpomembnejša je zagotovo ideja in slednje se ne išče na televiziji ali filmih, ker so slednje že narejene. Najboljši vir so lokalne informacije na kraju samem, da pa se da narediti dobro fotoreportažo 15 minut od doma, je dokazal Arne z reportažo o Ljubljanici. Poleg zanimivih slik je pomembna tudi zgodba, ki mora biti po eni strani dovolj široka, da jo brez težav razume vsak in obenem dovolj strokovna. Zaradi tega je najboljše delo s pomočnikom - novinarjem, ki poskrbi za dobro zgodbo, obenem je lahko tudi pomočnik pri fotografiji. Pomembna je tudi oprema, ki se jo vzame na pot in te ponavadi nikoli ni dovolj. Različni filtri, studijske bliskavice, objektivi in seveda morje filmov. Verjeli ali ne, večina agencij še vedno zahteva film. Na koncu je potrebno zgodbo tudi prodati. Velike tuje agencije, od katerih je večina v Parizu, za male fotografe niso zanimive, ker imajo svoje in raje dajejo delo njim. Z malimi agencijami pa so hitro križi in težave zaradi goljufij in neizplačanih honorarjev. Tu so tudi arhivske oziroma "stock" agencije (Corbis, Getty), ki prodajajo izključno fotografije. Tako, do je bil čisto kratek povzetek delavnice in glede na dobre odzive na forumu, bomo delavnico vsekakor še ponovili z katerim drugim znanim slovenskim fotografom.

(Matjaž je pa malo na šalo podnapise pod slike obrnil! Da jih nebi kdo preveč resno vzeli. Tudi hec mora bit! Saj smo se fino imeli.)

 

 

Da se zmenimo. Danes bomo govorili o fotografiji. Kdor bo o digitalu kakšno reku, sem pa druge "orglice" pripravil.

 

 

Ma dajte mir, kakšen digital! Puste te igrače. Da vidim vaše srebrenkote, pa 10D in D70 v puščavi.

 

 

Ne, ne. Mi pa se digitala ne dotaknemo.

 

 

Olympus v akciji. Če bi imel lep rdeči ali rumeni trak, bi se dekle lepo obrnilo k kameri.

 

 

Košarkaši "upokojeni" ob debati kako očistiti tiste smeti iz Arnetovih diasov. Mislim, da bi Olympusov Ultrasonic sistem na projektorju kar prav prišel. Seveda moral bi delovati iz obeh strani.

 

 

Glavnina se je med jedjo skrivala za stavbo. Jih tudi široki kot ni ujel. Se pa vidi, da je tale objektiv bolj kriv kot raven! Ga še kdo želi?

 

 

Marko Polo in Ana v resni debati Analog ali Digital na potovanjih. No zares sta razpravljala, kok bi blo fino, če bi tolko hrane imela na potovanjih tam bogu za hrbtom kjer edino kakega črva ali kuščarja uloviš.

 

 

Matjaž lepo arhivira kdo je koliko pojedel. Računi sledijo!

 

 

Sony je že lepše zajel dogajanje kot tisti široki objektiv.

 

 

Borlak se je oddahnil. Pice so prišle še tople!

 

 

Trenutki sprostitve.

 

 

Ker smo bili med predavanjem več kot dve uri čisto tiho, je bila pavza namenjena predvsem razmigavanju jezika.

  

 

Dober je bil mojster, ki je vse te pice zvozil. Pa so tu škatle samo tistih, ki so že odšle iz škatel. Ne boste verjeli. 6X jih je šel iskat na Vič. V eni uri je prevozil 40km.

 

 

Arne na začetku drugega dela predavanja. Cel mesec je treba čakati in ob treh zjutraj vstati za dober posnetek. Vsi mu verjamejo!

 

 

Vsi, ki ste v digitalu, nimate pojma o fotografiju! Nihče mu ni verjel! Ma se je hecal!

 

 

Pa so se eni zamislili in začeli tuhtati kje bi še kak Kodachrome 25 dobili. Olkientu pa je šlo nekaj na smeh!

 

 

Zraven je bila čisto potiho in v bunkerju tudi e-Fotografija. Nikoli se ne ve. Ni dobro izzivati glavnega kolumista v reviji "digitalni kamera". Film "come back". HEHE. Nam je povedal zakaj je film še zakon!

 

 

Dva glavna digitalneža Vito "veliki" in Lial "HP tema test" sta stala lepo mirno pred "film" mojstrom, kot kakšna marinca pred generalom. Andrej med njima pa je bil že bolj sproščen. Se je počutil varno med njima!
 
  • Deli z drugimi:
  • www.facebook.com