V tem oknu so nasveti s primerjavo dveh fotografij "boljše - slabše" (kompozicija, tehnika, način fotografiranja, obdelava slike)
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Avtor: Matjaž Intihar / e-Fotografija.si
Tudi pri teh nasvetih naj velja, da moje osebno mnenje ni eno in edino (članek).
Naj vam bodo kot dober napotek za vaš pogled na fotografijo in nova iskanja.
Za vstop v temo klikni na njen naslov spodaj
Arhitektura
Črno / Belo
Družinska fotografija
Gore / Hribi
Hrana
Ljudje / Skupine / Družabni dogodki
Makro
Mesta
Minimalizem / Zakasnitev
Morje / Reke / Plaže
Narava
Otroci
Party fotografija
Podvodna fotografija
Pokrajina
Pokrajina in ljudje
Popotništvo / Izleti / e-FotoPOTEP
Portret
Odločilni trenutek
Predvidevanje trenutka
Rože
Silhuete
Sončni vzhod / zahod
Studijska fotografija
Šport
Tehnika - KAMERA nastavitve
Tehnika - OBJEKTIV
Tehnika - PRIPOMOČKI
Tehnika - OBDELAVA slike
Tehnika - PREDELAVA slike
Ulična fotografija
Večerna fotografija
Visoki ISO
Živali
Deli članek prijateljem / Spremljaj e-Fotografija.si
Kratki, združeni nasveti o možnostih programa Photoshop.
Že od nekdaj velja, da se fotografija ne konča po pritisku na prožilec, ampak se takrat šele začenja. V analognem svetu so mnogi mislili, da kar so posneli na film, bo tudi kot končna fotografija ali tiskovina. To mišljenje je vedno bilo zmotno, saj je takrat nastala samo “latentna” nevidna slika. Pot do nam vidne in predvsem kakovostne fotografije, je bila še dolga. Danes lahko sami razvijemo latentno sliko in jo pripravimo do nam višje všečnosti.
Avtor: Matjaž Intihar
Če je kateri motiv med tistimi, ki je fotografiran prvi, ko dobimo svojo prvo fotokamero, je to prav arhitektura. Hiše, stolpnice, dolge ulice...
Tudi pri fotografiranju arhitekture smo lahko povsem svobodni in ni pisanih zakonitosti. Razen, če vam je arhitektura več kot hobi in morate ujeti zgradbo v njeni tem večji verodostjni sliki. Za fotografiranje lahko izberete katerikoli kamero. Kadar želimo izravnavo linij, posebne objektive (tilt - shift) dobimo samo za kamere iz razreda DSLR.
Lahko vzamete močno širokokoten objektiv in zelo popačite perspektivo. S pomočjo popočenja linij dobite večjo dinamiko pogleda in nove dimenzije, katere so lahko všečne v izraznem smislu.
Za tiste "resne" fotografije stavb, kjer mora biti na sliki visoka avtentičnost so zelo uporabni tilt-shift objektivi, ali celo fotokamere večjega formata z mehom. Z daljšimi goriščnicami in nagibom kamere dosežemo enakomernost velikosti prednjega (spodnjega), ali zadnjega (zgornjega) dela stavbe.
Objektiv - široki kot, tilt-shift, meh (članek - Objektivi in njihove osnovne optične lastnosti)
Program - prioriteta zaslonke (A - Av), manj izkušeni uporabite slikovno avtomatiko "pokrajina"
Zaslonka - f/8 do f/16 - zaradi večje ostrine po globini slike
Ostrenje - na prvo tretjino motiva (članek - Globinska ostrina v krajinski fotografiji)
Merjenje svetlobe - po celotni površini/Matrix
Korektura osvetlitve EV - odvisno od motiva, glede na močne kontraste, svetle/temne površine in barve
Občutljivost ISO 100 ali 200
Čas osvetlitve iz roke 1/125sek., ali krajši (članek - Streseni posnetek / Bodite pozorni na čas osvetlitve)
Stojalo - zelo priporočljivo, za nestresenost in lažje kadriranje. Obvezno pri daljših časih od 1/60sek.!
Filter - Po potrebi / Polarizacijski (članek), sivi (ND) s prehodom (članek)
V izraznem pristopu je glavni povdarek na arhitekturnem delu, ki pa mora zaradi linij in skladnosti elementov vseeno delovati kot celota. Stavba kot vse linije so lahko zaradi optičnih lastnosti tudi popačene. S tem fotograf doda svoj pogled na motiv (Knjiga KOMPOZICIJA SLIKE).
V primeru profesionalne fotografije za prikaz arhitekture kot produkt, pa se držimo skladnosti linij s čim manj popačenji.
Nazaj na osnovno stran Moj Foto Namig (vstopi)
Na fotografiji prvega namiga sta v pojemajoči perspektivi dva različna elementa. V zgornji fotografiji je zajet samo en arhitekturni element, ki se vije od prednjega dela navzgor proti nebu. Skakalnica je moderna in estetska že sama po sebi. Zato mora fotograf samo še poskrbeti za pravilen zajem razpoznavnosti motiva in linij.
Fotografija ima dovolj razpoznaven glavni element, ki je v zlatem rezu, močni svetlobi in z majhnimi skakalci še bolj prikaže pomen motiva. Glavna linija sicer razdeli fotografijo na dva enakomerna dela, k čemur pa zanimivo delitev pridoda še modra / siva barva. Vendar pot linije in razgibanost vseeno fotografijo razdeli na tri enakomerne dele.
Pri tej fotografije posebnost linij in tonska umirjenost dodajo več k všečnosti fotografije.
Canon EOS 5D MkII, EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS, RAW, ura 9h
1/125sek - fotografirano iz roke, s pomočjo IS dovolj za nestresen posnetek
f/14 - pri 100mm dovolj za globinsko ostrino po celotnem polju
ISO 250 - glede na čas in zaslonko pri dovolj močni svetlobi
100mm - oddaljenost motiva zahteva daljšo goriščnico
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (uporabljam v večini primerov)
EV 0 - korektura ni potrebna
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Pri takem motivu je pomembna stojna točka in kar najboljše kadriranje že v fazi zajema fotografije.
Fotografija je minimalno rezana, večina kadriranja je že narejena ob posnetku. Fotografijo sem preko RAW programa malenkost dodatno zasičil v modri barvi. Pomanjšano na 750pik, ostreno v Lab načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Marca 2010 so prvič preizkusili prenovljeno skakalnico Holmenkollen nad Oslom. Lepa arhitektura vabi kar sama od sebe, da poizkusimo ujeti zanimiv motiv na drugačen način.
Avtor: Matjaž Intihar
Arhitektura z dvema elementoma. Glavni del je sicer stavba visokega hotela, katero pa s prednjim planom in dopolnjujejo loki mostu. Tako sem fotografiji dodal večji poudarek na globino in linije. Tej perspektivi rečemo tudi pojemajoča perspektiva, ki je del linearne perspektive. Ta perspektiva nas iz širokega pogleda v prednjem planu (most) preko linij potegne v sredino (hotel). Rečemo tudi, da ta perspektiva naš prostor prikaže od razsežnega ospredja do manjšega oddaljenega ozadja.
Kljub uporabi širokega kota 26mm, ni močno opazno padanje linj. Visoki hotel je povsem v centru, kjer je popačnje objektiva manjše. Linije loka mostu so potegnjene navzven in s tem pogledu še bolj skrijejo padajoče linije višje stavbe v ozadju.
Nisem se odločil zajeti samo visoko stavbo hotela. V tem primeru bi dobil stavbo s hitro opaženimi padajočimi linijami. Zato sem v prednji plan dodal lok mostu.
Canon EOS 5D MkII, EF 16-35mm f/2.8 L, RAW, ura 11h
1/160sek - fotografirano iz roke, dovolj za nestresen posnetek
f/11 - pri 26mm dovolj za globinsko ostrino po celotnem polju
ISO 200 - glede na čas in zaslonko pri dovolj močni svetlobi
26mm - močan široki kot za prikaz linearne perspektive
AWB - dnevna svetloba
Matrix - merjenje svetlobe po celotni površini v segmentih (uporabljam v večini primerov)
EV 0 - korektura ni potrebna
Adobe RGB - da lahko tudi v JPEG bolje upravljam z barvami
Če bi imel čas, bi lahko zaradi senc fotografiral tudi v drugih delih dneva.
Fotografija je minimalno rezana, večina kadriranja je že narejena ob posnetku. Fotografijo sem preko RAW programa malenkost dodatno zasičil v modri barvi. Pomanjšano na 750pik, ostreno v Lab načinu, shranjeno v JPEG, kompresija 10.
Fotografirano v Oslo. Hotel Radisson Blu.
Več o fotografiji, tehniki, motivu, lahko vprašate na elektronski naslov (VSTOPI) ali napišite komentar.
Avtor: Matjaž Intihar